Dolomiti Superbike 2002

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Schone foto's zeg

Heb de gijle goed gekeken wie dat er nog op de foto staat .
Foto : bevoorrading in vlucht , daarstaat toevallig achter u de organisator van de LCMT op ( Kurt , met het lcmt truitje ) met hun was ik daar voor een weekje .
foto : maar niet alleen , de eerste met het lichtblauwe truitje is een vrouw die ook in onze groep was van de LCMT reis .

Wat een toeval zeg , en da in diene massa .
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

amaai jo, dat hebt ge goed opgemerkt op die foto's
doch onze afdeling van de united bikers vind je terug op de foto's van de website :
http://www.dolomitisuperbike.com//uploa ... mal/02.jpg
ik ben de enige in de groepstart die toch ne keer naar achter kijkt héhé
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

is dat daar eigenlijk wel de moeite?
lijkt me precies allemaal asfalt en schotterwegen?
de dekors zijn wel schoon natuurlijk, maar daar zover voor rijden?
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Niet te snel oordelen he Adriken...

Alleen de eerste klim is een heel stuk asfalt...wat ook wel goed uitkomt op 300m na de start met 3000 man eraan beginnen...

Voor de rest staat de Dolomiti in een Bike Magazin nr van een paar maand geleden op nr 1 vand e schoonste en zwaarste marathons...en ik kan ze daar alleen maar gelijk in geven....

Wat verwacht jij dan nog buiten schotter weg om naar boven te rijden? Rotsen die je te voet moet doen? Nee dan fiets ik liver bergop op bereidbare schotterweg en naar beneden over de rotsen

Ik zou zeggen tot 2004...and see for yourself

Eric B
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Eric B schreef:Niet te snel oordelen he Adriken...


Eric B
Ik vind het bergop rijden in onze Ardennen dan toch zeker even leuk, zo nu en dan een singletrack ..

zwaar, ok als je het hoogteprofiel bekijkt zeker wel, maar voor de rest?
Stel je eens voor dat Theux over 3000 hm zou gaan, dat zou dan toch een stuk zwaarder zijn, enkel en alleen al door het type wegen dat er gebruikt wordt...
ik vind onze Ardennenmarathons zeker bij de meest technische die er zijn. Als die mannen van de Dolomieten (Italianen en Duitsers bvb.) naar hier kwamen rijden, ze zouden zich nogal verschieten medunkt.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Tis inderdaad wel dag en nacht verschil .... 3000 hm of meer (mijn Polar had er dit jaar toch weer rond de 4000) in 4 bergen oprijden of in een 30 tal hellingen dan zijn die hellingen ongetwijfeld lastiger wegens de constante tempo veranderingen...

Maar wees gerust het is niet al schotterweg dat je daar hebt he...der zit daar vanalles tussen ... zelfs ne boer zijnen stal.

Ik zou zeggen try it in 2004. Wij zullen er in ieder geval terug zijn.

Eric B
PS Enne Theux en Malmedy en andere Ardennen toestanden zijn even plezant, maar de Alpen en de Dolomieten zijn zeker heel aangename afwisselingen op al die molshoopjes in België landje.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ik denk inderdaad dat we het daar eens over kunnen zijn.
Het is allemaal verschillend en specifiek maar het heeft allemaal zijn mooie kanten.

Maar ik zeg : "eigen singletrack eerst" :wink:

en die 4000hm, die Polar van jou is toch wel HEEL optimistisch hoor (cfr LCMT !) :D
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Jamaar ... de LCMT is verklaard he ... sample interval van 5s ... en ge mist niks ...

Als ik Dolomiti 2002 en 2003 vergelijk dan heb ik in 2003 35m minder hoog gereden 3980 ipv 4015 en heb ik 300m minder verder gefietst 108,8 - 109,2

Dus we kunnen stellen dat die van 2003 minder zwaar was ;-) maar voor de rest komen die waarden toch aardig overeen...

Maar daar ga ik niet terug over beginnen...

Eric B
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

Wacht, wacht, ik wil er wel terug over beginnen...
Broerke, Adri, ik ben in discussie met de support van Polar en... ze zitten met een bug!!

In de Polar Precision Performace software kan je de totale Ascent op 2 manieren aflezen:
- rechts klikken op de grafiek en "select entire exercise" dan krijg je onderaan in de tabel een waarde voor totale Ascent en deze is FOUT!!
- recht klikken en dan "remove all selections" en daarna manueel alles selecteren door te slepen met de muis: dit geeft wel de correcte Ascent.

Polar moet dit nu alleen nog zien te fixen...

For the record: de correcte werkwijze geeft bij mij 3210hm met 5s sample voor de Dolomiti.

Er is dus niks mis met de metingen, maar wel met de software :cry:

JeTeR
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Ja lap ... daar gaat mijn pracht prestatie ;-(

Eric B
Plaats reactie