les alpilles

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

les alpilles

Bericht door der quinten »

iemand ervaring met uitgepijlde routes in die streek?
(heb geen GPS, helaas)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: les alpilles

Bericht door eL Tee »

Nope, er is niks uitgepijld daar... Ben er al 3x geweest, volgende maand een 4de keer naar Mouriès.

Op http://www.utagawavtt.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan je wel wat tracks in de regio vinden, al vind ik de brandwegen volgen in veel gevallen al uitdagend genoeg ;-) Ga eens een babbelke slaan met de bosbrandbestrijders: ze houden zich 's zomers onledig met petanque te spelen langs de weg ts. St-Remy en Les Baux (quasi hoogste punt, dichtbij de Romeinse site). Zij hebben me vorig jaar een paar mooie paden aangeduid op kaart...
De weg St-Remy / Les Baux is trouwens een leuke opwarmer, al rijden de wagens er snel en dicht. Probeer er vooral niet de locals op racefiets te volgen: suïcidaal... BTDT... Pépé van 60+ op een Willier proberen te volgen, en na een paar 100m zag ik zo wit als een ei en sterrekes voor m'n ogen :oops:

Een GPS is er aan te raden, ook al is 't er niet oneindig groot. Ikzelf gebruik mijn iPhone als GPS, fietscomputer en MP3 speler (ik ben meestal alleen op stap). En in 'worst case scenario' als 'emergency beacon'... Ik heb wel een extra accu bij.

Veel plezier daar! Als je er een midlife dikkerd op een witte 29er fully van BMC tegenkomt, c'est moi... Doch dit jaar is de kans zeer klein dat ik er off-road ga rijden: herstellende van zware valpartij met geraakte pols, gebroken elleboog, half gekneusde ribbenkast en schouder uit de kom... Pols is er momenteel nog het ergst aan toe. :-(
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Re: les alpilles

Bericht door der quinten »

wanneer ben je er? PM me gerust als je dit liever niet hier zet.
ik heb MTB en racefiets mee.
op MTB wil ik liefst de technisch uitdagendere tracks (lees: 140mm veerweg en knielappen :) ), nergens ben ik erop uit om chrono's te kloppen. ook niet met de racefiets, trouwens000
eL Tee schreef:Nope, er is niks uitgepijld daar... Ben er al 3x geweest, volgende maand een 4de keer naar Mouriès.

Op http://www.utagawavtt.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan je wel wat tracks in de regio vinden, al vind ik de brandwegen volgen in veel gevallen al uitdagend genoeg ;-) Ga eens een babbelke slaan met de bosbrandbestrijders: ze houden zich 's zomers onledig met petanque te spelen langs de weg ts. St-Remy en Les Baux (quasi hoogste punt, dichtbij de Romeinse site). Zij hebben me vorig jaar een paar mooie paden aangeduid op kaart...
De weg St-Remy / Les Baux is trouwens een leuke opwarmer, al rijden de wagens er snel en dicht. Probeer er vooral niet de locals op racefiets te volgen: suïcidaal... BTDT... Pépé van 60+ op een Willier proberen te volgen, en na een paar 100m zag ik zo wit als een ei en sterrekes voor m'n ogen :oops:

Een GPS is er aan te raden, ook al is 't er niet oneindig groot. Ikzelf gebruik mijn iPhone als GPS, fietscomputer en MP3 speler (ik ben meestal alleen op stap). En in 'worst case scenario' als 'emergency beacon'... Ik heb wel een extra accu bij.

Veel plezier daar! Als je er een midlife dikkerd op een witte 29er fully van BMC tegenkomt, c'est moi... Doch dit jaar is de kans zeer klein dat ik er off-road ga rijden: herstellende van zware valpartij met geraakte pols, gebroken elleboog, half gekneusde ribbenkast en schouder uit de kom... Pols is er momenteel nog het ergst aan toe. :-(
Bazeken
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 mar 2003 17:28
Rijdt met: Cannondale RZ140

Re: les alpilles

Bericht door Bazeken »

Dit jaar een paar keer iemand tegengekomen met een koersfiets en fluo fietsuitrusting "Van Eyck" (en Doltcini dacht ik).
Was jij dat?
eL Tee schreef:Nope, er is niks uitgepijld daar... Ben er al 3x geweest, volgende maand een 4de keer naar Mouriès.

Op http://www.utagawavtt.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan je wel wat tracks in de regio vinden, al vind ik de brandwegen volgen in veel gevallen al uitdagend genoeg ;-) Ga eens een babbelke slaan met de bosbrandbestrijders: ze houden zich 's zomers onledig met petanque te spelen langs de weg ts. St-Remy en Les Baux (quasi hoogste punt, dichtbij de Romeinse site). Zij hebben me vorig jaar een paar mooie paden aangeduid op kaart...
De weg St-Remy / Les Baux is trouwens een leuke opwarmer, al rijden de wagens er snel en dicht. Probeer er vooral niet de locals op racefiets te volgen: suïcidaal... BTDT... Pépé van 60+ op een Willier proberen te volgen, en na een paar 100m zag ik zo wit als een ei en sterrekes voor m'n ogen :oops:

Een GPS is er aan te raden, ook al is 't er niet oneindig groot. Ikzelf gebruik mijn iPhone als GPS, fietscomputer en MP3 speler (ik ben meestal alleen op stap). En in 'worst case scenario' als 'emergency beacon'... Ik heb wel een extra accu bij.

Veel plezier daar! Als je er een midlife dikkerd op een witte 29er fully van BMC tegenkomt, c'est moi... Doch dit jaar is de kans zeer klein dat ik er off-road ga rijden: herstellende van zware valpartij met geraakte pols, gebroken elleboog, half gekneusde ribbenkast en schouder uit de kom... Pols is er momenteel nog het ergst aan toe. :-(
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: les alpilles

Bericht door eL Tee »

Nope... Ik moet nog vertrekken :-)
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: les alpilles

Bericht door demonic »

Hier 2 leuke routes die ik al gereden heb in Les Alpilles:
http://connect.garmin.com/activity/202894333
http://connect.garmin.com/activity/202894333

De Pétit Luberon is nog leuker, maar technischer, ge moet juist de Durance oversteken in Cavaillon.
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Re: les alpilles

Bericht door provo »

Ik heb er onlangs deze gereden:
http://www.vttour.fr/topos/les-baux-de- ... e,765.html
Bestaat voornamelijk uit wandel en GR wegen. Met de beschrijving en het mapje is deze vlot te rijden zonder teveel de weg te moeten zoeken.
Als je op dezelfde site alpilles ingeeft krijg je nog meer routes.
Plaats reactie