Frankrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

De bewegwijzering viel al bij al wel mee. Ik zal op je word document proberen aan te geven waar het me niet heel duidelijk was. Ik zal je dit vanavond of morgen doormailen.

Samen je "Parcours Noir" biken is een prima voorstel. Misschien kunnen we eens een blauwe lintjes MTB vakantie organiseren in de Lot ?? :D
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

Ok, prachtig, bedankt !
en inderdaad heb ik ook al eens met het idee van een Mountainbike.be-vakantie ginder gespeeld, de parcours, de gids :wink: en de logies zijn er al en ik denk gerust een lang weekend volledig te kunnen vullen met biken, maar ja, 't is al tamelijk moeilijk om in België een Mountainbike.be-dag te organiseren, laat staan in Frankrijk ...
fille
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 14:33
Rijdt met: hardtail

mtb in cantal / auvergne

Bericht door fille »

Heeft iemand goeie informatie over mtb in het centraal massief, auvergne? Het is zo een groot gebied dat ik niet weet wat de beste plaatsjes zijn. De bedoeling zou een trekking met mtb van ongever een week zijn. Bikers die er al geweest zijn? Goeie parcours waar ik een stukje van kan meepakken? Degelijke internetsites? Alle hulp is welkom.
Gebruikersavatar
slobodan
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 28 dec 2002 21:39
Rijdt met: Scott Expert Racing

parc du pilat

Bericht door slobodan »

Heb het voorbije weekend 3 dagen gebiked in het Parc Régional du Pilat, een natuurgebied tussen Lyon en St. Etienne. Het lijkt wat op de Ardennen maar met grotere hoogteverschillen: van 500 tot 1300m.

Een paradijs voor de bikers: 31 perfect uitgepijlde routes van verschillende lengte en moeilijkheidsgraad. Alles praktisch 100% onverhard.
Wat ze daar gemakkelijk noemen is al redelijk pittig, wat ze moeilijk noemen is ook echt moeilijk, vooral technisch: bvb afdalingen van 800m, 20%, over losse keien en grote stenen, m.a.w. trialervaring gewenst.

Er is een mapje verkrijgbaar waar alle routes afzonderlijk op kaartjes staan, maar de bewegwijzering is zo goed dat je ze eigenlijk niet nodig hebt. De meeste routes haken in op andere zodat je eventueel kan combineren.

Er is een evengoed uitgebouwd net van wandelwegen.

Bijkomende info op volgende site:
http://www.vttfrance.com/rubrique.php3?rub=53
Gebruikersavatar
Mounthias
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: B1 team replic world v-brake |Scott Scale 20

Bericht door Mounthias »

ik ben 't zelfde aan 't zoeken, ik vertrek normaal gezien dit weekend, ...
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

ben er verleden jaar geweest tijdens de paasvakantie. Een mooie streek en je kan er met je MTB lange tochten maken, maar echte technische routes heb ik daar niet gezien, wel smalle asfaltweggetjes en traktorsporen.. met lange beklimmingen maar niet uitermate stijl.
Don
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 11 jun 2003 19:30

col du parpaillon (province des hautes alpes)

Bericht door Don »

een scheet van de 'col du galibier'. klim van embrun (800m) tot de top van de 'grand parpaillon' 2650m.

Afbeelding
erwin
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 aug 2003 20:36
Rijdt met: Trek Fuel EX 8 (2013)

Bericht door erwin »

:D Truitje met sponsering van nvidia ... sjiekie!
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

Da was mij ook direct opgevallen :bounce: euh voor de rest ziet het er wel een schoon omgeving uit :D
desmo57
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 dec 2003 22:55
Rijdt met: ridley shark LX, Ducati SS944 I.E., Ducati 888SP4 en Yamaha OW01

Villeneuve-les-avignon (Gard FR)

Bericht door desmo57 »

Heeft er iemand weet van bepijlde routes in de buurt van Villeneuve-les-avignon (stadje op 5 Km van Avignon) of in de streek van de Gard 8) . Ben van plan om deze zomervakantie mijn fiets mee te nemen.
Plaats reactie