Stonemantrail

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Stonemantrail

Bericht door psychoboarderke »

Iemand de Duitse Stoneman al gereden?

http://www.stoneman-miriquidi.com/
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Stonemantrail

Bericht door blubberduck »

volgens de duitse boekskes (BIKE & Mountainbike) stelt deze weinig voor met zeer weing trails....en is een groot contrast met de "echte" Stonemantrail in de Dolemieten
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Stonemantrail

Bericht door psychoboarderke »

De boekskes neem ik met een korreltje zout. Sponsoring, vriendjespolitiek etc ;)

Ik ga enkel af op reviews vanop forums & youtube.

Dat hij voor het merendeel uit schotter- en bospaden bestaat wist ik al.
Het is immers ook geen hooggebergte.

Dus mijn vraag blijf geldig :)
Gebruikersavatar
Jansky
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 jan 2008 22:56
Rijdt met: Cannondale Killer V

Re: Stonemantrail

Bericht door Jansky »

Ok, da ziet er wel een bikers paradijs uit! Kom je daar ook wat bosgebieden tegen?
Zijn er ook gelijkaardige trails wat dichter bij de deur?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Stonemantrail

Bericht door TaurineR »

Beneden zijn het meestal bossen maar het leuke wordt, eens je over de 2000m zit er geen bomen en bossen meer zijn, en je steeds een prachtig weids uitzicht hebt. Het moet dan wel goed weer zijn,he.
newbieMTB
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 21:26

Re: Stonemantrail

Bericht door newbieMTB »

Ik ben net terug van vakantie in de Dolomieten en heb als niet geoefend MTB-er de stonemantrail gereden in 3 dagen. ZALIG.
Ons hotel lag in Sillian;
Eerste dag : Marchkinkele: van Sillian naar start in San Candido kan via een redelijk vlak fietspad (+/- 10 km afgescheiden van de weg) om niet al te veel extra hoogtemeters te maken. Ik ging er van uit dat boven op de berg wel een hut zou zijn om iets te eten. Niet dus, km-ers lang alleen gereden en geen kat gezien. Dat maakt de ervaring des te uitzonderlijk. Gelukkig had ik wat energiebaren mee en was er geen tweede helling gepland die dag. De afdaling was naar mijn doen te technisch. De youtubefilmpjes geven echt niet weer hoe steil het is. De afgrond boezemde te veel angst in en bijgevolg veel moeten stappen.
Tweede dag : vanuit Sillian zeer steile klim naar Sillianerhutte en terug.
Derde dag : vertrokken vanuit Sexten : prachtige klim met afwisselende panorama's, via nemeshutte naar Passo Silvella, lange afdaling waar ik een groepje van 6 MTB-ers heb ingehaald. De klim naar Rotwandwiesen verloopt in 2 delen.
Ik heb wat mijn twijfels bij de zogezegde 4000 hm. Ik had op de trails-app de gps route van de 1-daagse tocht geïnstalleerd en die maakt gewag van ascent : 5065 m. Gaat het dan om 5065 hoogtemeters?
Graag advies voor een gelijkaardige trail; liefst in een andere regio.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Stonemantrail

Bericht door TaurineR »

Het geheel ligt op +-4000hm.
Een 3 tal weken geleden heb ik deze ook gereden.
Ik heb hem gereden op GPS, want de lokale afpijling (aanduiding) is maar zozo.
De Dermut passage vind ik wel erg zwaar, dat is +- 2 uur stappen voor mij, als solorijder wou ik daar niet teveel risico lopen.
De tocht rijden op 1 dag is me niet gelukt omdat ik 's morgens te laat vertrokken ben, en op een bepaald moment wordt het bijna donker, en ik niet goed weet hoelang mijn gps met extra batterijpack het ging uithouden, en ik geen verlichting bij had.
Dus voor het laatste klimmetje (+-300hm), toch maar beslist om langs het normale fietspad naar de camping terug te keren.
's Anderdaags teruggekeerd om de trail volledig af te werken.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Stonemantrail

Bericht door Den jjag »

Filmke, samen met mijn vrouwke op twee dagen.

" onclick="window.open(this.href);return false;
WIEKE
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:02
Rijdt met: Specialized Epic FSR 29"

Re: Stonemantrail

Bericht door WIEKE »

Dit jaar met collega biker de Stoneman trail in 3 dagen gereden begin juni. Er waren nog wel wat sneeuwresten maar die waren te verwaarlozen.
Op en top genieten van de trails, de uitzichten en de prachtige natuur.
Vooral de Demutpassage vereist toch wel wat techniek terwijl rit naar de 3 Cime (voor ons op de derde dag) vooral genieten is van de omgeving met als slotakkoord de afdaling van een rodelbaan.
Zeker een aanrader voor al wie houdt van trails in het hooggebergte doorspekt met wat techniek-, klim - en daalwerk!!!
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Stonemantrail

Bericht door Den jjag »

psychoboarderke schreef:Iemand de Duitse Stoneman al gereden?

http://www.stoneman-miriquidi.com/
Samen met mijn vrouwke gereden in 2017 in twee dagen, ondertitels zijn in het engels omdat er nogal veel buitenlanders naar deze filmpjes kijken.
Doel in 2018 is de http://www.stoneman-glaciara.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Na de http://www.stoneman.it" onclick="window.open(this.href);return false; en de Miriquidi onze derde Stoneman.


Filmpje van de Miriquidi:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie