Stonemantrail

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: Stonemantrail

Bericht door Butch »

In 1 dag gereden die trail? Ga komende zomer ook naar ginder, maar wij slapen in niederdorf. Ook geen zin om nachtje ergens anders door te brengen. Kan je de tocht 2x in een lus afleggen vanaf een bepaald vertrekpunt? Of is dat niet haalbaar?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Stonemantrail

Bericht door TaurineR »

Je kan schijnbaar kiezen om deze in 1,2 of 3 dagen te doen..
Ik wil hem op 1 mooie zomerse junidag doen, maar voorzie wel om, indien nodig mijn route aan te passen. (= de route van 1 of 2 dagen te nemen)
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: Stonemantrail

Bericht door Butch »

Yep, weet dat die in meerdere dagen kan, maar is het dan nodig om onderweg slaapplaats te boeken, of kan je bvb dag 1 een lus rijden en terug overnachten in eigen hotel en dan dag 2 de andere lus rijden? Wellicht wel :-)
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Stonemantrail

Bericht door blubberduck »

Butch schreef:Yep, weet dat die in meerdere dagen kan, maar is het dan nodig om onderweg slaapplaats te boeken, of kan je bvb dag 1 een lus rijden en terug overnachten in eigen hotel en dan dag 2 de andere lus rijden? Wellicht wel :-)
NOPE en nie echt praktisch hé, anders ben je meer onderweg van - naar dan op de Stonemantrail...enne 't is geen gewoon marathonnetje hé
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Stonemantrail

Bericht door Headshot »

Ziet er straffe kost uit
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Stonemantrail

Bericht door TaurineR »

TaurineR schreef:Je kan schijnbaar kiezen om deze in 1,2 of 3 dagen te doen..
Ik wil hem op 1 mooie zomerse junidag doen, maar voorzie wel om, indien nodig mijn route aan te passen. (= de route van 1 of 2 dagen te nemen)
Het is een zware tocht met vele hoogtemeters, maar dat is gekend op voorhand.
Wel is het slagen erg afhankelijk van het weer ter plaatse.
En als de sneeuw niet weg is, is de weg totaal niet terug te vinden, en dan houd het op.
(verleden jaar ook voorgehad op de Stelvio-offroad track)
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Stonemantrail

Bericht door Biestie1 »

blubberduck schreef:
Butch schreef:Yep, weet dat die in meerdere dagen kan, maar is het dan nodig om onderweg slaapplaats te boeken, of kan je bvb dag 1 een lus rijden en terug overnachten in eigen hotel en dan dag 2 de andere lus rijden? Wellicht wel :-)
NOPE en nie echt praktisch hé, anders ben je meer onderweg van - naar dan op de Stonemantrail...enne 't is geen gewoon marathonnetje hé
Tuurlijk kan dat wel !
Neem gewoon even een kijkje op de website, daar staat een kaart waarop je de verschillende mogelijkheden kan zien om hem in 1, 2 of 3 dagen te rijden.
Er zijn verschillende lussen voorzien.
Als je in meerdere dagen doet is het uiteraard wel mogelijk dat je een stuk 2 keer zal doen, misschien in omgekeerde richting.
Wij doen em begin september in 2 dagen vanuit Sesto.
1e dag : Marchinkele-Sillianerhutte dan naar beneden naar Sesto
2e dag : asfaltklim terug omhoog naar Sillianerhutte, dan via Demutpassage naar Passo Silvella en verder.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Stonemantrail

Bericht door blubberduck »

Biestie1 schreef:
blubberduck schreef:
Butch schreef:Yep, weet dat die in meerdere dagen kan, maar is het dan nodig om onderweg slaapplaats te boeken, of kan je bvb dag 1 een lus rijden en terug overnachten in eigen hotel en dan dag 2 de andere lus rijden? Wellicht wel :-)
NOPE en nie echt praktisch hé, anders ben je meer onderweg van - naar dan op de Stonemantrail...enne 't is geen gewoon marathonnetje hé
Tuurlijk kan dat wel !
Neem gewoon even een kijkje op de website, daar staat een kaart waarop je de verschillende mogelijkheden kan zien om hem in 1, 2 of 3 dagen te rijden.
Er zijn verschillende lussen voorzien.
Als je in meerdere dagen doet is het uiteraard wel mogelijk dat je een stuk 2 keer zal doen, misschien in omgekeerde richting.
Wij doen em begin september in 2 dagen vanuit Sesto.
1e dag : Marchinkele-Sillianerhutte dan naar beneden naar Sesto
2e dag : asfaltklim terug omhoog naar Sillianerhutte, dan via Demutpassage naar Passo Silvella en verder.
rare combi, waarom slaap je niet bij de Sillianerhutte...dan kan je s'morgens vroeg relaxt beginnen aan één van de mooiste stukken - Demuthpassage :wink:

enne asfaltklim ....naar Sillianer....???? via Sillian is het +/- 950m klimmen op schotter waarbij de laatste 550hm op zeer ruw pad min. steigingpercentage +20% dus veel duwen/lopen
wij hadden de eerste dag vanuit Rasen (vanuit woonst/hotel Roel Paulissen) 75km met 3100hm..... :wink:

grtzzz
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Stonemantrail

Bericht door Biestie1 »

Dit is nochthans de meest uitgevoerde combi, zoals ook aangeraden door Roland Stauder zelf, om hem in 2 dagen te doen.
Je hoeft dan niets 2 keer te doen en je krijgt zelfs 2 extra stukken ; de offroad-afdaling Sillianerhut-Sesto en de klim Sesto-Sillianerhut. Deze laatste dacht ik ergens gelezen te hebben dat het (deels) asfalt was, maar daar ben ik niet zeker van. Deze gaat via Helm en zit grotendeels ook in de Dolomiti Superbike.
Nogmaals ; zie kaartje op de site, daar zie je wat ik bedoel.

Dat deze optie het véél zwaarder maaktis duidelijk. Je daalt van het hoogste punt om de dag nadien terug naar het hoogste punt te rijden om dan opnieuw de route op te pikken. In die zin begrijp ik je reactie dat het een rare combinatie is. Maar als je liever lui dan moe bent, blijf je er beter weg ;-)

Als je slaapt in Sillianerhut, moet je bagage zelf meesleuren en dat is niet mijn dada.

Hier zie je wat ik bedoel ; http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zbtfgzvomgedsfzs" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Stonemantrail

Bericht door blubberduck »

Biestie1 schreef:Dit is nochthans de meest uitgevoerde combi, zoals ook aangeraden door Roland Stauder zelf, om hem in 2 dagen te doen.
Je hoeft dan niets 2 keer te doen en je krijgt zelfs 2 extra stukken ; de offroad-afdaling Sillianerhut-Sesto en de klim Sesto-Sillianerhut. Deze laatste dacht ik ergens gelezen te hebben dat het (deels) asfalt was, maar daar ben ik niet zeker van. Deze gaat via Helm en zit grotendeels ook in de Dolomiti Superbike.
Nogmaals ; zie kaartje op de site, daar zie je wat ik bedoel.

Dat deze optie het véél zwaarder maaktis duidelijk. Je daalt van het hoogste punt om de dag nadien terug naar het hoogste punt te rijden om dan opnieuw de route op te pikken. In die zin begrijp ik je reactie dat het een rare combinatie is. Maar als je liever lui dan moe bent, blijf je er beter weg ;-)

Als je slaapt in Sillianerhut, moet je bagage zelf meesleuren en dat is niet mijn dada.

Hier zie je wat ik bedoel ; http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zbtfgzvomgedsfzs" onclick="window.open(this.href);return false;
yeps, snappie en zeer goed plan ! O:) =;

zoals verteld zijn wij via de andere kant naar de Sllianhutte gereden en vanaf de laatste berghut daar onze overnachtingspullen - slaapzak/toiletgerief - kledij en uitrusting voor de dag daarop moeten meenemen....pff gene kado da was puffen en afzien om volgepakt die laatste 550hm aan + 20% te overwinnen na al +2500hm in de benen te hebben... :oops: maar dan beloond met fantastisch uitzicht moe maar voldaan, pas om +/- 19.00h waren we boven..... 8-[
Plaats reactie