Vogezen (LaBresse)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Ik ben deze zomer op vakantie geweest in "Le Thillot" (15 km ten zuiden van Gerardmer). Aangezien ik met het gezin was heb ik slechts af en toe 's avonds een ritje gemaakt van nog geen uur. Ben inderdaad wel bordjes van permanente routes tegengekomen en heb er kleine stukjes van gevolgd.
Om kaarten te bekomen: Er is daar bijna in elk boerengat een vvv-kantoor. Daar vind je zonder probleem wandel- en mtb kaarten.
Als je jezelf op voorhand wil documenteren, dan ben je op het internet aangewezen. Daar vind je vast en zeker contactadressen waarop je info kan verkrijgen.
P.S. ik ben dit jaar ook naar het Zwarte Woud geweest. (Muggenbrunn vlakbij Todtnau). Persoonlijk vind ik het daar mooier dan de Vogezen. De natuur is er veel bruuter en er is meer afwisseling. De Vogezen is een ouder gebergte en daardoor meer afgerond met meer open ruimtes.
Maar allez soit: allebei aanraders hoor!!!
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

La Bresse, Vogezen

Bericht door leffingenoartje »

Hallo ik ben deze zomer in de Vogezen geweest om te biken en te wandelen, inderdaad om te biken is het er fantastisch, in de toeristen kantoren kan men mooie kaaartjes verkrijgen van de diverse ritten om te biken.
De bewegwijzering is er ongelooflijk goed (die mannen van bloso kunnen er nog een puntje aan zuigen) want als je eens verkeerd rijdt wat zeer moeilijk is staat er en bordje met een kruis erdoor.

Ik heb er toch een rit of 9 gedaan 3 in Labresse 4 in Gerardmer, 2 in Xoulces...

Zeker een aanrader het is precies de Ardennen maar 3 x hoger.

Groeten Leffingenoartje :wink:
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

in de streek zijn heel wat uitgepijlde routes, van makkelijk tot zwaar
ben daar een jaar of 3 geleden es een 4-tal dagen gaan biken, mooie streek, hoewel, we hadden jammergenoeg 3 dagen regen, regen en nog es regen :-)
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Vogezen

Bericht door pat17 »

Tip: Camping Lefebure in Orbey. De routes vertrekken vanop de camping. Zeer de moeite waard. En op de camping kan je plannetjes van de streek bemachtigen. Zoiets als de ardennen qua parcoursen, maar die tochten tussen de wijngaarden zijn ook niet te versmaden.
Gebruikersavatar
frog
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 apr 2002 02:00
Rijdt met: Pro Winner

Buitenland

Bericht door frog »

Pat17 2 jaar terug ben ik met 15 aug ook op de Camping in Orbey ge weest langs de vtt routes , Heb enkele routes met elkaar gekombineerd voor een daguitstap van een 80tal vtt km .s het was GEWELDIG :lol: :lol:
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

ja Frog je weet dus wat ik bedoel, ik ga er graag voor een weekje naartoe
of zelfs een verlengd WE, we kennen die routes nu al heel goed. Vooral de tochten naar die meertjes (lac noir, lac blanc ) zijn schitterend.En vooral ons restaurantje in Kaysersberg niet vergeten (PIZZA en WIJN) :oops: ik weet het we zijn geen echte sportmannen.
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Hallo Kona boy,

Stafkaarten kan je makkelijk vinden bij Kariboe in Leuven op de Naamse straat. Of bij het NGI aan de Louisalaan in Brussel.

Groetjes,

Joeke
pieter
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 mei 2003 21:36
Rijdt met: scott vail

routes in de vogezen + omgeving Reims

Bericht door pieter »

ik zou deze zomer op vakantie gaan naar de omgeving van reims plus eventueel de vogezen kent er iemand routes die daar lopen (zowel op de weg als voor de mtb)
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Ik ga vanaf 16 juni naar Ventron in de Vogezen,ik hoop daar wat info te vinden,want zelf heb ik nog nix.
Ik laat het je wel weten.Als ik het vergeet hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Op voorhand goed geïnformeerd zijn is plezant natuurlijk, maar niet altijd even evident. Maar maak u niet ongerust: ze hebben daar meer VVV kantoren dan bakkers en beenhouwers. Je kan daar mooie wandel- en bikekaarten kopen.
Ben vorig jaar naar Le Thillot geweest (niet zo ver van Ballon d' Alsace).

Bij de weg: er is al wel wat info te vinden over de Vogezen op dit forum. Effe de zoekfunctie gebruiken zal je wel wat wijzer maken. :wink:
Plaats reactie