Vogezen (LaBresse)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Hmm, die laatste afdaling op de 9 daar reed ik toch niet af hoor. Het was toen wel redelijk vochtig maar zelfs droog, brr..
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

A d r i schreef:Hmm, die laatste afdaling op de 9 daar reed ik toch niet af hoor. Het was toen wel redelijk vochtig maar zelfs droog, brr..
die is wel gegaan. Het eerste stuk afdaling was een iets bredere weg die nogal bochtig was (redelijk steil) waar je toch goeie snelheid kon maken.
ik zat redelijk op snelheid en (gelukkig denk ik) kwam er een groep wandelaars zodat ik moest remmen; achter elke volgende bocht lagen er dikke boomstammen dwars over de weg. :roll:

Dan moet je dus effe de asfalt weg oversteken en een steilere singletrack met redelijk zware rotsen naar beneden. (ik veronderstel dat dit het stukje is dat jij bedoelt?) Dit is gelukt. (je had me wss wel niet moeten vragen om volledig tot stilstand te komen op dat wegje want dit zou mss niet gelukt zijn). Toen ik aan die singletrack begon, was er ook een mens op zijn koersvlo die langs den asfalt naar beneden kwam; tegen dat hij op de parking aankwam was ik al omgekleed en stond de bike op de wagen. (bewijs dat recht naar beneden goed vooruit gaat =P~ )
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ja, dat tweede stuk inderdaad. beetje holle weg precies met een pak rotsen en andere rommel.. heb daar geen risiko's genomen en ben halverwege afgestapt.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Bericht door Reindert »

Het is al een week en half geleden, maar toch nog eventjes een kort verslag van een verlengd weekend biken in la bresse.
Het was redelijk fris weer ronde de 20ste juli, maar gelukkig droog!
Het was mooi biken op de vaste routes 12 (niet het stuk op de weg, gelukkig geschipt), idem 13, 9, 10, 2 en 4.
Alle tochten met mijn vriendin afgehaspeld eb het was ideaal. Voor haar zwaar genoeg, voor mij misschien niet uitdagend genoeg maar dat drukte de pret om met 2 te biken totaal niet.
Schitterende bossen, meren en vergezichten!!

We verbleven 8 km uit la bresse richting skigebiedje 'Lispach', tussen twee meertjes. In auberge 'les hauts viaux'. Een aanrader voor wie eens naar daar gaat: jong sociaal koppel die gezellig auberge uitbaat: en een kelder om de bikes te bergen!
Gebruikersavatar
tsielio
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: za 21 okt 2006 19:04
Rijdt met: epic

Bericht door tsielio »

Binnen enkele weken vertrek ik ook naar de Vogezen. Lijkt er zeer leuk biken aan de commentaren hier te horen. We zouden 2à3d nr La Bresse gaan en dan nog één of twee dagen ergens een half uurtje (met auto) verder. We gaan zeker enkele vaste routes proberen, maar heeft er eventueel iemand gps-files van vaste of eigen routes? Raar maar op kracksontracks is er weinig te vinden over deze regio.
Iemand een aanrader voor de laatste 2d, the best of the rest (na Ba Bresse)?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Gebruikersavatar
tsielio
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: za 21 okt 2006 19:04
Rijdt met: epic

Bericht door tsielio »

Via de site van hun georganiseerde tocht in Remiremont was ik ook op deze tracks gebotst.
Heb ze proberen downloaden, maar de .trk extensie wil mapsource precies niet weergeven en een ander programma heb ik niet. Waarin openen jullie deze?
Niemand die daar ging rijden tracks opgeslagen?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Gebruikersavatar
tsielio
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: za 21 okt 2006 19:04
Rijdt met: epic

Bericht door tsielio »

hebbes, thx!
Gebruikersavatar
averst69
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 aug 2011 11:08
Rijdt met: Kona Dawg Deluxe (2009)
Contacteer:

Bericht door averst69 »

jo schreef:Ik heb daar vroeger al eens met de koersfiets geweest met een groep van 12 man met jurgen van goolen die nu prof is, en het is een mooie streek om te rijden . Daar zou ik ook eens graag willen mountainbiken .
Wauw man met Jurgen van Goolen, respect man
Plaats reactie