Vogezen (LaBresse)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
martaman
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 jun 2004 14:42
Rijdt met: specialized s-works fsr

Bericht door martaman »

Ik ben er dit jaar geweest en de rode nr. 2 met 465hm is wel leuk al begint het (als je vertrekt op de col du grosse pierre) met een asfalt helling, er zitten toch een paar leuke afdalingen in naar mijn gevoel. Voorts kan ik nog zeggen dat ik nog 9 nieuwe (voor mij altans) routes gevonden heb in Xonrupt-Longemer. De folder kan je gratis bekomen in het informatiekantoor van Gérardmer. Hier zijn wat langere routes te vinden dan in La Bresse nl 14/26/17/22/28.5/20/10/40km. In ieder geval veel plezier ginder.
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

ik ben er dit jaar ook geweest , maar heb geen enkel mtb route gedaan .
kem op de weg gereden met de mtb 3x100km , grand ballon en diene andere ballon geweest .
GiantXTC
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 04 mei 2004 19:59
Rijdt met: Giant Anthem Zero
Contacteer:

Bericht door GiantXTC »

Ben net terug uit La Bresse als voorbereiding op een trektocht in de Alpen. Bij het Office du Tourisme in La bresse kun je (gratis) kaartjes krijgen van alle MTB routes in de buurt (La Bresse, Gerardmer, Xonrupt, Bussang, Ventron etc). Ik heb daar in ieder geval zo'n 300km routes gereden. In La Bresse is route 13 een aanrader. Route 2 van Gerardmer is ook mooi (als extra de klim naar col de Grosse Pierre) net als nr. 10 waarin erg technische klimmen zitten (steile klimmen op singletracks 20-30%!!). Ook ligt er rondom de Grand Ballon een mooie route met veel klimwerk (Thurdal). Dus...........veel te beleven daar.
GiantXTC
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 04 mei 2004 19:59
Rijdt met: Giant Anthem Zero
Contacteer:

Bericht door GiantXTC »

Ben weer terug en heb me ferm uitgeleefd. ca 300km mtb routes gereden in de omgeving van La Bresse en Gerardmer en Grand Ballon. Helaas geen tijd meer voor de Thur tour, zal voor een volgende keer zijn. Het thur dal zal dan ook mijn volgende bestemming in de Vogezen zijn, want daar is het werkelijk mooi!!
Ik heb in iedergeval een goede basistraining opgedaan voor mijn mtb-trektocht in de Franse Alpen in september.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Wij zijn ook net terug van Gérardmer. Twee routes gedaan, nr 2 en nr 9. Den 2 was 24km met 465 hoogtemeter, route 9, 14 km en 340 hm. Aangezien wij aan het lac logeerden moesten we wel eerst altijd de helling op om de startplaats te bereiken, wat ons nog wat extra hoogtemeters opleverde. Er zaten een paar technische afdalingen bij. Wel opgelet met de bandenspanning, is van groot belang hier, vooral met de vele stenen.
Ik reed ook nog zo'n 200km op de weg met een paar colletjes in. Alleen het slechte weer gooide wat roet in het eten. Maar al bij al een leuke fietsvakantie gehad.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Ik ben nog maar net terug maar ik kijk al uit naar een volgende fietsvakantie. Heb je nog andere informatie gevonden over routes in de Vogezen buiten bovenstaande sites? Ik lees dat je ongeveer 300 kilometer heb gefietst dan zullen dit nog andere routes zijn dan diegene hierboven vermeld.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

d@Mit schreef:Ik ben nog maar net terug maar ik kijk al uit naar een volgende fietsvakantie. Heb je nog andere informatie gevonden over routes in de Vogezen buiten bovenstaande sites? Ik lees dat je ongeveer 300 kilometer heb gefietst dan zullen dit nog andere routes zijn dan diegene hierboven vermeld.
Laat maar al, ik heb net de post "Vakantie in de Vogezen" gelezen en heb daar al info uit gehaald. #-o
Roecki
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 sep 2004 21:47
Rijdt met: Minerva LX

La Bresse

Bericht door Roecki »

Een perfecte verblijfplaats gezocht in La Bresse voor een 4 daags MTB-avontuur !
molje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 08 jun 2004 13:40

Bericht door molje »

yepla,

Ik ben van zondag juist terug van La Bresse in de Vogezen.
Wij waren gelogeerd in hotel "Les Vallées" en het was daar 10/10 !!!
Aparte garage gehuurd voor de auto en de fietsen en het eten was buitengewoon lekker (s'morgens ontbijt in buffetvorm - 's avonds 4 gangenmenu met alle streekspecialiteiten).

Zeker doen !!

Dirk

Om nog maar van de fietsparcours te zwijgen ! Mega-tof !
5 dagen was hoe dan ook veeeeeeeelllllllllll te kort in zo'n prachtige streek !
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

MTBiken in de Vogezen (LaBresse)

Bericht door SusXT »

Op 16 juli vertrekken we met drie vrienden naar Saulxures-sur-moselotte...een gehuchtje op 14 km van LaBresse. Van de toeristische diensten van de omliggende dorpen heb ik reeds verschillende mtb-routes gekregen.
Is iemand van jullie al in deze streek geweest? Hoe zijn de bewegwijzerde routes. Ne fransman van Gerardemèr vertelde dat deze routes enkel brede paden zijn en niet spectaculair. Ik ga er onmiddelijk bij vertellen dat hij zelf ritten organiseert voor 150 euro per dag. Vandaar dat ik denk dat hij voor zijn winkel spreekt. Wat zijn jullie ervaringen?

Interessante links zijn ook steeds welkom.

Kris
Plaats reactie