Vogezen (LaBresse)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

www.ffc.fr , overzicht van alle vaste parcours staan ook in O2 deze maand
fille
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 14:33
Rijdt met: hardtail

Bericht door fille »

Ik ben vooral verzot op het stuk vogezen rond de honeck (la bresse), ventron is hier ook al gevallen is ook prachtig, en te combineren. Ben er vooral gaan stappen, maar sinds vorig jaar ook eens gaan biken.

Moet je weten: hoogteverschillen 2x ardennen ; De parcours zijn dikwijls niet technisch en de wandelpaden dikwijls te technisch. Om echt een mooi parcours te hebben kan je het best zelf eentje uitstippelen, als je met een kaart overweg kan natuurlijk. Zeker kompas meenemen!! als je er boven de 1000 meter komt kan je zicht in de mist beperkt zijn tot 2 meter!!
Een aanrader is zeker een stuk van de fameuze ROUTE DES CRETES mee te pakken. Off-road natuurlijk! (er loopt iets verder ook een asfaltweg die ongeveer hetzelfde traject volgt, igv dat je liever gemakkelijker bergop gaat).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en have fun!
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Ben juist terug uit ventron.
Heb 7 leuke toeren gedaan in Ventron,La bresse en omgeving.
Ben niet al te goed dus heb de groene en blauwe tochten eruit gehaald(de gamakkelijkste).
Maar soms verloren gereden,gps bij dus geen probllem,en als dat gemakkelijk was,wat is dan moeilijk!!!!!!!!
Plaatsen waar het echt onmogelijk is om af te dalen.maar ja misschien de echte krak die dat wel kan.
www.hautes-vosges.net/info@hautes-vosges.net
daar info gevraagd en een leuk boekje met de toeren gekregen.
Suc6
Indien gewenst kan ik nog doorgeven welke trips ik gemaakt heb,laat maar weten.
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

doordat onze bike 14 daagse in Canada plots niet kon doorgaan, zit ik waarschijnlijk in het verlengde weekend ( 17-21 juli) ook maar weer eens in de Vogezen, zeker niet met tegenzin !
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

pat17 schreef:ook maar weer eens
Klinkt anders niet erg enthousiast :lol:
Dieter
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 dec 2003 14:39

Overnachtingsplaats in de Vogezen

Bericht door Dieter »

Hallo,

in april gaan we met een groepje (4-6 personen) gedurende een lang weekend (zat tot woe) MTB-en in de Vogezen. Routes genoeg, dat is geen probleem. Nu zoeken we enkel nog een geschikte overnachtingsplaats. Op het forum heb ik al enkele verwijzingen gevonden naar campings in de buurt, maar wij zijn meer op zoek naar een bungalow/chalet/appartement waar we zelf kunnen koken en waar we onze fietsen kunnen afspuiten, bijwerken en veilig stallen.
Heeft iemand ervaring met zo'n logie?

Alvast bedankt,
groetjes, Dieter
fille
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 14:33
Rijdt met: hardtail

Bericht door fille »

la bresse, belle hutte in het bijzonder. appartementen en chalets. Worden in principe verhuurd tijdens het skiseizoen, maar in de zomer zullen er ook wel vrij zijn veronderstel ik ( en een pak goedkoper denk ik ). Stuur een mailtje naar de toeristische dienst van la bresse
In ventron, lispach, xonrupt ... zijn gelijkaardige dingen te vinden.
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Kijk ook eens op http://www.bol-d-air.fr/ en http://www.labresse.net/fr/francais.html, daar kan je ook wat info vinden.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Kunnen we ook ergens info vinden over routes in de streek. Wij gaan volgende zomer ook naar de vogezen, gerardmer. Is wel de bedoeling om de gran ballon te beklimmen, met de wegfiets, maar ik zou ook m'n mtb meenemen om eens een tochtje te maken in de streek.
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

info: ze hebben er heel goeie offices de tourisme. In gerardmer hebben ze er ook een. Er is een kaart te verkrijgen met een overzicht van de routes.
In La Bresse is er ook een info, op die kaart staan er nog meer routes.
Er staan ook her en der infoborden met een overzicht van alle routes van de streek (normaliter ook ergens in de omgeving van de office de tourisme en soms ook ergens midden int bos...)
Plaats reactie