Morvan

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Morvan

Bericht door Offshore »

We zijn van plan eind augustus/begin september een tiental dagen Frankrijk te gaan rijden. De eerste helft zouden we in de Morvan doorbrengen. Maar de Morvan biedt meer dan 2000 km vaste routes. kan iemand ons een bepaalde stek aanraden ?

Wij denken aan Chateau-Chinon.
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Re: Morvan

Bericht door jinba ittai »

Vorig jaar 2 dagen gaan biken daar.
Eerste deel van de GTM (Grande Traversee du Morvan) gedaan. Eerste dag 3 platte banden en 2 reservebanden, en dan 12km wandelpret #-o
Tweede dag heel schoon paadjes tegengekomen.
Filmke is hier te vinden:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwaliteit stelt wel niet veel voor, ik had geen Gopro-houder bij.

Zorg er voor dat je goed weer hebt, want gebied is redelijk moddergevoelig !

Gelogeerd in een B&B aan de rand van de Morvan, culinaire aanrader.
En van een fietswinkel heb ik ook een goed adres, moest je binnenbanden nodig hebben.

Voor meer info, stuur maar PM...
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Morvan

Bericht door dennisVO »

gezien de weinige respons op deze thread verwacht ik niks, maar probeer het toch.

ik zit deze zomer aan de Morvan streek en ik hoop hier wat tips/ervaringen te vinden.
er is 2800km aan mtb-routes, dus teveel om allemaal uit te proberen, en willekeurig ene kiezen om dan "teleurgesteld" thuis te komen omdat het oftewel niks voorstelde (kindertochtje), oftewel te hoog gegrepen voor ons.

er is ook nog http://www.morvanvtt.fr, m'n Frans is niet zo sterk, maar ik probeer daar ook nog wat uit te halen.
moest er iemand hier enkele routes gedaan hebben, welke waren dat dan (startpunt, naam route, aantal kms/hm) en wat waren de bevindingen?

thx
Plaats reactie