MTB op de vlieger

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
jokke0066
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 07 nov 2010 01:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper SL

MTB op de vlieger

Bericht door jokke0066 »

Bikers,

Ik ga eind Maart met de MTB naar spanje. Dat is de eerste keer dat ik de fiets mee op de vlieger neem. (en de eerste keer dat ik zelf vlieg :) ) Ik heb ondertussen al een EVOC bike bag gekocht dus men Ti fiets kan veilig opgeborgen worden.
Maar wie heeft hier ervaring mee?
Kwestie van manier van inpakken, banden aflaten, geen "bommekes" mee pakken,... Hoe zit het met de "veiligheid" van de fiets?

Grtz Jorn
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Re: MTB op de vlieger

Bericht door cuby »

Ik heb er ene meegenomen naar Griekenland, banden afgelaten, isolatiebuizen erron gedaan en in een kartonnen doos. Ketting en pedalen eraf, stuur gedemonteerd en met straps rond de vork vastgemaakt.
Niks misgegaan
grts Cuby
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: MTB op de vlieger

Bericht door pathfinder »

Opletten met remschijven. Die kunnen wel eens krom zijn als je m terug krijgt. Ze gaan daar niet bepaald voorzichtig om met de bagage
jokke0066
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 07 nov 2010 01:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper SL

Re: MTB op de vlieger

Bericht door jokke0066 »

schijven en derrie gaan er inderdaad ook mee af, hoe zit het met de papieren van de fiets? Moet ik een aankoop bewijs mee nemen zodat ik kan bewijzen dat die door mij is gekocht?
Plaats reactie