Roc d'Azur 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door kovan »

Serieus "rijtjes"-fietsen zo te zien, of is dit toevallig op het moment van filmen?

Glenn92 schreef:En de filmpjes van de Marathon zijn ook klaar.
https://www.youtube.com/watch?v=jXHyDWeslzQ
https://www.youtube.com/watch?v=-q4ieI5B2f8
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door whaleshark »

Mooie filmkes, al verschiet ik er wel een beetje van, hoeveel er te voet gaan...
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door kona_bikearena »

Soms was het niet normaal hoeveel er te voet gaan. Ik verschiit er van dat zovelen niet eens probeerden. Ze zagen andere wandelen en stapte onmiddelijk af. Dat was soms enorm vervelend op zondag tijdens de roc.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Headshot »

in die filmkes kan je precies wel redelijk vlot rijden of zat je in de eerste box?
Gebruikersavatar
Glenn92
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 18:46
Rijdt met: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Glenn92 »

Zat in de 4de, dus laatste box. Soms was het wel wat aanschuiven maar ook redelijk wat stukken gehad waar ik bijna alleen reed.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Giobiker »

Doordat er op sommige stukken reeds velen aan het wandelen waren kon je bijna niet anders dan afstappen, je had natuurlijk altijd van die gekken die ertussen naar beneden zigzagden gelijk zot ook.
Maar het was toch ook dikwijls in stukken die gewoon niet berijdbaar waren, wel geen afdalingen in dit geval.
Ik heb de Roc zelf niet gereden uit vrees dat de drukte nog erger zou zijn, als je bijna 3 uur aan een stuk startgolven hebt kan je dat
natuurlijk ook wel verwachten.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door prideandglory1891 »

Giobiker schreef:Doordat er op sommige stukken reeds velen aan het wandelen waren kon je bijna niet anders dan afstappen, je had natuurlijk altijd van die gekken die ertussen naar beneden zigzagden gelijk zot ook.
Maar het was toch ook dikwijls in stukken die gewoon niet berijdbaar waren, wel geen afdalingen in dit geval.
Ik heb de Roc zelf niet gereden uit vrees dat de drukte nog erger zou zijn, als je bijna 3 uur aan een stuk startgolven hebt kan je dat
natuurlijk ook wel verwachten.
Parcours veel veranderd buiten vorig jaar misschien?
Op de Roc marathon vorig jaar heb ik MAXIMUM 50 meter moeten wandelen.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Frog 075 »

Ik ga van m'n eerste deelname vooral onthouden dat ik op de marathon, behalve op de voorlaatste bevoorrading alleen maar gewoon water ter beschikking kreeg en op de bevoorrading op 40 km zelfs geen water. Na een kwartier dan maar doorgereden zonder water naar de volgende bevoorrading . Vanaf dan was er terug op elke bevoorrading water.
De zondag op de Roc was er dan wel van alles genoeg.
Ok, ne mens komt om te rijden maar als je een kleine 100€ betaalt voor 2 tochten verwacht je toch wat sportdrank... Of toch op z'n minst water op elke bevoorrading.
Was leuk rijden met de Sandman hier maar denk niet nog terug te komen.
Niet dat ze daar gaan van wakker liggen met 20.000 deelnemers :lol:
Is dit de vorige jaren ook zo geweest? :-k
Gebruikersavatar
serge
Mountainbiker
Berichten: 963
Lid geworden op: do 16 okt 2003 22:06
Rijdt met: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door serge »

Dan ben ik u tegengekomen , den ene titanium tegen de andere, hallo.
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Frog 075 »

serge schreef:Dan ben ik u tegengekomen , den ene titanium tegen de andere, hallo.
Just :-)
Hallo :-D 8)
Plaats reactie