Roc d'Azur 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Beny »

BerggeitCasualFietser schreef:Ik kom niet van een andere wereld maar, wat zijn die verschillende Roc's allemaal, althans wat mag je overal verwachten, of voor wat staat dit?

Dat zijn buiten de freeride en mogelijk een cityrace na allemaal wedstrijden/tochten in hetzelfde gebied
De langste afstand is de marathon die je op vrijdag kan rijden
Al de anderen zitten op hetzelfde parcours met dan wel shortcuts om zo kortere afstanden te hebben met mindere hoogtemeters
Sommige Roc's zijn toertochten, de meesten zijn wedstrijden met uitslag
Sommige alleen toegankelijk voor bepaald publiek ifv job/leeftijd/geslacht
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Kristof Huyck »

BerggeitCasualFietser schreef:Ik kom niet van een andere wereld maar, wat zijn die verschillende Roc's allemaal, althans wat mag je overal verwachten, of voor wat staat dit?
Je hebt een basisparcours van 56km voor de Roc zelf, daarvan afgeleid heb je een parcours van 44km wat ze oa gebruiken voor de Masters Roc, Mid Roc, ... De Roc Noire is een toertocht en zit qua afstand tussen beiden in, maar is ook hetzelfde terrein. De Roc Marathon komt neer op de Roc d'Azur met een (lange) extra lus naar Roquebrune.

Daarbuiten heb je wel aparte parcours, zoals de Enduroc (enduro) en de Roc Challenge (iets meer technisch dat de Roc zelf). Er zijn ook de Roc Ruelles in Fréjus en Roquebrune, een stratenparcours met hindernissen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Had hier al wat gelezen, en op de tv reportage ook niet echt het verschil kunnen opmerken, maar in feite zou het leuk zijn om een een weekje naar ginds te gaan in die periode en er een aantal mee te pikken...
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door prideandglory1891 »

BerggeitCasualFietser schreef:Had hier al wat gelezen, en op de tv reportage ook niet echt het verschil kunnen opmerken, maar in feite zou het leuk zijn om een een weekje naar ginds te gaan in die periode en er een aantal mee te pikken...
Héél leuke streek, vooral bergaf 8)
Gebruikersavatar
Simpson
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:30
Rijdt met: GT Xizang 29'r , GT Edge 2013

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door Simpson »

Ook ingeschreven voor de Masters en de Noir dus voor de zoveelste maal naar ginder , vermoed 6e jaar
Inderdaad een erg leuke streek , maar bergaf voor velen toch wat te technisch als je de vele valpartijen ziet
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door BerggeitCasualFietser »

prideandglory1891 schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Had hier al wat gelezen, en op de tv reportage ook niet echt het verschil kunnen opmerken, maar in feite zou het leuk zijn om een een weekje naar ginds te gaan in die periode en er een aantal mee te pikken...
Héél leuke streek, vooral bergaf 8)
nog wat werk aan de winkel voor mij bedoel je? ;)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door prideandglory1891 »

BerggeitCasualFietser schreef:
prideandglory1891 schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Had hier al wat gelezen, en op de tv reportage ook niet echt het verschil kunnen opmerken, maar in feite zou het leuk zijn om een een weekje naar ginds te gaan in die periode en er een aantal mee te pikken...
Héél leuke streek, vooral bergaf 8)
nog wat werk aan de winkel voor mij bedoel je? ;)
Ik bedoel niks. Maar soms kan het daar redelijk technisch zijn en dan kan ik e inbeelden dat iemand die graag zo'n zaken doet zonder vrees zich ie daar beter amuseert dan iemand die daar met dichtgeknepen billen naar beneden komt.

1 groot voordeel, je hebt op de rotsen daar grip in overvloed. Geen natte wortels die schuiven
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Dat met die billen is toch al veel minder dan vroeger, tijdens Ardennenmarathons heb ik op een uitzondering na overal af gereden, al zal ik altijd stukje voorzichter zijn dat jou, maar soit de aard van het beestje zeker.
Dit jaar zal er niet veel gereden meer worden vrees ik, zeker niet de eerste maand, maar naar volgend jaar toe wil ik toch terug de schade inhalen. Laten we dit jaar maar profiteren van hetgeen ik kan rijden.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door prideandglory1891 »

BerggeitCasualFietser schreef:Dat met die billen is toch al veel minder dan vroeger, tijdens Ardennenmarathons heb ik op een uitzondering na overal af gereden, al zal ik altijd stukje voorzichter zijn dat jou, maar soit de aard van het beestje zeker.
Dit jaar zal er niet veel gereden meer worden vrees ik, zeker niet de eerste maand, maar naar volgend jaar toe wil ik toch terug de schade inhalen. Laten we dit jaar maar profiteren van hetgeen ik kan rijden.
Er was vorig jaar iemand mee met ons, die een maand of 2 terug overkop ging door een borduur af te rijden, en die is ook overal beneden geraakt hoor.

Maar ik bedoel dat het met een beetje techniek véél leuker is..

En ey, ik ben ook voorzichtig hoor (meestal) :lol:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Roc d'Azur 2014

Bericht door BerggeitCasualFietser »

prideandglory1891 schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Dat met die billen is toch al veel minder dan vroeger, tijdens Ardennenmarathons heb ik op een uitzondering na overal af gereden, al zal ik altijd stukje voorzichter zijn dat jou, maar soit de aard van het beestje zeker.
Dit jaar zal er niet veel gereden meer worden vrees ik, zeker niet de eerste maand, maar naar volgend jaar toe wil ik toch terug de schade inhalen. Laten we dit jaar maar profiteren van hetgeen ik kan rijden.
Er was vorig jaar iemand mee met ons, die een maand of 2 terug overkop ging door een borduur af te rijden, en die is ook overal beneden geraakt hoor.

Maar ik bedoel dat het met een beetje techniek véél leuker is..

En ey, ik ben ook voorzichtig hoor (meestal) :lol:
Bwa t zit ier ook een local op t forum die overal afrijdt, maar in een lokale tt er ook in slaagde armen en benen bloederig te krijgen om van een borduur af te rijden :lol:

Is idd zo, ik ga deze zomer hier wat in de buurt toeren, ook nog rv aan mijn been tot half juli, beetje amuseren en wanneer ik kan naar Schorre, om dan vanaf het najaar een deftige basis te leggen zoals vorig jaar voor nog eens een fun jaar.
Dit jaar van dochter genieten en paar keer stiefzoon meepakken die met zijn communiecenten ook een Trek heeft gekocht en volop wil biken nu.

Ik volg het hier op, en als ik thuis verkocht krijg, zal 2015 doel worden.

Ik zal als ik mijn rijbewijs terug heb, nog eens paar keer tot bij jullie komen voor wat techniek bij te schaven ;)
Plaats reactie