Crocodile Trophy 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Croc14
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 07:59
Rijdt met: Focus Jam²(e-mtb) + Scott Strike 910 (e-mtb)

Crocodile Trophy 2014

Bericht door Croc14 »

Het jaar kan niet mooier eindigen. Ik heb zonet mijn bevestiging voor mijn eerste deelname gekregen voor de Crocodile Trophy 2014. Ik ben 49 jaar (5 jaar Parkinson-patient) en zal dus maar beginnen bibberen. :-D
Alle tips zijn welkom want ik ben een complete leek in dit soort meerdaagse mtb-avonturen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door TaurineR »

Dat is wel een ferme start voor (een van ) je eerste meerdaagsen.
Dit is een forum, we lezen graag eens het verhaal van je voorbereidingen, en organisatie voor zo'n uitdagend project.
Nu lezen we enkel een relaas van etappewinnaars, ik ben enorm nieuwsgierig hoe een 'normale deelnemer' zo iets ervaart.
Laat je niet misleiden omdat ik je een 'normale deelnemer' noem, ik heb al enorm respect en bewondering dat je voor zo'n project start, en wil daarom er meer van horen.
stiffmeister
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: di 24 jul 2007 20:32
Rijdt met: specialezed expert 29er

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door stiffmeister »

- maak dat je daar minstens 3 dagen op voorhand bent als het kan zelfs meer.
- je moet vooral de dagen na elkaar rijden goed verteren en de hoogtemeters
- veel profiel heb je niet nodig maar wel een stevige band en zeker tubeless rijden
- elke dag goed insmeren want de zon heeft daar geen compassie, lippen ook met sunblock
- maken dat je mentaal sterk staat want er zijn er veel die daar kraken, geloof mij
- en zeker goed eten en drinken zoveel je kan voor, tijdens en na de ritten