Crocodile Trophy 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door vani »

Veel beterschap man
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door whaleshark »

Regelmatig lees ik je mooie Blog... Dat moet heel erg "balen" zijn om zoiets tegen te komen,4 weken voor de Croc... dedjutoch...
Hopelijk kun je het opbrengen om volgend jaar een nieuwe poging te wagen... ik zie al uit naar je volgende Blog.
Ik wens je een vlug herstel toe en dat je maar vlug weer in de bossen kan gaan rijden...
Veel moed en beterschap

Oscar
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door De Wreter »

Croc14 schreef:Zelf was ik van plan om mijn sportdrankpoeder te vervangen door isostar-tabletten. Daar spaar je echt wel gewicht in uit.
Daar spaar je idd veel gewicht mee uit maar ook uitgeprobeerd op training ? Is toch wel net iets anders als het poeder. Occasioneel/in nood ok maar niet voor achtereenvolgende dagen te gebruiken bij mij.

+

Als je dat onderweg in je drinkbus met water doet is er nogal stevige gasvorming, dus tuit open ofwel springt er je dop af en ben je een hoop kostbaar water kwijt. Wat het doet als je een schroefdop gebruikt weet 'k niet :-?
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door snellejowan »

Biestie1 schreef:Vraagje aan ervaren Australië-gangers :
is het mogelijk om je sportdrank (poeder) en gels mee te nemen of wordt dat zowiezo afgenomen door de douane ?
Ik had ook alles van hier mee in de bagage, een handige tip die ik van andere Belgische deelnemers heb gezien:
wanneer je je hotel weet mail je eens of je iets in jou naam naar het hotel kan sturen, dan bestel je alles op een online site en laat dat leveren in het hotel.
volgende keer :drunk: zou ik dat ook zo doen.
Kostelijk zijn wel de bommekes die je ginder ergens moet kopen in een winkel want die mogen niet mee op de vlucht. (misschien ook online bestellen en ginder in hotel laten leveren.)

Johan
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door snellejowan »

Croc14 schreef:Bijna een jaar naartoe geleefd, en getraind. Hard getraind. En dan één put teveel, in een afdaling, afgelopen zaterdag in de buurt van Ciney. Iedere mtbiker kent het. Op het moment dat je het obstakel ziet (en je hoeft daar niet de gek voor uit te hangen), en je nog op je fiets zit, weet je dat het fout gaat gaan. Je kan er niks meer aan doen, het gaat een smak worden en het zal pijn doen.
En dat deed het. Resultaat; pezen en spieren afgescheurd in de rechterschouder of een "AC-luxatie graad drie". Minimum 2 operaties in de loop van de volgende weken.

Het antwoord kennende toch de vraag gesteld aan de chirurg vooraleer hij kon zeggen wat er loos was; "Kan ik binnen vier weken de Crocodile Trophy rijden?" Neen, onmogelijk! En dat deed meer pijn dan de lichamelijke.
Voor al diegenen die menen dat het hen niet kan overkomen, en toch mtbiken zonder goede helm, mijn valhelm in 3 stukken gebroken. Ik prijs me nu daarvoor gelukkig.

Moest er in de laatste rechte lijn nog iemand interesse hebben in mijn ticket, dan contacteer je me maar.

http://www.bloggen.be/crocodiletrophy2014/" onclick="window.open(this.href);return false;

Das kl*ten!
ik kan me de teleurstelling inbeelden!
Doe een mailtje naar Gerard met je verhaal, hij is zee schappelijk en het kan zijn dat je jou ticket volgend jaar kan gebruiken... (heb dat nog gehoord)

Sterkte!
Johan
Croc14
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 07:59
Rijdt met: Focus Jam²(e-mtb) + Scott Strike 910 (e-mtb)

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door Croc14 »

Twee jaar later, november 2016. Ik heb hem eindelijk uitgereden, na mijn val, ondanks de toegenomen Parkinson-kwaal. En ik moet terug, ondanks......... je kan de sequel en het verhaal van de voorbije twee jaar terugvinden op mijn blog;

//www.bloggen.be/crocodiletrophy2014/

Groeten
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door QM »

Super prestatie! Proficiat! =D>

Vanavond eens die blog doorspitten. :wink:
snellejowan
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 22:34
Rijdt met: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door snellejowan »

Croc14 schreef:Twee jaar later, november 2016. Ik heb hem eindelijk uitgereden, na mijn val, ondanks de toegenomen Parkinson-kwaal. En ik moet terug, ondanks......... je kan de sequel en het verhaal van de voorbije twee jaar terugvinden op mijn blog;

//www.bloggen.be/crocodiletrophy2014/

Groeten

Top!
De Croc 2016 was ook de moeite zo te zien.
Heb hem wat gevolgd en het kriebelde terug enorm!
Ik ga je blog ook eens checken.
Johan
Been
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 11:46
Rijdt met: YT

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door Been »

Wow!

Prachtige prestatie en heel mooie blog!

Chapeau!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Crocodile Trophy 2014

Bericht door aresius »

Knap verhaal Jan en veel succes nog met verdere avonturen.
Plaats reactie