24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door Magura »

Van 24 tem 26/10/13 stonden er 3 Belgen aan de start van La Ruta de los Conquistadores, Costa Rica.

Meer info hier.


Fotoreeksje, voorzien van een verhaallijntje @ CLICK.


Afbeelding
Muddy section.

Afbeelding
Op de toertochtjes in België staan er gevaarbordjes bij de oversteekplaatsen, of kalken ze de wortels wit ... hier kruipen de boa constrictors -zonder waarschuwing- OVER het parcours

Afbeelding

Afbeelding
De kracht van Sandman: GRIP. De achterliggers te voet.

Afbeelding
Hou die achtertrein tegen de grond ... .

Afbeelding

Afbeelding
Nogal wat asfalt ... desalwelteplus: ATTACK modus ... de achterliggers hebben het precies niet al te graag.

Afbeelding
Eén van de vele (> 5 ?) lange spoorwegbruggen van dag 3.

Afbeelding

Afbeelding
Finisher. Thanks SANDMAN !

1e plaats bij de fatbikes, diene fabrieksrijder van Salsa/SRAM was nochtans ook niet slecht (heeft onlangs de Breck Epic gewonnen).
3e plaats bij de non-federated (niet-profs), tussen de andere dunbanders.

Afbeelding
Schoon land, schoon land.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door d@Mit »

Ferm Elias, iel ferm! Die spoorbruggen waren blijkbaar ook voor de Sandman iets te 'slecht' om te fietsen? Ik zie je op foto ook wandelen, de bilzen liggen zo te zien iets te ver uit mekaar.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door whaleshark »

Prachtig foto-verslag, ik heb er van genoten, ik heb gezien dat er nog verslagen zijn, die zal ik morgen eens bekijken...

Grtz Oscar
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door Magura »

d@Mit schreef:Ferm Elias, iel ferm! Die spoorbruggen waren blijkbaar ook voor de Sandman iets te 'slecht' om te fietsen? Ik zie je op foto ook wandelen, de bilzen liggen zo te zien iets te ver uit mekaar.
Er waren vele spoorbruggen. Enkele ervan kan je, mits ballen aan je lijf, rijden. Check dit filmke tussen 5:20 en 6:00.

Probleem is dat er dus verschillende bruggen zijn, waarvan er enkele zijn die zeker NIET fietsbaar zijn (zoals ge hier kunt zien, liggen de treinbils met momenten nogal scheef, of onregelmatig, of ontbreken gewoon.
Als ge geen parcourskennis hebt, is het nogal riskant om zo'n brug op te vliegen om halfweg te constateren dat er een gat van en meterke lang en een meterke of 20 diep is.

Aangezien al m'n "belagers" achter mij waren, was het niet aan mij om risico's te nemen. Safety modus dus ... .
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door roger »

Mooi fotoverslag,schitterend wat je daar gepresteerd hebt.Heb ook eens naar je andere albums gekeken,echt om jaloers te zijn.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door d@Mit »

Ni overdrijven hé Roger, wie wil er nu fietsen in een tropische warmte of op een steile bergflank. :lol:
Het zijn zeker en vast allemaal berenjachten! Ik hoop dat ik zelf snel terug op berenjacht kan.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door d@Mit »

Magura schreef:
d@Mit schreef:Ferm Elias, iel ferm! Die spoorbruggen waren blijkbaar ook voor de Sandman iets te 'slecht' om te fietsen? Ik zie je op foto ook wandelen, de bilzen liggen zo te zien iets te ver uit mekaar.
Er waren vele spoorbruggen. Enkele ervan kan je, mits ballen aan je lijf, rijden. Check dit filmke tussen 5:20 en 6:00.

Probleem is dat er dus verschillende bruggen zijn, waarvan er enkele zijn die zeker NIET fietsbaar zijn (zoals ge hier kunt zien, liggen de treinbils met momenten nogal scheef, of onregelmatig, of ontbreken gewoon.
Als ge geen parcourskennis hebt, is het nogal riskant om zo'n brug op te vliegen om halfweg te constateren dat er een gat van en meterke lang en een meterke of 20 diep is.

Aangezien al m'n "belagers" achter mij waren, was het niet aan mij om risico's te nemen. Safety modus dus ... .
Fulmkes zijn idd iets duidelijker als de foto's, ik vermoedde al zoiets.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door roger »

d@Mit schreef:Ni overdrijven hé Roger, wie wil er nu fietsen in een tropische warmte of op een steile bergflank. :lol:
Het zijn zeker en vast allemaal berenjachten! Ik hoop dat ik zelf snel terug op berenjacht kan.
Zal je zeker in de toekomst wat meer volgen.Van zulke verhalen kan ik echt genieten,dat is voor mij nog het echte mountainbiken,niet dat ik geen respect voor hebt voor XC wedstrijden,maar avontuur boeit mij nog altijd het meest.

Daarom ook dat ik zo graag de reportages van het "www. reevax.be " team lees,schitterende site die hun sponsors alle eer aan doen en niet alleen het geld opsprijken en daarna niets meer van hun laten horen.

Was ik 40jaar jonger dan zou ik zeker je voorbeeld volgen,nu mountainbike ik nog enkel als conditietraining voor men marathonschaatsen,maar daar is de vorst mede voor verantwoordelijk.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door Magura »

Nog een race report gevonden op't net. Geschreven door nen Amerikaan, en da's eraan te merken :roll: .

Day 1.
Day 2.
Day 3.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: 24-26/10/13 La Ruta de los Conquistadores (Costa Rica)

Bericht door saiko »

Magura schreef:Nog een race report gevonden op't net. Geschreven door nen Amerikaan, en da's eraan te merken :roll: .

Day 1.
Day 2.
Day 3.
hoezo? hij overdrijft toch nergens ofzo :-D
That, and Elias is just one hell of a strong rider. Nice and polite as the day is long, Elias is just a monster when it comes to the bike. He lives for it. Loves it. Is consumed by it. And all of that shows when he gears up and steps to the starting line. He is Clark Kent by day, but when you strap him into his Sandman rocket ship he is immediately transformed into Superman (yup, but minus the blue tights and red cape).
Plaats reactie