Meerdaagse tochten

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Meerdaagse tochten

Bericht door Mirlong1 »

Voor 2014 zijn we op zoek om met een groep vrienden een meerdaagse tocht te doen in het buitenland. 4 à 5 fietsdagen maximum en doenbaar met een hardtail, en op eigen tempo. Hotels of dergelijke op voorhand geboekt, inclusief bagagetransport.

Zijn er mensen die zoiets al gedaan hebben? Eventueel doenbare voorstellen/ideeën?

Reeds dank bij voorbaat,

John
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door 2 fast 2 follow »

Beste,

Wel niet in het buitenland maar zeker een aanrader.

http://www.transactief.be/portfolio/lego-house/

Greetz
2f2f
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door janbiker »

Als het een wedstrijd-organisatie mag zijn: net de bike four peaks gereden (zie mijn bevindingen onder de hoofding transgermany 2013) en zeker een aanrader. 4 ritten, 75 km gemiddeld en 2.000 hms per dag gemiddeld.
piewwie
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 05 mei 2013 13:53

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door piewwie »

EXIRE7 organiseert de Tour du Mont Blanc in van 18-23 september 2013. Dat is 4 dagen mountainbike op de wandelroutes ronde de Mont Blanc. Veel singletracks, steil klimmen en steil dalen. Er werden al enkele oefensessies gehouden ook om het niveau van de deelnemers te schatten. 28 Juli is zo'n nieuwe oefensessie in Malmédy. Toffe bende trouwens ;). Misschien wordt het volgend jaar opnieuw gehouden.
ivovlo
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 20:03
Rijdt met: mountain roller - rohloff

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door ivovlo »

wij deden al twee maal een transalp met vasasport. Ge vindt er alles van op het internet.
Voordeel= ze rijden steeds met 3 of 4 niveaus, dus ge vindt wel een groep die aansluit bij Uw eigen tempo.


Wij deden twee maal de zgn panorama transalp. Das evenveel klimmeters als normaal maar ge krijgt extra daalmeters omdat er dagelijks 1 of 2 liften worden genomen.
Speed Hanzie
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 00:02
Rijdt met: Rotwild R2 hardtail

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door Speed Hanzie »

Ik heb indertijd ook al verschillende meerdaagse.
-Bike 4 peaks,in Duitsland, goede organisatie,met bagagetransport. Is in juni. Niet technisch, en zeker te doen,met een hardtail.
-Transschwarzwald, in Duitsland, ook een goede organisatie,met bagagetransport. Is in augustus. Meer variatie,van etappes, maar nog niet technisch te noemen. Heel goede hotels ook ginder, en goede sfeer.
-Trans Zillertal,in Oostenrijk. Als je houdt van veel klimmen,schotter. Niet technisch. Hier is er wel geen bagagetransport, maar de etappes liggen niet zo ver uiteen. Kleine organisatie, maar mooie landschappen. Is in juli.
-Trans Zollernalb,in Duitsland. Is in september. Redelijk snelle etappes,veel schotter,bospaden.
Wel geen bagagetransport,maar de meerdaagse,maakt een grote lus. Dus als je een hotel boekt, in het midden, kan je er desnoods altijd met de fiets na de wedstrijd er naartoe rijden.
Er zijn er waarschijnlijk nog, van dat genre, maar dat zijn diegene die ik al gedaan heb.
:wink:
lasnavillasmm
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 30 dec 2011 15:36
Rijdt met: Cannondale, wrc
Contacteer:

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door lasnavillasmm »

Hallo John
hier in het warme zuiden kan je het hele jaar door genieten vvan de zon en prachtige natuur tussen Granada en Cordoba. Wij organiseren een meerdaagse MTB toertocht van Antequera naar Granada, met of zonder extra uitstap naar Alhama de Granada, > 300 km onverhard, 5o a 60 km per dag met bagagevervoer. We moeten toegeven dat met de huidige warmte in augustus de tocht niet zo geschikt is wegens de warmte. zie meer op onze site http://www.lasnavillasmm.es/fietsen/was ... ng_nl.shtm" onclick="window.open(this.href);return false;
zonnige groeten
Marc
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door sam2300 »

Ik ben ook op zoek naar de eerste meerdaagse marathon ervaring.

Zo kwam ik onder andere ook de Chemins Du Soleil tegen. De tracks lijken mij daar iets uitdagender, plus ik neem aan dat het weer daar beter zal zijn. Jammer genoeg is deze tocht wel 10u rijden voor mij...
Voorlopig lijkt de TransSchwarzwald of de LCMT de beste oplossing voor mij, al heb ik een beetje schrik qua parcours. Ik hou wel van leuke, ietwat technische singletracks (zonder daarbij per se halsbrekende toeren te moeten uithalen), en ik ben bang dat bv de TransSchwarzwald enkel brede bospaden gaan zijn. (lees: saai) Dus dan misschien toch maar de verre verplaatsing naar Frankrijk maken... Dilemma's...

Oostenrijk, Zwitserland,... lijken mij wat zwaar voor de eerste meerdaagse tocht.

Indien er iemand nog tochten op "beginners"niveau kent, shoot!
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door lowie »

sam2300 schreef: Oostenrijk, Zwitserland,... lijken mij wat zwaar voor de eerste meerdaagse tocht.

Indien er iemand nog tochten op "beginners"niveau kent, shoot!
Verkijk je niet op de Chemins du Soleil : beginnersniveau ..... mmmmm [-X
Ik denk dat de meest Oostenrijkse en Zwitserse tochten eenvoudiger zijn dan de CdS
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Meerdaagse tochten

Bericht door sam2300 »

Nuja, het niveau is moeilijk in te schatten. Bijvoorbeeld in De Schorre moet ik amper een voetje op de grond zetten, hetgeen toch blijk geeft van enige technische kunde. Langs de andere kant moet het zeker niet extremer worden als die tracks. Die mijnterrils bijvoorbeeld in Stal/Beringen zijn voor mij eigenlijk net over het randje...
Ik zou niet graag tot de conclusie komen dat ik een te moeilijke meerdaagse gekozen heb, dus alvast bedankt voor de info. Misschien dan toch maar eens kijken naar enkele Alpentochten...
Plaats reactie