La Forestiere 2005
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Nielskie
- Mountainbiker
- Berichten: 611
- Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
- Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
- Contacteer:
La Forestiere 2005
wie kan er hier iets meer over vertellen?
Het artikel hierover heb ik al in de O2-bikers gelezen.
Op de site van 2004 heb ik een profiel (site van la forestiere) zien staan wat vooral een dalend verloop had, maar toch geven ze op marathonbiking.nl een 4000hm op 100km. Klopt dat van die 4000hm?
Het artikel hierover heb ik al in de O2-bikers gelezen.
Op de site van 2004 heb ik een profiel (site van la forestiere) zien staan wat vooral een dalend verloop had, maar toch geven ze op marathonbiking.nl een 4000hm op 100km. Klopt dat van die 4000hm?
Laatst gewijzigd door Nielskie op wo 12 jan 2005 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: La Forestiere (Jura 01/10/2005)
heb hem in 2004 gereden
* op http://www.la-forestiere.asso.fr/dossier/forestiere.php kan je lezen dat er "maar" 2300 hoogtemeters moeten gedaan worden
* op 1 beklimming na (die na Septmoncel) zijn dit klimmen die je in de Ardennen ook zal vinden. Allé eigenlijk zal je die andere ook in de Ardennen vinden hoor, je zoekt gewoon iets waar absoluut niet op te rijden valt. Heb niemand boven zien geraken... Had misschien wel te maken met natte (edit: vochtige) ondergrond. In tegenstelling tot bv GRC waar ze volgens mij niet anders kunnen dan u over de Pas de Lona te sturen lijkt het me dat er hier wel een alternatief moet zijn.
* Het verschil met een gemiddelde Ardennen marathon is wel dat ze u hier over redelijk berijdbare paden doen rijden waar ze u in de Jura ofwel door weiden laten rijden (reken op zeker 30km door t gras schokkeren waar je de ondergrond niet kan inschatten... toftoftof) ofwel over een GR (grande route - wandelpad) waar je redelijk hoog trial gehalte moet hebben om te kunnen blijven rijden. Kortom: ideale voorbereiding lijkt me om de 100km van Vielsalm te rijden maar overal 5 meter naast het parcours te gaan rijden, kwestie van de ondergrond en hoogtemeters te kunnen inschatten
* bevoorradingen prima in orde: paar soorten drank (incl wijn), powerbar (die eerste generatie, niet zo van die harvest bars - je knabbelt er dus op tot aan de volgende bevoorrading), appelsienen, noten, peperkoek, worsten en schimmelkazen met brood
* parcours prima aangeduid: ik denk dat EDF gesponsord heeft met 200km lint.
enfin, rekening houdend met het feit dat er
* in de Jura verder geen zak te beleven valt (was met de vriendin daar, kon niet iedere dag op de fiets kruipen)
* je nog enige vorm van transport moet organiseren (ah ja... van punt A naar punt B)
* ze hier op bike-vlak niets te bieden hebben wat er in "ons Ardennen" niet te rapen valt
* het feit dat ik er bovendien mijn kas heb zitten opfretten omdat ik vanaf La Pesse door de regen moest rijden en dit niet bepaald bijdraagt tot een aangename herinnering
zien ze mij hier nooit meer terug.
* op http://www.la-forestiere.asso.fr/dossier/forestiere.php kan je lezen dat er "maar" 2300 hoogtemeters moeten gedaan worden
* op 1 beklimming na (die na Septmoncel) zijn dit klimmen die je in de Ardennen ook zal vinden. Allé eigenlijk zal je die andere ook in de Ardennen vinden hoor, je zoekt gewoon iets waar absoluut niet op te rijden valt. Heb niemand boven zien geraken... Had misschien wel te maken met natte (edit: vochtige) ondergrond. In tegenstelling tot bv GRC waar ze volgens mij niet anders kunnen dan u over de Pas de Lona te sturen lijkt het me dat er hier wel een alternatief moet zijn.
* Het verschil met een gemiddelde Ardennen marathon is wel dat ze u hier over redelijk berijdbare paden doen rijden waar ze u in de Jura ofwel door weiden laten rijden (reken op zeker 30km door t gras schokkeren waar je de ondergrond niet kan inschatten... toftoftof) ofwel over een GR (grande route - wandelpad) waar je redelijk hoog trial gehalte moet hebben om te kunnen blijven rijden. Kortom: ideale voorbereiding lijkt me om de 100km van Vielsalm te rijden maar overal 5 meter naast het parcours te gaan rijden, kwestie van de ondergrond en hoogtemeters te kunnen inschatten
* bevoorradingen prima in orde: paar soorten drank (incl wijn), powerbar (die eerste generatie, niet zo van die harvest bars - je knabbelt er dus op tot aan de volgende bevoorrading), appelsienen, noten, peperkoek, worsten en schimmelkazen met brood
* parcours prima aangeduid: ik denk dat EDF gesponsord heeft met 200km lint.
enfin, rekening houdend met het feit dat er
* in de Jura verder geen zak te beleven valt (was met de vriendin daar, kon niet iedere dag op de fiets kruipen)
* je nog enige vorm van transport moet organiseren (ah ja... van punt A naar punt B)
* ze hier op bike-vlak niets te bieden hebben wat er in "ons Ardennen" niet te rapen valt
* het feit dat ik er bovendien mijn kas heb zitten opfretten omdat ik vanaf La Pesse door de regen moest rijden en dit niet bepaald bijdraagt tot een aangename herinnering
zien ze mij hier nooit meer terug.
Laatst gewijzigd door jls op di 11 jan 2005 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 523
- Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
- Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29
Hallo,
In 2004 heb ik deze tocht niet gereden, maar wel in 2003.
Wij hebben ons toen goed geamuseerd. We zaten op een idyllische camping zo'n 15km van Arbent. Zeer rustig en een schitterende omgeving. Was goed om even te bekomen van de drukte.
Hoogstwaarschijnlijk keer ik dit jaar terug.
Groetjes,
Joeke
In 2004 heb ik deze tocht niet gereden, maar wel in 2003.
Wij hebben ons toen goed geamuseerd. We zaten op een idyllische camping zo'n 15km van Arbent. Zeer rustig en een schitterende omgeving. Was goed om even te bekomen van de drukte.
Hoogstwaarschijnlijk keer ik dit jaar terug.
Groetjes,
Joeke
-
- Mountainbiker
- Berichten: 523
- Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
- Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29
Hallo,
Een marathonis altijd een beetje afzien, maar als je geniet van de natuur en je amuseert, dan is dat allemaal zo erg niet.
Er is transport voorzien door de organisatie. Als je de 100km doet, wordt je meestal teruggebracht naar Lamoura. Iedere deelnemer krijgt ook een zak waar hij zijn gerief insteekt. Deze geef je aan de start af en kan je gaan ophalen aan de finish.
Het vervoer terug is met de bus. Als deze vol is, vertrekt hij.
De bikes worden op vrachtwagens geladen. Ertussen een karton.
Wij zijn met de wagen naar de start gereden en heb gewoon de busgenomen om deze terug te halen. De bike had ik achtergelaten in de bewaakte parking.
De organisatie is perfect. Een krant met de uitslag en de pastapartij zijn inbegrepen.
Groetjes,
Joeke
Een marathonis altijd een beetje afzien, maar als je geniet van de natuur en je amuseert, dan is dat allemaal zo erg niet.
Er is transport voorzien door de organisatie. Als je de 100km doet, wordt je meestal teruggebracht naar Lamoura. Iedere deelnemer krijgt ook een zak waar hij zijn gerief insteekt. Deze geef je aan de start af en kan je gaan ophalen aan de finish.
Het vervoer terug is met de bus. Als deze vol is, vertrekt hij.
De bikes worden op vrachtwagens geladen. Ertussen een karton.
Wij zijn met de wagen naar de start gereden en heb gewoon de busgenomen om deze terug te halen. De bike had ik achtergelaten in de bewaakte parking.
De organisatie is perfect. Een krant met de uitslag en de pastapartij zijn inbegrepen.
Groetjes,
Joeke