roc d'azur 2013

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: roc d'azur 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Chapeau om toch nog te starten Kristof!
d-shack
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 13:49
Rijdt met: GT Zaskar

Re: roc d'azur 2013

Bericht door d-shack »

Wij dit jaar ook voor de eerste keer met 3 "WATJES" naar ginder afgezakt om op vrijdag de MIDROC en zondag "de roc" te rijden.
vrijdag vanachter in de box gestart (700starters), daar we niet goed wisten wat te verwachten, in den beginne redelijk rustig aangedaan om op de eerste klim te constateren dat er al stevig wat afgepuft werd door sommige con-collega's, dan maar wat doorgereden om uiteindelijk rond plaats 175 binnen te komen.
Zondag vanachter in box 6 (startnummers 3784/5/7) gestart en uiteindelijk binnengekomen op plaatsen 1732-1758-1767.
qua file rijden vond ik het al-bij-al nog meevallen, ik had het vooral zondag veel erger verwacht. Soms wat gesakkerd op voorgangers in het afdalen maar we moeten er onze kost niet meeverdienen hé.
volgend jaar terug van de partij enkel de "pasta-party" laten we wat het is! ZWAAR in het zak gezet!!
wij dachten gezellig met de medebikers van een pasta-maal te kunnen genieten, 12€ betaald bij de inschrijving, niets van dit alles! 1 bonneke om bij de lokale "lunch garden" een bord pasta te gaan eten, waar je notabene 8.95€ betaald voor een gans 3-gangen menu. :evil:

grtz D
Gebruikersavatar
Simpson
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:30
Rijdt met: GT Xizang 29'r , GT Edge 2013

Re: roc d'azur 2013

Bericht door Simpson »

Voor de zoveelste keer de Roc gereden

Het weer was deze keer niet zoals andere jaren , frisser vooral
De organisatie laat het ook wat afweten , zoals bleek op woensdagavond bij het afhalen van de startnummers : chaos alom , een overrompeling en om 18h reeds sluiten van de poorten

Het parcours van de Masters was dit jaar anders op enkele vlakken , wat toch iets of wat een verrassend effect had : waar je dacht te kunnen bekomen tijdens een afdaling zat er opeens een klim en daarna was je opeens beneden terwijl je nog een klim verwachtte
Maar vooral gebleken dat ik moet zwijgen over de technische passages : op de eerste startklim net na de camping op mijn zak gegaan toen mijn bar end in ene zijn broek bleef haken .
Resultaat : geplooide remschijf , een buil van een golfbal groot op mijn knie en zadel gedraaid . Toch nog uitgereden op een 663e plaats maar nadien wijselijk besloten om van de rest af te zien dat weekend
Al heb ik in totaal wel tien keer op de grond gelegen door het niet kunnen losklikken uit mijn pedalen , bleek nadien dat mijn schoenplaatjes verdraaid waren

Ohja, zonder enige hoop : als iemand ne zilveren Radarlock gevonden heeft dien donderdag : dat was de mijne
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: roc d'azur 2013

Bericht door bip bip »

Iemand ervaring met de TGV om naar de Roc af te reizen? Mogen de fietsen mee in de trein en hoe ( ingepakt?) ?

grt,
bip bip
2L2P
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 05 jan 2012 18:54
Rijdt met: SPECIALIZED

Re: roc d'azur 2013

Bericht door 2L2P »

bip bip schreef:Iemand ervaring met de TGV om naar de Roc af te reizen? Mogen de fietsen mee in de trein en hoe ( ingepakt?) ?

grt,
bip bip
Wij gaan al 4 jaar met de TGV, vertrekken uit Rijsel naar Saint-Raphaël (een kleine 5km van de start), fietsen mogen mee indien verpakt in koffer, zak of karton. De fietsen gaan gewoon mee op de trein, op de plaatsen voorzien voor bagage. Het is meestal wel druk de dagen voor de Roc, dus soms een beetje zoeken waar je de fiets kwijt kan. De reistijd is ongeveer 6,5 uur.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: roc d'azur 2013

Bericht door bip bip »

2L2P schreef:
bip bip schreef:Iemand ervaring met de TGV om naar de Roc af te reizen? Mogen de fietsen mee in de trein en hoe ( ingepakt?) ?

grt,
bip bip
Wij gaan al 4 jaar met de TGV, vertrekken uit Rijsel naar Saint-Raphaël (een kleine 5km van de start), fietsen mogen mee indien verpakt in koffer, zak of karton. De fietsen gaan gewoon mee op de trein, op de plaatsen voorzien voor bagage. Het is meestal wel druk de dagen voor de Roc, dus soms een beetje zoeken waar je de fiets kwijt kan. De reistijd is ongeveer 6,5 uur.
en wat bij aankomst? de afstand naar de camping is eenvoudig te fietsen natuurlijk maar je staat daar wel met redelijk wat bagage en een ingepakte fiets. Taxibusje o.i.d. ?

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
Rode Kogel
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 08:21
Rijdt met: Scott 29 pro

Re: roc d'azur 2013

Bericht door Rode Kogel »

inderdaad gewoon met taxi naar de camping. Een paar vrienden steken hun fiets dan in elkaar en fietsen naar de camping en wij nemen hun bagage dan mee. :-D
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: roc d'azur 2013

Bericht door kona_bikearena »

Hallo,

Heeft er al iemand geprobeerd om in te schrijven op asochallenges voor de Roc d'Azur 2014? Ik krijg de melding dat ze nog steeds gesloten zijn en kan enkel een avantage code invullen maar dit heb ik niet. Heb ik iets misgedaan want dit is mijn eerste jaar dat ik me wil inschrijven?

Grts
Plaats reactie