Trans Schwarzwald 2013

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Trans Schwarzwald 2013

Bericht door Dickie »

In een zotte bui :drunk: , mij als solorijder ingeschreven voor dit avontuur door het Zwarte Woud.
Met de olympische gedachte, deelnemen is belangrijker...en 't schijnt een mooie te zijn.
Gaat door van 14/08 t/m 18/08/2013.
Etappes:
14/08 Bad Wildbad- Wolfach
15/08 Wolfach- Schonach
16/08 Schonach- Engen
17/08 Engen- Murg
18/08 Murg-Feldberg
Totaal ca. 400km en 10000hm... 8-[

Om ineens in de sfeer te zitten heb ik het verblijf meegeboekt in het Massenlager, ook al de nacht voor de start.
Rücktransfer vanuit Feldberg ook vastgelegd.

Het gaat ofwel de fully worden of volledig rigid.
Op de filmpjes geen vaste vork gezien, zou dat te doen zijn?
Nu eerst wat kms proberen verzamelen...

Wie gaat er nog?
Laatst gewijzigd door Dickie op ma 28 jan 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door Emperor of the Mud »

Verleden jaar hieraan meegedaan, met net dezelfde ingesteldheid :-) ... Meestal vlot berijdbare (gravel)wegen. Vaste vork zou ik persoonlijk niet doen, na een paar dagen ga je het wel in je polsen voelen met zo'n ding. Zorg dat je (te) goed voorbereid bent, en geniet er vooral van!
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door bip bip »

Dickie schreef: Gaat door van 14/08 t/m 18/09/2013.
amai Dickie, ge gaat er wel lang over doen hé :-D
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door nicolasdb »

Vorig jaar ook gereden als eerste meerdaagse buitenlandse ervaring en ook met die moraal gereden.

Voor mij was het een geweldige ervaring; het gezelschap en de weersomstandigheden waren de belangrijkste factoren ... ;-)

Hardtail is toch de aanrader, maar zoals hierboven aangehaald, zou ik het wel met verende vork doen

grts en succes met de voorbereiding :-)
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door Dickie »

bip bip schreef:
Dickie schreef: Gaat door van 14/08 t/m 18/09/2013.
amai Dickie, ge gaat er wel lang over doen hé :-D
Ja da zou het toch wat makkelijker maken :lol: , aangepast.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Dickie schreef:In een zotte bui :drunk: , mij als solorijder ingeschreven voor dit avontuur door het Zwarte Woud.
Met de olympische gedachte, deelnemen is belangrijker...en 't schijnt een mooie te zijn.
Gaat door van 14/08 t/m 18/08/2013.
Etappes:
14/08 Bad Wildbad- Wolfach
15/08 Wolfach- Schonach
16/08 Schonach- Engen
17/08 Engen- Murg
18/08 Murg-Feldberg
Totaal ca. 400km en 10000hm... 8-[

Om ineens in de sfeer te zitten heb ik het verblijf meegeboekt in het Massenlager, ook al de nacht voor de start.
Rücktransfer vanuit Feldberg ook vastgelegd.

Het gaat ofwel de fully worden of volledig rigid.
Op de filmpjes geen vaste vork gezien, zou dat te doen zijn?
Nu eerst wat kms proberen verzamelen...

Wie gaat er nog?
Mag ik eens vragen wat dit kost ongeveer? Kwestie van inschatting, wil niet achter je financien hengelen, maar ben nieuwsgierig naar de kostprijs. Je mag dit ook via pm sturen als je zo vriendelijk wil zijn. Wou eens zicht hebben voor mezelf in alle mogelijk te verwachten kosten.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door Dickie »

Heb voor alles €454 betaald.
De promoperiode is wel afgesloten, nu betaal je €50 meer.
Imo heel redelijk voor wat je krijgt, logies met ontbijt en avondeten, heb al horen zeggen dat je zelfs niet hoeft te slepen met drinken onderweg, er zijn regelmatige en voldoende bevoorradingen, technische service,...
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door nicolasdb »

Dickie schreef:Heb voor alles €454 betaald.
De promoperiode is wel afgesloten, nu betaal je €50 meer.
Imo heel redelijk voor wat je krijgt, logies met ontbijt en avondeten, heb al horen zeggen dat je zelfs niet hoeft te slepen met drinken onderweg, er zijn regelmatige en voldoende bevoorradingen, technische service,...
is inderdaad goed bij prijs; ontbijt is heel goed en uitgebreid, doch avondeten gaat er mr net door, verwacht je maar aan elke dag hopen pasta ;-)
de bevoorradingen zijn er voldoende, maar op hete dagen zoals vorig jaar de laatste bleek voor mij 1 drinkbus toch te weinig dus best 2 houders meenemen (of camelbak-variant).
grts
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door Emperor of the Mud »

Met die bevoorradingen zou ik toch oppassen. Ik heb mij vorig jaar toch serieus mispakt aan dat rood spul (thee?). Serieuze buikkrampen gehad in de 1e rit. Daarna enkel nog water en dorstlesser (geel spul) genomen. Avondeten vond ik best wel te pruimen, enkel na de laatste rit was het een beetje een anticlimax. Die pasta kan je wel gebruiken. Ontbijt nam ik altijd in het hotel, maar van horen zeggen is die wel ruim voldoende... Je krijgt ook gellekes en repen in je sporttas bij de start, maar ik nam altijd gels die ik gewoon was van thuis... Bij de bevs krijg je vooral hartige dingen, soorten cakes, bananen, dat soort dingen... Nogmaals, je kunt ze goed gebruiken :wink:... Bij de start(en) en aankomst(en) kun je iedere keer ook je bidons bijvullen. Bidons krijg je ook aan de bevs. Gewoon 2 mindere bidons van thuis meenemen, en die wisselen voor de hunne, zo heb je nog een mooi aandenken ook :-D
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Trans Schwarzwald 2013

Bericht door Kristof Huyck »

Bij elke bevoorrading kunt ge gewoon uw lege drinkbus wegsmijten en een nieuwe, gevulde (water of sportdrank) nemen van 750ml, ik dacht dat er 3 bevoorradingen per dag zijn. Dus dat is al 3l per dag op die manier, enkel indien het heel warm is, lijkt me dit onvoldoende.
Eigenlijk is een vaste vork nog wel te doen, zeker als je het rijden met een vaste vork gewoon bent: er zijn maar een paar 'technische' secties op al die dagen, de rest is asfalt en shotter. Fully is er helemaal over feitelijk, ik zie daar echt niet meteen een voordeel van in op deze meerdaagse.

Ik heb overigens vorig jaar hieraan deelgenomen, ik zou alvast aanraden om er niet van de eerste dag(en) volle bak in te vliegen zoals ik gedaan heb... de laatste 10km van dag 2 duurden ellendig lang op die manier :-"
Plaats reactie