Auvergne of Ardèche?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Kryston
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 jul 2011 07:59

Auvergne of Ardèche?

Bericht door Kryston »

Van de koude en natte winterdagen probeer ik gebruik te maken om een geschikte vakantiebestemming te vinden voor de komende zomer.
Ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen de Auvergne en de Ardèche.
Voor de Auvergne is mijn oog gevallen op de streek rond Le Mont-Dore en voor de Ardèche, de streek rond Vallon-Pont-d'Arc.

Welk van de 2 geniet jullie voorkeur als mountainbike bestemming?
Tips ivm andere bestemmingen in de Auvergne of Ardèche zijn ook altijd welkom.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Margriet
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 21:45
Rijdt met: Trek Fuel
Contacteer:

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door Margriet »

Omdat ik zelf in Le Mont-Dore woon zou mijn voorkeur uitgaan naar Le Mont-Dore :wink:

Eén van de redenen om ons hier te vestigen waren de uitstekende mountainbikemogelijkheden. Om een indruk te krijgen kijk gerust hier.

Le Mont-Dore zelf vind ik zelf erg leuk omdat het een redelijk levendige plaats is (veel restaurants & terrasjes) maar toch midden in de natuur ligt. Vallon Pont d'Arc vind ik in de zomer persoonlijk te druk. Dat schrijvende, op de mtb-paden zal dat natuurlijk reuze meevallen.

Mocht je meer informatie willen hebben, neem gerust contact op.
Kryston
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 jul 2011 07:59

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door Kryston »

Margriet schreef:Omdat ik zelf in Le Mont-Dore woon zou mijn voorkeur uitgaan naar Le Mont-Dore :wink:

Eén van de redenen om ons hier te vestigen waren de uitstekende mountainbikemogelijkheden. Om een indruk te krijgen kijk gerust hier.

Le Mont-Dore zelf vind ik zelf erg leuk omdat het een redelijk levendige plaats is (veel restaurants & terrasjes) maar toch midden in de natuur ligt. Vallon Pont d'Arc vind ik in de zomer persoonlijk te druk. Dat schrijvende, op de mtb-paden zal dat natuurlijk reuze meevallen.

Mocht je meer informatie willen hebben, neem gerust contact op.
Bedankt voor de info.
Welk weer kan je verwachten in Le Mont-Dore in de maand juni?
Gebruikersavatar
Margriet
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 21:45
Rijdt met: Trek Fuel
Contacteer:

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door Margriet »

Graag gedaan! Juni is één van de droogste maanden hier maar het blijft natuurlijk een middengebergtegebied.
Gebruikersavatar
BikerJan
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012 14:09

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door BikerJan »

De Ardeche vind ik prachtig, maar inderdaad in de zomer misschien wat te toeristisch. Hoewel in juni zal dat misschien wel nog meevallen ;-)
roovos
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 02 sep 2011 14:04
Rijdt met: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door roovos »

De Zuidelijke Ardeche, en dan met name rondom de Gorges, is in juli en augustus wel druk. Ga je echter iets hoger (ongeveer vanaf Aubenas) dan kom je in een prachtige, dunbevolkte en niet toeristische streek. Werkelijk heerlijke fietstochten heb ik hier gemaakt. Zou zo weer terug willen. De Auvergne lijkt me overigens ook een prachtig gebied maar is volgens mij iets gevoeliger voor nattigheid.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door Stevestrong »

Dat klinkt interessant! Wij zitten laatste week van augustus en de eerste 2 weken van september in Saint-Vincent-de-Barrès. Dat ligt tussen Privas en Montélimar, dus ook de noordelijke ardèche. Heb je tips in die omgeving voor tochten? Al bedankt
Gebruikersavatar
Margriet
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 29 jun 2009 21:45
Rijdt met: Trek Fuel
Contacteer:

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door Margriet »

Klik een plaatsnaam in het zoekvenster in om hier gps-routes te vinden: http://www.utagawavtt.com/gmap/carte-generale-topos-vtt" onclick="window.open(this.href);return false;.

Vaste Franse routes vind je hier: http://www.ffc.fr/a_VTT/a_SitesVTT/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door Stevestrong »

Bedankt! Ik heb een GPS dus ik heb zo'n gevoel dat ik me daar niet ga vervelen :-)
Zijn er in de Ardèche bepaalde routes die je echt moet gedaan hebben? zoals bv. de Tremalzo tour aan het Gardameer.
Laatst gewijzigd door Stevestrong op wo 23 jan 2013 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Auvergne of Ardèche?

Bericht door Headshot »

Margriet schreef:Klik een plaatsnaam in het zoekvenster in om hier gps-routes te vinden: http://www.utagawavtt.com/gmap/carte-generale-topos-vtt" onclick="window.open(this.href);return false;.

Vaste Franse routes vind je hier: http://www.ffc.fr/a_VTT/a_SitesVTT/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
thx voor de info
Plaats reactie