Route Overloon in Nederland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Route Overloon in Nederland

Bericht door Ward81 »

Ik wou hierbij toch even mijn positieve ervaring met een Nederlandse route posten. De MTB route in Overloon is SUPER voor iedereen die graag in de bossen rijdt, graag kort klimt en daalt, een technische route doet en een zeer bochtig parcours doet.
Prima onderhouden en goed aangeduid ook.
Ik ben nog maar kort met MTB begonnen, maar dit is de beste route die ik tot nu toe gedaan heb.
Voor een eerste indruk moet je eens even youtuben, maar in het echt is het veel beter als je op een film kan opnemen hé.
Overloon ligt nabij Venray, tussen Venlo en Nijmegen. Ik was er op weekend in een Landal park en had gelukkig de mtb mee. :P
Gebruikersavatar
Gwendall
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 02 mei 2006 21:39
Rijdt met: Orbea Loki

Bericht door Gwendall »

was het Landal Het Roekenbosch in Blitterswijck?
loopt er een route door de Maasduinen?
Ward81
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 05 nov 2012 21:48
Rijdt met: Stumpy, ne zwarten

Bericht door Ward81 »

Wij verbleven in landal de vers in overloon. De route loopt langs het park.
dadionysos
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 jan 2012 12:18
Rijdt met: Is besteld.
Contacteer:

Re: Route Overloon in Nederland

Bericht door dadionysos »

Ik heb nog een keer een filmpje van de route gemaakt. Zie: " onclick="window.open(this.href);return false;
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Re: Route Overloon in Nederland

Bericht door Helmut B »

Heb deze onlangs ook gereden.

Top! 30 km met heel veel slingerende singletrackskes op en af. De asfaltstukskes om de verschillende bosstukken met elkaar te verbinden zijn wat saai, maar in de bossen is't genieten. De ondergrond is zanderig en de bossen zijn voornamelijk naaldbossen, maw de ondergrond kan wel wat water hebben.
De route was perfect onderhouden, nergens bomen over het pad.
En voor wie 30 km te kort is, er zijn genoeg paadjes in de buurt om de route wat langer te maken.

Tip: neem partner, kinderen en mountainbike(s) eens mee naar Landalpark De Vers in Overloon. De route passeert vlak naast het park.
Plaats reactie