Winterberg

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Winterberg

Bericht door lucky7 »

In augustus ga ik op verlof naar Winterberg ik heb al wel wat tracks gevonden van de vaste routes. :-D
Heeft er iemand nog andere tracks buiten de deze of waar kan ik er nog vinden? [-o<
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

In de nieuwste Mountainbike plus die net op de mat is gevallen staat een artikel over het rijden in Winterberg. Wat voor jou misschien het lezen waard kan zijn.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Heeft er al iemand ervaring met de volgende site.
www.esterbauer.com/gps.html
eXpily
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 17 mei 2011 15:00
Rijdt met: Giant XTC 1 composiet 2012

Bericht door eXpily »

er zijn veel vaste routes allemaal mooi aangegeven. tegen over het winterberg bikepark op de parking staat een groot bord met een 10tal vaste routes.

ik heb er met wat buddy's , eene van gereden. zeer mooie omgeving en op sommige punten zeer snelle bergaf, ideaal voor af en toe een jumpke te doen alleen geen singletracks gezien. mss zijn die op de andere routes wel.
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

We zijn de week van 16 juli naar de streek in Winterberg geweest, een weekje mountainbikefun.
Er vertrekken daar 6 bewegwijzerde parcours + parcours die vertrekken uit Olsberg en ook uit Willingen die in de omgeving passeren. Je kan voor 5 € een kaart kopen waarop alle routes zeer goed gedefinieerd zijn. De meeste zijn zeer goed aangeduid. Op de kaart zie je ook aantal km + aantal m HV + kleur van route.
Eerste week van september ga ik zeker terug; je kan ook eens naar het bikepark in Willingen gaan (echt de moeite waard).
claeske1
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 aug 2012 11:16
Rijdt met: scott scale 70

Bericht door claeske1 »

wij zijn ook net terug uit winterberg. eerste dag in winterberg zelf gereden en tweede dag in willingen. Als je gewoon bent te fietsen zoals in limburg met regelmatig single tracks enzo valt het ginds eigenlijk dik tegen. tenzij je echt een fiets vakantie wil en van het uitzicht genieten, dan is het er wel echt top. en zoals reeds aangegeven zijn er idd enkele mooie afdalingen bij waar je zeer hard kan gaan. Wat ons wel opviel is dat er wel mooie routes lijken te zijn, maar dat dit niet de vaste zijn: dus aanrader is om gps routes te nemen! tweede dag hebben we 18 km tocht in willingen gedaan welke eindigt met de downhill te willingen. dit was wel zeer de moeite en dit hebben we dan ook hele namiddag gedaan. maar let wel op! als je velgremmen hebt (zoals wij :)), dan kan je beter rustpauzes nemen want de sepap (of hoe het ook word geschreven) smelt gewoon door van de warmte! hebben het enkele keren aan de hand gehad. maar samengevat was het er zeer goed!
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Bericht door IPPE »

't is "sjoepap" :lol:
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

claeske1 schreef:wij zijn ook net terug uit winterberg. eerste dag in winterberg zelf gereden en tweede dag in willingen. Als je gewoon bent te fietsen zoals in limburg met regelmatig single tracks enzo valt het ginds eigenlijk dik tegen. tenzij je echt een fiets vakantie wil en van het uitzicht genieten, dan is het er wel echt top. en zoals reeds aangegeven zijn er idd enkele mooie afdalingen bij waar je zeer hard kan gaan. Wat ons wel opviel is dat er wel mooie routes lijken te zijn, maar dat dit niet de vaste zijn: dus aanrader is om gps routes te nemen! tweede dag hebben we 18 km tocht in willingen gedaan welke eindigt met de downhill te willingen. dit was wel zeer de moeite en dit hebben we dan ook hele namiddag gedaan. maar let wel op! als je velgremmen hebt (zoals wij :)), dan kan je beter rustpauzes nemen want de sepap (of hoe het ook word geschreven) smelt gewoon door van de warmte! hebben het enkele keren aan de hand gehad. maar samengevat was het er zeer goed!
Ik ben net thuis van een weekje Willingen en je hebt gelijk: de bewegwijzerde parcours zijn heel mooi maar weinig technisch. Ik heb 4 GPS tracks gereden en 2 bewegwijzerde en er is inderdaad een groot verschil tussen die 2. De GPS tracks nemen veel wandelpaden en sommige zijn niet voor beginners. Dit smaakt zeker naar meer en we keren volgend jaar terug.
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: Winterberg

Bericht door stijndt »

wij vetrekken met de club ook voor een weekendje winterberg.
is er iemand die me kan helpen met wat technische gps-tracks?
dank bij voorbaat!
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Re: Winterberg

Bericht door vivkemobiel »

Hey

Ik heb de GPStracks gedownload vanuit
http://WWW.GPSIES.COM" onclick="window.open(this.href);return false;

daar vindt u veel tracks voor het mountainbiken en verschillende afstanden.

Veel plezier (je gaat er geen spijt van hebben)

Viv
Plaats reactie