Transalp 2013 - aankoop materiaal
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
- Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
- Contacteer:
29er hardtail is de perfecte fiets voor de transalp. Licht en efficient op de schotter/asfalt.
Parcours is inderdaad 'makkelijk'. De technische singletracks en stukken worden vaak gekenmerkt door files. Maar het is wel leuk.
Meer info en sfeerbeelden hier:
http://rennsport.skynetblogs.be/archive ... rslag.html
Parcours is inderdaad 'makkelijk'. De technische singletracks en stukken worden vaak gekenmerkt door files. Maar het is wel leuk.
Meer info en sfeerbeelden hier:
http://rennsport.skynetblogs.be/archive ... rslag.html
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
- Rijdt met: open 0-10
Bericht door need for speed »
volgens mijn benen is ne 29 wel een voordeel in de trans alpMojobiker schreef:29'er is in mijn ogen geen voordeel in de Alpen. Wat wel een voordeel is, is een Reverb. De beste uitvinding na de remmen. Daarmee rijd je bijna overal af met controle.
Mojo
-
- Mountainbiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 23 jan 2012 14:17
- Rijdt met: Thompson XC-9R CARBON
ook als ge met die 29er in de belgische ardennen graag technische parcours rijdt? want budget is maar voor één fiets beschikbaar momenteelneed for speed schreef:volgens mijn benen is ne 29 wel een voordeel in de trans alpMojobiker schreef:29'er is in mijn ogen geen voordeel in de Alpen. Wat wel een voordeel is, is een Reverb. De beste uitvinding na de remmen. Daarmee rijd je bijna overal af met controle.
Mojo
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
In de transalp zitten hier en daar toch wel technische stukken waar je echt voordeel gaat halen uit een 29'er, de afdaling naar Riva bvb, daar zou ik niet graag met een 26'er hardtail afkomen, met een 29'er hardtail krijg je al wat minder klappen, een 29'er fully zou daar ideaal zijn maar dan heb je weer de nadelen van een fully erbij.
Op de goedbollende stuken gaat het weinig verschil maken denk ik:
Je komt met een 29'er toe met een minder geprofileerde band wat een voordeel is qua rolweerstand, je hebt een iets comfortabelere zit,.. maar je hebt iets meer luchtweerstand en wat meer roterende massa.
Op de goedbollende stuken gaat het weinig verschil maken denk ik:
Je komt met een 29'er toe met een minder geprofileerde band wat een voordeel is qua rolweerstand, je hebt een iets comfortabelere zit,.. maar je hebt iets meer luchtweerstand en wat meer roterende massa.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 23 jan 2012 14:17
- Rijdt met: Thompson XC-9R CARBON
binnenkort heb ik een 29er testfiets ter beschikking en wil ik ergens een loop van 5-8km zoeken in de ardennen om met een nieuwe 26er paar rondjes te rijden afgewisseld met die 29er... op die manier kan ik oordelen wat mij persoonlijk het beste ligt...nothing 's impossible schreef:In de transalp zitten hier en daar toch wel technische stukken waar je echt voordeel gaat halen uit een 29'er, de afdaling naar Riva bvb, daar zou ik niet graag met een 26'er hardtail afkomen, met een 29'er hardtail krijg je al wat minder klappen, een 29'er fully zou daar ideaal zijn maar dan heb je weer de nadelen van een fully erbij.
Op de goedbollende stuken gaat het weinig verschil maken denk ik:
Je komt met een 29'er toe met een minder geprofileerde band wat een voordeel is qua rolweerstand, je hebt een iets comfortabelere zit,.. maar je hebt iets meer luchtweerstand en wat meer roterende massa.
suggesties voor zo'n lus die geschikt is om zowel klim als technische afdaling te evalueren? als ik die lus in totaal een 6-8tal keer doe waarvan de helft met 29er dan zal ik hopelijk voor mezelf uitmaken wat ik het liefst onder mij voel ... of zijn er betere manieren om te evalueren?
- Butch
- Mountainbiker
- Berichten: 584
- Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
- Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL
Na dit topic te volgen, toch zelf ook veel zin o de transalp mee te rijden.
Ook al is die niet technisch, ik vermoed dat die zwaar genoeg is gezien het aantal hoogtemeters en kms.
Rijd zelf met een 29er fully, enkel omdat het voor mij persoonlijk een ideale fiets is. Zeer veel comfort en die fully's van tegenwoordig zijn in beklimmingen toch ook niet zeer nadelig. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Transalp rijdt je in team van 2 zeker? Hmm, nog iemand vinden die zo zot is om mee te doen dan .
Zelf 2 jaar heel veel gefietst en hard getraind, laatste 3 maanden zo goed als niets door knieblessure. Maar hopelijk snel terug op de been om volop te trainen.
Ook al is die niet technisch, ik vermoed dat die zwaar genoeg is gezien het aantal hoogtemeters en kms.
Rijd zelf met een 29er fully, enkel omdat het voor mij persoonlijk een ideale fiets is. Zeer veel comfort en die fully's van tegenwoordig zijn in beklimmingen toch ook niet zeer nadelig. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Transalp rijdt je in team van 2 zeker? Hmm, nog iemand vinden die zo zot is om mee te doen dan .
Zelf 2 jaar heel veel gefietst en hard getraind, laatste 3 maanden zo goed als niets door knieblessure. Maar hopelijk snel terug op de been om volop te trainen.
Dit jaar ook de Transalp gereden.
Stonden op 50ste plek na 6 etappes.
29er hardtail is zoals hierboven gezegd de ideale fiets. Veel verbindingstukken op asfalt en goedlopende schotter. Hier en daar een technisch stuk is ook altijd net iets gemakkelijk met de 29er.
Enkel eerste dag file gehad omdat we int midden van het pak gestart zijn (echter max 1min aan verloren denk ik)
Daarna nooit file gehad maar als je elke dag in box A2 mag starten is dat een luxe natuurlijk. De A1 en A2 box gaan maar 15min voor de start open, dus je kan op je gemak opstaan/eten zonder te moeten stressen in de B/C/D boxen)
13de scratch in BEMC is zeker top 50 in Transalp. Als ik de namen zie die na 13 geëindigd zijn toch
Fiets altijd op de kamer meenemen!
Die van ons (en 5 andere teams) is snachts professioneel gestolen geweest uit het fietskot van het hotel in de nacht na Etappe 6. (12 fietsen, goed voor 60k€)
Ik heb alles terug via men verzekering terug maar dit is slechts bij 2 van de 12 gelukt.
We hebben ook nog een claim lopen via de hotelverzekering maar het blijft maar aanslepen voorlopig...
Zou em zeker nog terugrijden, ook al is het niet technisch genoeg naar mijn goesting. Maar de landschappen en wedstrijdervaring maken dat toch een beetje goed.
Stonden op 50ste plek na 6 etappes.
29er hardtail is zoals hierboven gezegd de ideale fiets. Veel verbindingstukken op asfalt en goedlopende schotter. Hier en daar een technisch stuk is ook altijd net iets gemakkelijk met de 29er.
Enkel eerste dag file gehad omdat we int midden van het pak gestart zijn (echter max 1min aan verloren denk ik)
Daarna nooit file gehad maar als je elke dag in box A2 mag starten is dat een luxe natuurlijk. De A1 en A2 box gaan maar 15min voor de start open, dus je kan op je gemak opstaan/eten zonder te moeten stressen in de B/C/D boxen)
13de scratch in BEMC is zeker top 50 in Transalp. Als ik de namen zie die na 13 geëindigd zijn toch
Fiets altijd op de kamer meenemen!
Die van ons (en 5 andere teams) is snachts professioneel gestolen geweest uit het fietskot van het hotel in de nacht na Etappe 6. (12 fietsen, goed voor 60k€)
Ik heb alles terug via men verzekering terug maar dit is slechts bij 2 van de 12 gelukt.
We hebben ook nog een claim lopen via de hotelverzekering maar het blijft maar aanslepen voorlopig...
Zou em zeker nog terugrijden, ook al is het niet technisch genoeg naar mijn goesting. Maar de landschappen en wedstrijdervaring maken dat toch een beetje goed.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
- Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
- Contacteer:
Als je dat logistiek kan lijkt me dat een goede aanpak.P.. schreef:binnenkort heb ik een 29er testfiets ter beschikking en wil ik ergens een loop van 5-8km zoeken in de ardennen om met een nieuwe 26er paar rondjes te rijden afgewisseld met die 29er... op die manier kan ik oordelen wat mij persoonlijk het beste ligt...
suggesties voor zo'n lus die geschikt is om zowel klim als technische afdaling te evalueren? als ik die lus in totaal een 6-8tal keer doe waarvan de helft met 29er dan zal ik hopelijk voor mezelf uitmaken wat ik het liefst onder mij voel ... of zijn er betere manieren om te evalueren?