Chemins du Soleil 2015

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Jemp »

Wollie schreef:Ik heb de indruk dat er een zuid-west-vlaams tentenkamp zal staan :) :)

Ik zal alvast zorgen voor een herkenningspunt met deze vlag :

" onclick="window.open(this.href);return false;
Begrijp de link niet Wollie. Da's toch geen West Vlaams bier? :-P
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door den Bart »

Spijtig genoeg zal ik moeten forfait geven voor dit jaar.

De vrouw is net geopereerd aan een hernia en mag 4 weken niet al te veel bewegen noch met de wagen rijden.
ik zal dus moeten instaan voor de zorg van vrouw en kinderen :-)

Als er iemand interesse heeft om mijn inschrijving over te nemen, stuur me dan een pb. Moet wel voor begin volgende week gebeuren anders annuleer ik mijn inschrijving.
Gebruikersavatar
Diet
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 06 jan 2005 21:51
Rijdt met: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Diet »

Iemand toevallig nog plaatske over voor mezelf in de auto en mijn bike op de trekhaak (niet omgekeerd aub)? Gezien we thuis maar 1 auto hebben wil ik mijn vrouw en kinderen niet het hele weekend gijzelen door hen de auto te ontnemen. Brandstof en péage worden uiteraard vergoed.
Is niet langer van toepassing. Ik heb wagen van familie geleend en heb nu zelfs nog een plaats vrij. Mocht iemand nog een vervoersprobleem hebben: laat maar weten.
Gebruikersavatar
Sir Kermit
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 28 okt 2014 15:46
Rijdt met: negeners

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Sir Kermit »

2 e-bikes gespot. Vraag mij hoe zij de portages overleefd hebben.
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Wollie »

Vraag mij dat ook af...

Vond het lastiger dan vorig jaar, hoewel de HM's milder waren maar veel meer portages. Net ook iets minder singletrack ook denk ik.

Maar het blijft een subliem event/avontuur !

Pyga OneTwenty deed het voortreffelijk, ook in het klimmen.
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door MrSwiss »

Yes we did it !! :-D Mr Swiss en zijn Specialized Fatboy 2014 carbon-vork en 4.0 'sloffen' hebben de drie daagse van les chemins op hun palmares geschreven. Denk da ik de enige zot was zonder vering tussen die 750 andere. Het was een prachtige beleving zowel op de campings als op de trails. De eerste dag was typisch belgisch : 8gr, motige regen, file op een bergkam door een ongeval (franstalige landgenoot) dan de trails die begonnen te lijken op die in het heuveland, zo van die zeep-kleefachtige substantie. Dan maar eens getoond aan onze franse zuiderburen wat mudbiking is met een fattie :lol: De tweede was half bewolkt tot de middag en daarna volop zon. Daar hebben we (enfant terrible, brokkenrieder en ik) één van de mooiste afdalingen gereden uit onze 'prille' carriére :-" 3km :-D :drunk: :bounce: =P~ (o) De derde was de klimax (letterlijk tot 1800m). Zon overgoten dag. Kilometers klimmen ](*,) en dalen =D> langs een berg-riggel van amper 2 fatbanden breed. Afdalen met de schijfremmen met geluid en geur en blauwachtige kleur op schijf 8-[ . Nie lek gereden, geen andere mechanische problemen gehad, gewoon weg de max. Er waren wel min puntjes ivm het sanitair of logement voor te eten (half open tenten) met de bijhorende files, maar ja wa wil je met bijna 850 man en vrouw. Besluit : zeker één om te doen in je vtt leventje.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door _anonymus_ »

Ik vond het ook schitterend.

Dag 1 was wel jammer van het weer, maar niks aan te doen.
Wij waren een kwartier te laat als de start, waardoor we helemaal achteraan het pak zaten en we 1u30 hebben verloren in die file op die singletrack met die trap er in. Ik wist trouwens niet dat dit door een ongeval kwam, dat verklaart veel, natuurlijk.
Bijgevolg het grootste deel van het parcours in de gietende regen moeten afleggen. Volledig onderkoeld aangekomen bij de laatste bevoorrading, hier toch voor het shuttle-busje naar de finish gekozen i.p.v. nog 18 km in de gietende regen over de weg te moeten rijden.

Dag 2 had inderdaad de leukste afdaling uit mijn MTB-carriere, echt de max.

Dag 3 was een echt berglandschap, afzien maar ook zeker genieten. De laatste 10 km was het vet wel van de soep, amai.

Aangezien het parcours elk jaar anders is, zeker voor herhaling vatbaar.
Prijs-kwaliteit is dit ongelooflijk, en dan nog een volledige maaltijd na aankomst op zondag.
Buiten de eerste avond vielen de files voor het eten goed mee, vond ik. Eigenlijk liep dat allemaal vlot.
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door Wollie »

Ah ja, met 32 blad vooraan ging het...uitgezonderd de stukken die ik te voet moest doen ☺. Maar kwas toch de enige niet... . Ook effekes op de parking zo een fatboy van mr swiss geprobeerd. Geef mij maar 120mm veerweg en een vette RS Pike ☺. Elk zijn goesting... toch veel bewondering voor hem chapeau. Mijn tweede CDS zit erop, volgend jaar iets nieuws ? Wouter
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door aresius »

Het was een geweldige ervaring.
Al enkele jaren naar uitgekeken en eindelijk was het zover ...

Spijtig van het weer de eerste dag maar dat werd ruimschoots goedgemaakt de twee andere dagen.
De laatste dag nipt de tijdslimiet gehaald

Volgend jaar opnieuw :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Re: Chemins du Soleil 2015

Bericht door lowflyer »

Deze staat volgend jaar op mijn to do lijstje ...

Knappe ritten ?
Technisch ?
HM's ?
Plaats reactie