Roc Azur 2009

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Roger, ik ben bouwjaar 1961 en heb de Roc nu 2 keer gedaan. Telkens met een zeker niet optimale conditie maar ik ben nooit kapot aangekomen. Ik vind dat je daar gewoon moet genieten en zeker niet proberen mee te gaan met de jonge hazen. Laat die maar dwaas doen, een groot deel ervan staat na 60km aan de kant met kram in de pootjes. Of loopt in de weg op technische klimmetjes waar ze ruim voor de top moeten afstappen hebben omdat ze nog niet kunnen doseren.

Normaal gezien was ik er dit jaar ook bij geweest maar door rugproblemen was dat niet verantwoord.
Volgend jaar ben ik weer van de partij hoop ik. Misschien moeten de ouwe krijgers volgend jaar afspreken om samen te Roc'en ?
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ik ben bouwjaar 1944 dus toch wel wat ouder.het was niet zozeer fysisch waar ik het moeilijk mee had,maar in die extra lus van de marathon was het toch wel wat overdreven betreft rotsen .Op zeker ogenblik was ik het kotsbeu en heb zelfs men vrouw gebeld om mij komen op te halen.maar die dag zat ze lekker in Club Med in Opio.Zij heeft mij dan ook gezegd"doe op je gemakske verder en geniet zoveel mogelijk van de natuur"wat ik nadien ook gedaan heb en eenmaal op het parcours van de Roc ging het dan weer veel vlotter.
Fysisch gaat het nog goed,maar soms kan ik mij nerveus maken over bepaalde dingen en dan gaat het van geen kanten meer en heb dan goesting van te stoppen.Op al die jaren heb ik dit meermaals voor gehad maar nog nooit gestopt.
Eigenlijk zou ik niet moeten klagen,maar wat wil je,ne mens wil toch altijd wat presteren en daar zou ik toch eens een einde moeten aan maken.

Ik begrijp maar al te goed dat de jonge gasten zich op zulk parcours kunnen uitleven en vooral in de afdalingen een kick van krijgen.Maar op mijn ouderdom kan ik mij niet permiteren van risicos te nemen met de gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Respect Roger =D>

Ik hoop dat ik er nog even lang kan van genieten als jij.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Mooi filmpje van de Roc,misschien kom je er ergens op.Zeker kijken voor diegenen die van plan zijn om er eens naartoe te trekken.

http://www.velo101.com/forum/message.as ... mero=20985
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

roger schreef: ne mens wil toch altijd wat presteren en daar zou ik toch eens een einde moeten aan maken.
Je zult het ook nooit afleren hé Roger. :wink:
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

jaro schreef:
roger schreef: ne mens wil toch altijd wat presteren en daar zou ik toch eens een einde moeten aan maken.
Je zult het ook nooit afleren hé Roger. :wink:
Ja,als ik mij niet meer inschrijf in die marathons.Nochtans zeg ik elke keer"allé roger geniet er nu maar van"maar eenmaal vertrokken laat ne mens zich toch weer verleiden om beter te presteren.
Misschien een all-mountain kopen,weegt wat zwaarder,meer veerweg waardoor men automatisch minder kan presteren en meer van het fun gehalte kan genieten.
Eerstdaags ga ik eens een Bionicon proberen en zien wat dat geeft.
Plaats reactie