Kellerwald Bikemarathon 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

t'Is de moeite, uw racemachien! Dan kunt ge hem al direct eens helemaal gaan testen! :)
Laat maar iets weten of jullie samen willen vertrekken. :wink:
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

Voor mij is dat goed hoor mick, maar onzen baas VR zorgt voor vervoer zodus... It's his choice.

Anders zeker gsm-nr uitwisselen dat we ginder toch samen kunnen gaan staan.

Already looking forward to it! 120km mtb plezier (afzien) Wa wilde nog meer?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Pascal Geerts schreef:Voor mij is dat goed hoor mick, maar onzen baas VR zorgt voor vervoer zodus... It's his choice.

Anders zeker gsm-nr uitwisselen dat we ginder toch samen kunnen gaan staan.

Already looking forward to it! 120km mtb plezier (afzien) Wa wilde nog meer?
vooral da woordje "afzien" zal van toepasing zijn denk ik :lol:
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Pascal Geerts schreef:Voor mij is dat goed hoor mick, maar onzen baas VR zorgt voor vervoer zodus... It's his choice.

Anders zeker gsm-nr uitwisselen dat we ginder toch samen kunnen gaan staan.

Already looking forward to it! 120km mtb plezier (afzien) Wa wilde nog meer?
Dan ben ik in blijde verwachting op een antwoord van Opperhoofd (baas) VR.
Gast

Bericht door Gast »

Ieps Mick, voor mij is dat goed ze! Voor verdere afspraken zijn we mss beter als we dat per email of telefoon doen...
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Ik heb ne mail naar u gestuurd VR.
Het zal wel afzien zijn zondag denk ik want ik zit momenteel met een verkoudheid te sukkelen! Het is te hopen dat ik tegen dan genezen ben!
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

Gisteren Kellerwald gereden, schonen tocht, maar echt wel loodzwaar.

3 ronden van 40 km, en bij de eerste 5km van de laatste ronden krampen gekregen da't niemeer schoon was, maar dan kunde toch ook niemeer trugdraaien eh.

Op karakter dan maar, met als gevolg dat ik dieje met zijnen hamer meermaals ben tegengekomen.

Maar het was een hele ervaring, eigenlijk mijn eerste echte tocht van die moeilijkheidsgraad (120km en 3000HM), en meteen een serieuze test voor Transalp later dit jaar.

Toch wel een paar keer gedacht (nu nog zelfs) van: Waar zijn we toch aan begonnen met ons in te schrijven voor Transalp... :oops:

Maarja, we zien dan wel, dan zijn we weer wat trainingskilometers verder, en ik hoop met een minder hevige start (Nu nogal heel stevig den eerste ronde afgevlamd met de Mick)

Al bij al toch blij dat ik op karakter da spel toch uitgereden heb.

Ik zou heel graag hierbij Mick en zijne transalp maat Serge willen bedanken voor het gebruik van hun infrastructuur (lees mobilhome).
Anders hadden we moeten passen voor deze tocht.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Graag gedaan Pascal!
Het was inderdaad een prachtige tocht, maar in plaats van de Kellerwald marathon was het voor mij de "Killer"wald marathon geworden.
We stonden bij de start helemaal als laatste, dus na het startschot heb ik er de pees op gelegd! Samen met Pascal hadden we in de eerste ronde honderde plaatsen goedgemaakt. Maar al vlug had ik problemen met op mijn fiets te blijven zitten, want in een van de eerste afdalingen (ook de gevaarlijkste) ben ik in het voorbijsteken tegen de vlakte gegaan waarbij ik mijn duin en pols had bezeerd. Daarna onmiddellijk terug op de fiets gesprongen en verder gereden. De eerste ronde ging heel vlot, eigenlijk wel iets TE vlot want na ongeveer 60km kreeg ik het moeilijk, ik heb Pascal toen stillekes aan moeten lossen en al vrij vlug kwam ik mijne bikemaat tegen die nog in perfecte conditie was.
Na een tijdje bij mij te blijven is hij dan ook verder gereden.
Een tijdje daarna begon ik last te hebben van krampen! Om de 10 meter moest ik van mijn fiets om te stretchen, ik heb nog een keer van een vriendelijke duitser zijn drinkbus mogen drinken, hij vertelde me dat er magnesium inzat.
Veel hielp het niet want het meeste kwaad was toen al geschied!
Maar ofals dat nog niet genoeg was begon ik ook nog ongelofelijk veel last te krijgen van mijn pols, in de afdalingen die volgden kon ik mijn stuur bijna niet meer vasthouden van de pijn! Ook remmen ging nog heel miniem.
Met pijn in het hart heb ik dan opgegeven bij het ingaan van de derde ronde. Ik ben nog door de finisch gereden van de 80km maar helaas werd ik niet geklasseerd.
Mijn rijtijd op de 80km was 3u50min. Als ik me bij de 80km had ingeschreven was dit nog goed voor een 26ste plaats van de ongeveer 110 deelnemers. (al bij al nog niet zo slecht dus)
Ik ben toch blij dat ik dit weeral heb meegemaakt want ik heb er veel uit kunnen leren, zoals een beetje kalmer aan te starten. (doseren)
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

het was idd een zeer mooi tochtje, alleen spijtig dat ik er ziek aan begonnen ben :cry: maar ik heb me toch goed geammuseerd de eerste 60 km,vanaf dan kreeg ik steken in men oren en barstende hoofdpijn.
ik had dan ook maar besloten om de 80km uit te rijden en dan aan de kant te gaan,een beetje spijtig want de benen hadden nog goesting :bounce:
de organisatie was werkelijk perfect,aan elke afdaling ambulances goede bewegwijzering,seingevers,alles erop en eraan.
de aanmoedigingen van de plaatselijke bevolking was ook wel tof =D>
ik hoop dat ik volgend jaar terug kan gaan want het was echt de moeite.
en mick en serge uiteraard bedankt voor de gastvrijheid \:D/

foto's:
http://users.skynet.be/specialized/kell ... land).html =D>
Gebruikersavatar
Brainfood
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 okt 2002 23:11
Rijdt met: Rotwild, Cannondale

Bericht door Brainfood »

Schoon parcours met van die, niet te steile lange klims. In de eerste ronde ben ik wel op mijn bek gegaan. Een snelle afdaling met een bocht naar rechts van 90°. Voorwiel weggeslaan in het diepe grind. Elleboog en been uitgebreid geschaafd. Dikke bult op de heup. :cry:
Na een tijdje verdween de pijn. Omdat ik schrik had van de man met de hamer, heb ik de gehele tijd op hartslag gereden (in tegenstelling tot anders). Ben rustig begonnen en goed gedoseerd. 5u38 op de 120km.
Na de douche been laten ontsmetten. Bleken er 3 sneden iets te diep.
Die vant rood kruis zeiden dak naar 't krankenhaus moest gaan! Zijn dan snel terug naar België gereden en de spoed in Gent binnen. Zware kneuzing. Vandaag niet kunnen gaan werken. Chrono van zondag mag ik waarschijnlijk vergeten. :-? Maar ik eindig met een positieve noot : volgend jaar ga ik terug, mijn bike heeft geen schade en volgende week kan ik terug biken. :wink:
Plaats reactie