Dolomiti Superbike 2009
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Beny
- Mountainbiker
- Rijdt met: 7x specialized/1x turner
van het jaar ben ik ook nog ne keer present
de eerste keer in 2003 (111km)
in 2004 ingeschreven, maar niet geweest (achteraf wel blij daarvoor )
In 2005 opnieuw de lange afstand gereden, maar veel regen onderweg
In 2006 na een weekje trans tirol de korte afstand gereden (eerste keer dat deze tegen de klok ging)
Laatste 2 jaar niet geweest
Dit jaar voor de korte afstand, we blijven een hele week in de Alpen rondhangen, elke dag biken, elke dag vakantie,
Ben dus niet van plan mij murw te rijden ten koste van de andere dagen
de eerste keer in 2003 (111km)
in 2004 ingeschreven, maar niet geweest (achteraf wel blij daarvoor )
In 2005 opnieuw de lange afstand gereden, maar veel regen onderweg
In 2006 na een weekje trans tirol de korte afstand gereden (eerste keer dat deze tegen de klok ging)
Laatste 2 jaar niet geweest
Dit jaar voor de korte afstand, we blijven een hele week in de Alpen rondhangen, elke dag biken, elke dag vakantie,
Ben dus niet van plan mij murw te rijden ten koste van de andere dagen
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Specialized Stumpjumer FSR
Dit jaar voor de eerste keer aan de start, met XTR BR-M975 remmen en ik verwacht er niet echt problemen mee, alhoewel ik een trage daler ben. Ze hebben al een Swiss Bike Masters, een Cape Epic en een paar reizen in Alpen en Pyreneen doorstaan en ondertussen ook al een weekje Dolomieten.
Wat ik hier gezien heb schrikt me qua afdalingen helemaal niet af. Duimen voor goed weer en dan wordt het genieten, want het uitzicht is hier echt prachtig.
Wat ik hier gezien heb schrikt me qua afdalingen helemaal niet af. Duimen voor goed weer en dan wordt het genieten, want het uitzicht is hier echt prachtig.
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Specialized Epic
- Contacteer:
Eerste keer dolomiti zal ik ook in de sneeuwstorm.
Tweede keer was 't wel prachtig (en heet) weer. Ben een redelijk snelle afdaler en ik ben daar met 140 (achteraan) en 160 (vooraan) naar beneden gegaan, geen enkel probleem mee gehad. Ik ben gene topdaler, maar één van m'n makkers wel, en die heeft me ooit eens geleerd om niet slepend te remmen. MAW volle bak naar beneden tot voor de bocht en daar alles toegooien.
Dat stuk vals plat waar hier over gesproken wordt is inderdaad niet van de poes. Je volgt die droge beekbedding stroomopwaarts. heb daar de laatste keer zitten jagen op twee makkers die op de bevoorrading ervoor een kwartier vooruit zaten. (vals plat ligt mij wel). Had ze dan ook te pakken aan de volgende bevoorrading net voor de klim begint. Die lange klim heeft me dan wel helemaal doodgedaan. Onvoorstelbaar veel afgezien. Stond stijf van de kramp, geraakte zelfs de brug niet meer over op de fiets, 1 km van de streep.
Veel plezier ginds. Is een heerlijke marathon.
Tweede keer was 't wel prachtig (en heet) weer. Ben een redelijk snelle afdaler en ik ben daar met 140 (achteraan) en 160 (vooraan) naar beneden gegaan, geen enkel probleem mee gehad. Ik ben gene topdaler, maar één van m'n makkers wel, en die heeft me ooit eens geleerd om niet slepend te remmen. MAW volle bak naar beneden tot voor de bocht en daar alles toegooien.
Dat stuk vals plat waar hier over gesproken wordt is inderdaad niet van de poes. Je volgt die droge beekbedding stroomopwaarts. heb daar de laatste keer zitten jagen op twee makkers die op de bevoorrading ervoor een kwartier vooruit zaten. (vals plat ligt mij wel). Had ze dan ook te pakken aan de volgende bevoorrading net voor de klim begint. Die lange klim heeft me dan wel helemaal doodgedaan. Onvoorstelbaar veel afgezien. Stond stijf van de kramp, geraakte zelfs de brug niet meer over op de fiets, 1 km van de streep.
Veel plezier ginds. Is een heerlijke marathon.
voor 2de keer meegedaan en twas weer geniet van prachtige omgeving.
Lekkere lange klimmen en lange afdalingen waar de schijfjes echt getest worden.
verslagje op men blog www.janclaes.blogspot.com
Lekkere lange klimmen en lange afdalingen waar de schijfjes echt getest worden.
verslagje op men blog www.janclaes.blogspot.com
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Focus Super Bud Team
- Contacteer:
Was het een technisch parcours? Ben van plan deze in combinatie met de Dolomieten marathon op de weg te rijden. Conditie zal geen probleem zijn, maar ik ben wel meer voor de weg dan de MTB. Maar ik wil er ook niet aankomen en zien dat ik vele passager zou moeten afstappen ofzo.
Mijn enige ervaring in de Ardennen (toertocht dan) is de 60 van de Bastognarde vorig jaar. De vaste parcours van Coo, Malmedy, La Roche,.. zijn wel een makkie eigenlijk.
Mijn enige ervaring in de Ardennen (toertocht dan) is de 60 van de Bastognarde vorig jaar. De vaste parcours van Coo, Malmedy, La Roche,.. zijn wel een makkie eigenlijk.
- Robert Brand
- Mountainbiker
- Rijdt met: Cannondale Flash Himod1 29er 2011
- Contacteer:
Bericht door Robert Brand »
Overall gezien is het geen technisch parcours. Enkele stukjes misschien over wat wortels en stenen en steil naar beneden.
De zwaarte zit hem echt in de lange klimmen en met name in het middengedeelte van de lange afstand. Daar is het lang en steil.
Als je in de Ardennen kunt rijden, dan kun je zeker de Dolomiti aan.
De zwaarte zit hem echt in de lange klimmen en met name in het middengedeelte van de lange afstand. Daar is het lang en steil.
Als je in de Ardennen kunt rijden, dan kun je zeker de Dolomiti aan.