Grand Raid Christalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Amaai da was afzien zeg , heb hem toch uitgereden in 11h14
Veel Forumers tegen gekomen en nog andere bekenden zoals Chris De Nef waarmee we de eerste klim hebben verkend en het Reevax team .
De Raid was prachtig , afdalingen waren bangelijk . De Pas De Lona was afzien , het wandelen of was het kruipen naar de top en heb daar nog een hongerklop gekregen ook . En dan die bangelijke afdaling naar de aankomst . Man man Man was ik content da ik de aankomst zag .
Al bij al heb ik mij goe geamuzeerd .

Jo (Johan )
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

nogal iet he zo'n cristalpeke...

alleen al het feit dat er zo veel belgen meedoen in het buitenland maakt dit speciaal.

Het leuke was dat ze (eindelijk) het parkoers wat aangepast hebben tov vroegere edities. En steeds in de goede zin : technischer maar steeds goed te doen. Ik had teen en tander wat verkend, maar natuurlijk juist niet die stukken die veranderd waren. dikke lol dus.

Ik zal morgen hopelijks tijd vinden voor een deftig verslagske, maar ik kan toch al wel kwijt dat ik in Evolene 18minuten voor zat op mijn schema van vorig jaar, en uiteindelijk 2 minuten trager uitgekomen ben. rarara, hoe kan dat ?


Eugene.
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

héééérlijk, echt genieten zo'n ne Cristalp, is me 200% meegevallen, enkel de Pas de Lona is me 400% tegengevallen. Na 7u45 kon ik aan de Pas de Lona beginnen, en tot dan mijn benen amper gevoeld, net toen ik mijn lijdensweg ben begonnen, begon het te donderen en te regenen, geraakte totaal die kl..e berg niet omhoog en heb dan zeer veel tijd verloren, in de eerst daaropvolgende afdaling op mijn bek gegaan (rechterflank ziet blauw, heel blauw), op de singletrack naast 2 kleine meertjes tussen de rotsen. Vanaf top Basset terug goed in ritme en echt genoten van het laatste stuk, wist zelf niet dat ik zo'n afdalingen per bike kon doen om uiteindelijk na 9u59 mijn maiden-trip af te ronden, gewoon HOP HOP SUPER !!
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

eugene schreef:nogal iet he zo'n cristalpeke...

alleen al het feit dat er zo veel belgen meedoen in het buitenland maakt dit speciaal.

Het leuke was dat ze (eindelijk) het parkoers wat aangepast hebben tov vroegere edities. En steeds in de goede zin : technischer maar steeds goed te doen. Ik had teen en tander wat verkend, maar natuurlijk juist niet die stukken die veranderd waren. dikke lol dus.

Ik zal morgen hopelijks tijd vinden voor een deftig verslagske, maar ik kan toch al wel kwijt dat ik in Evolene 18minuten voor zat op mijn schema van vorig jaar, en uiteindelijk 2 minuten trager uitgekomen ben. rarara, hoe kan dat ?


Eugene.
Laat me eens raden #-o #-o het parkour op het laatste zeker.

Op diene laatste afdaling heb ik weeral eens mijn kabel van mijne achterderailleur naar de zak gereden , gelukkig was het alleen maar afdalen op het einde .

Ik heb u ginder niet gezien , alleen efkes u zien voorbij rijden aan de startblokken .
En heb u nog eens gezien op de autostrade in frankrijk ( op de terugweg )gij ( uw vrouw )reed ons voorbij( ik ree met een witte bestelwagen met scott usa op ) ge keek naar mij , maar ik denk da ge mij niet herkende .

Jo
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Weet iemand hoe het afgelopen is met die kerel die tijdens de eerste afdaling zo lelijk lag te bloeden?
Zag er verre van goed uit...
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

=D> 10u5min52sec!!!! :D Nie slecht voor nen eerste keer.Al is et spijtig dat ik net die 10u overschreden heb #-o

Eerst enkele dagen genoten van de Zwitserse zon en lekker niks gedaan,enkel veel belgen ontmoet waaronder heel wat bekenden.
Zondagmorgen om 4u30 liep de wekker af en konden Jo,Ivo,Chris en ik aan ons ontbijtje beginnen,niet dat we honger hadden maar omdat het echt moest...
Om 6u10
vertrokken we richting start,waar we direkt in ons vak werden gezet en tevens ook ingescand.Toen was het wachten tot 6u45 om aan onze tocht te beginnen.De start was direkt een klim van 7km maar niemand was echt gehaast en liep dus vrij vlot.Onderweg een jong reeke gezien dat wou oversteken en zich dan maar tussen de fietsers waagde(gevolgen ken ik niet).Bovengekomen begon de eerste afdaling,redelijk kalm maar toch met veel stenen en hobbels.Onderaan ging deze over in asfalt en er lag daar al een eerste slachtoffer op de weg omringd door het rode kruis en met een thermodeken over zich(zijn GRC was over).Opnieuw een klim,deze niet zo lang maar zeker zo mooi.Dan een afdaling langs een skipiste die een bocht nam naar rechts en waar iedereen dan maar rechts en door et midden naar beneden reed met remmen redelijk dicht......alleen den deze dus niet.ik kon et niet laten om op deze weg uiterst links te gaan en eigenlijk iedereen op de piste voorbij reed.Op deze plek viel Ivo en brak zijn schouder(Info Ivo zal nog wel volgen).Verder liep et bergop en bergaf,soms rustig,dan weer vrij technisch.Iets na halfweg kwam er een klim van 21km!Dit werd op den duur toch een lastige klant en menig biker zat aan de kant of ging te voet.Boven volgde weer een mooie afdaling waar ik alweer in den decor terecht kwam,de 2de keer al :oops: .De snelheden van de afdalingen waren vrij hoog(max 83,57km/u) en dit op soms best gevaarlijke punten,maar daar doen we het voor en een risico mag je niet uit de weg gaan natuurlijk [-X :wink: De volgende klim liet weer niet te lang op zich wachten en menig biker gaf op,dit was tevens de klim die naar de voet v/d Pas de Lona liep.Deze bleef duren en bovendien begon het te druppelen,een onweer zou iets later uitbarsten maar ik heb er enkel enkele druppels van gehad.Aan de voet v/d Pas de Lona nog effe aan de bevoorading gestaan en daar zie je dan in de verte iedereen met de bike aan de hand of op de rug deze verschrikkelijke berg(want dat zou iets later duidelijk worden!!)opklimmen.Na tijdens de klim mijn fiets enkele malen bijna te hebben weggegooid van ellende en gevloekt en getierd te hebben van miserie :evil: ,maar ook gezongen te hebben van was ik maar bij moeder thuis gebleven,stond ik na 50min klouteren op de top van de Lona.Daar nog rap een broodje meegepikt en weer verder.Ik dacht hier een afdaling te krijgen tot aan de finisch maar dat kwam slechter aan na de bocht....weer omhoog en redelijk wa.Hier stonden er weer enkelen te voet maar ik fietste dapper verder met mijn 10u in het achterhoofd.Boven begon de laatste afdaling v/d dag,het zal ongeveer 15km zijn geweest.Wat dit gaf...man man man,echt mega!Eerst gewoon stenen en haarspelden,vrij steil.Dan rotsen,eigenlijk blokken,en modderige singletracks.Hier liepen de meesten maar mijn 10u bleven me pushen en ik reed(lees hobbelde)verder.Een lange rechte afdaling als afsluiter waar een collega biker nog effe zijn zijflank bloot legde en zijn fiets van de nodige souveniers voorzag,kwam ik aan in een tijd van 10u5min52sec,eerst ontgoocheld omdat ik over de 10u ging maar dan blij,echt blij dat ik em uitreed zonder overdreven veel te hebben afgezien.

Volgend jaar???We'll see.Maar 1 ding staat vast:de Cristalp rijd je niet zomaar voor je plezier en zonder degelijke voorbereiding! [-X :wink:
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

enkele foto's van ons weekske ginder op onderstaande link....
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Prachtige foto's!!! Doen me weeral een vlaag van heimwee krijgen... :cry:
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

HIER ook enkele fotos. Wel maar getrokken met een wegwerptoestel, ik MOET volgend jaar mijn digitaal ding ook meepakken.
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Op www.cyclemate.be vind je er ook nog een paar schoontjes... vooral die waar ik op sta dan :lol:
Plaats reactie