Grand Raid Christalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

@FRENS, hoe is het met je voorbereiding, zit je nog op schema? Ik heb op je site gezien dat je al heel wat ritten hebt gereden. De conditie zal er wel zijn zeker. Groeten
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

troontrapper schreef:@FRENS, hoe is het met je voorbereiding, zit je nog op schema? Ik heb op je site gezien dat je al heel wat ritten hebt gereden. De conditie zal er wel zijn zeker. Groeten
Voorlopig nog op schema, nu volgen de marathons in Theux, Baraque Fraiture & Malmedy, weekje rust en dan 14-dagen zwaar trainen in Spanje, momeneel zie ik het nog zitten
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

Wat ik me afvroeg, iedereen spreekt over GRC maar nooit over de afstand. Is het een schande als je de 78km doet net als ik 8-[ en dus NIET voor de 131 gaat. De afstand is niet het probleem maar de tijdslimieten.

Veysonnaz 11h
Hérémence 11h30
het verschil tussen beide is 15km dus ge moet daar aan 30/u die zaak gaan afhaspelen, of ben ik ergens verkeerd.

In ieder geval, de tijdspoorten voor 76km lijken me echt haalbaar ... ja ja we zullen wel zien zeker ;-)
Is mijn eerste alpenescapade vandaar kleintjes beginnen dacht ik ... volgend jaar leggen we de lat wat hoger
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Ik ga de 131km doen
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

phille schreef:Wat ik me afvroeg, iedereen spreekt over GRC maar nooit over de afstand. Is het een schande als je de 78km doet net als ik 8-[ en dus NIET voor de 131 gaat. De afstand is niet het probleem maar de tijdslimieten.
Dit is ook de eerste keer dat ik me aan zulke grote uitdaging waag en meteen de 131km. Misschien was het voor mij ook beter geweest eerst eens de 78 te proberen om zo ervaring op te doen. Maar ja, we zullen het maar meteen te goei doen.
Ken enkele personen die steeds de 78km rijden en daar zeker geen spijt van hebben. Die hebben tijd genoeg, regelmatig stoppen, fotokes maken en geen last van tijdslimitien, puur genieten !
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

De 78 km kiezen is zekerrrr geen schande, aangezien dit het zwaarste stuk is en de beruchte L-pas helemaal op het einde komt. Het zou echt waar zonde zijn mocht ge aan de voet van de laatste klim tegengehouden worden omdat ge de (idd scherpe) tijdslimieten niet haalt. Bij mij was het in '98 ook nipt, en dan zit ge constant met de bibber da ze u uit koers halen. Resultaat: ge zit uw eigen heel de tijd op te jagen. Ge zult sowieso nog een uur of zes onderweg zijn op de korte afstand, dus ja....

Wij gaan der ook zijn met ne man of 5, allemaal voor de langste afstand #-o
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

Voor diegenen die nog geen slaapmogelijkheid gevonden hebben, deze mail kreeg ik doorgestuurd van de organisatie, misschien wel eens interessant voor sommigen :


Beste deelnemer Grand Raid 2003,



Over 3 maanden gaat de 14de editie van de Grand Raid van start met dit jaar over 250 deelnemers uit Nederland en Belgie. De Sports Travel Company & de Grand Raid organsiatie bieden nu aantrekkelijke Grand Raid – pakketten, speciaal samengesteld voor de buitenlandse deelnemers en hun bevriende supporters. Met deze pakketten hopen wij te zorgen voor een zeer aantrekkelijke optie om een week in Verbier te verblijven en zo optimaal voorbereidt en relaxed aan de start te staan.



Go budget www.verbier.net

7 dagen logies vanaf 95 Euro per persoon (18 t/m 25 Augustus). Boek nu en kies de gewenste extra services zoals: transfers van vliegveld Geneve, een collectieve pick-up om een gedeelte van het race traject te verkennen als deel van je voorbereiding en activiteiten zoals begeleide dag-toers hiking & biking voor de bevriende supporters.



Hotel land weekend tot 5 dagen www.verbier.net

Wij bieden een 3 sterren hotel in het centrum van Verbier. Prijzen vanaf 42 euro per persoon.



De Sports Travel Company

Internationaal dynamisch bedrijf dat zomer en winter door sportieve en recreatieve vakanties organiseert in Verbier. Week pakketten en of een lang weekend verblijf in chalets & appartementen of hotels gecombineert met de beste fiets en wandel toers in de Zwitserse Alpen.



Voor boekingen en informatie over de Grand Raid:

Website www.verbier.net

Email easybookings@verbier.net

Telefoon + 41 79 383 0825 / +41 79 584 5490

STC www.sportstravelcompany.com



Met vriendelijke groet en hopelijk tot ziens in Verbier!



Karin Zondervan (NL)

Sam Pethebridge (AUS)

Directie Sports Travel Company



Sports travel Company

Chalet la Tzane, 1936 Verbier, Zwitserland





Sports Travel Company

Chalet la Tzane, 1936 Verbier, Suisse
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Heb die mail ook gekregen , maar wij hebben al overnachting , alle da zal moeten zijn , nog niets moeten betalen .
he flupke
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

Practische vraagje, tis daar toch koud boven ?
Ik had al gedacht om armstukken aan te doen maar alvast ook een winstopper onderaan, de normale handschoenen lijken me te voldoen (heb er waarvan de duim helemaal is ingepakt) maar is er NOG iets wat ik in beschouwing moet nemen ?
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

't is daar idd koud daarboven. Maar, het voelt zo nie aan, ge zijt in volle inspanning, snappie? Iets tegen de wind (afdaling) kan wel interessant zijn. Rampzalig is het wel wanneer het regent bij een paar graden boven nul. Dan geraak je compleet onderkoeld tijdens de afdalingen. Maar ik vermoed dat ze bij dergelijke omstandigheden het zaakje neutraliseren, verkorten of afgelasten... Remmen met onderkoelde vingers bij een afdaling in de regen en met v-brakes is bijna zelfmoord. Goede handschoenen bij twijfelachtig weer is geen overbodige luxe. En een regenvestje ook nie, natuurlijk, helpt ook tegen de wind in afdalingen. Gebruik iets wat je uit doet bij beklimingen en aantrekt bij afdalingen.
En ik zou ditmaal gèèn onderbroek aandoen, daar worden de vrouwelijke supporters helemaal WILD van.
Plaats reactie