www.ironbike.it

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

www.ironbike.it

Bericht door Beny »

samen met nen kameraad ga ik eind juli, begin augustus, de ironbike rijden in de italiaans-franse alpen, het betreft ne proloog met daarna nog 6 etappe wedstrijden in lijn, per dag een 90 tal km en een 2300 hoogtemeters,
heeft iemand deze ooit gereden? bijkomende info allerhande hierover is welkom
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

benny ???

heb je die dan gereden?
indien ja, mogelijk om wat info mee te delen.
Spreekt me aan als alternatief voor Transalp, 'k heb die nu al 3 keren gereden en misschien es toe aan wat anders...

thanks
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Euh, ja die hebben we gereden,
of ja, ook veel gestapt, en zelfs voor sommige ritten gepast,
Wij zagen dat ook als makelijker alternatief voor de transalp,
Volgens hunne website, per dag max 2250hm en tot 90km
Toen we de zondag van de proloog het etappe schama kregen,
Kreeg ik alle kleuren van de regenboog en wou naar huis,
Etappe 1: 2900hm
Etappe 2: 3500hm
Etappe 3: 4200hm
Buiten de proloog en de laatste dag was er geen enkele rit die voldeed aan de info van de website
En dan moet je weten dat zij de hoogte geteld hebben via gekende punten, en tussen deze punten trekken zij een rechte lijn, echter in werkelijkheid ging het tussen deze punten nog eens bergaf en op, wat resulteerde dat je er per dag 300 tot 600hm mocht bijtellen
Men beklag werd met een big smile aanhoord, het was namelijk de 10de editie van de Ironbike, en ze wilden de naam alle eer aan doen...
Qua accomodatie moet je niet al teveel verwachten, geen enkel normaal toilet, dus altijd op je hurkje, douche's waren wel voorzien,
Het slapen in eigen op te stellen tenten, en soms in een sportzaal of jeugdherberg,
De organisatie van het wedstrijdgebeuren was buiten de proloog na, uitstekend,
Ik was al gefinishd, toen ik de mensen achter mij zag blijven doortrekken,
bleek dat er tijdens de proloog beslist werd om een extra ronde in te bouwen, DE PROLOOG WAS OP ZICH ECHTE FUN, natuurlijk ook zwaar,
Voor het maximum van 100 aantal deelnemers waren er wel minstens 30 begeleiders tijdens de hele week, uitpijlen, bevoorrading, douches, kamp,
Er reden zelfs 2 splinterniewe VW Touareg's mee,
en constant was er een heli in de lucht
Voor de rest wel 10 allerhande bestelwagens,moto's en jeeps, en er was zelfs een communicatie camion alla Paris-Dakar, en zelfs een promo bus die de VIP's vervoerde,
Het inschrijvingsgeld gaat volgens vele vliegtuigmaatschappijen,
Wie het eerst inschrijft betaald het minste, en per blok van 25 mensen gaat de prijs omhoog, dus vroeg inschrijven,
Op zich kost dit gebeuren belachelijk weinig geld,
En je krijgt minstens het geld al terug via natura prijzen,
fleece van LoweAlpin, binnen en buitenbanden van Michelin, verzorgingsprodukten (zonnecreme, huidcreme, lippenbalsem,.....)
Om goed te kunnen genieten moet je wel uit het goede hout gesneden zijn, fysiek heel sterk, maar ook mentaal,... dat tweede lukte me nog net, maar met dat eerste liep het grondig fout,
Het is zoals trainen voor ne loopmarathon, en aan de start zeggen ze dat het geen 42km is, maar 84km,....
De uitzichten in de Italiaans/Franse alpen zijn schitterend, en ook sommige slaap locaties in de bergen in een oud militair bolwerk zijn prachtig,
Voor de rest, een zeer internationale bende, tjechen, brazilianen, zwitsers, nederlanders, duitsers, spanjaarden, oostenrijkers, en wij twee belgen,...
De besten bonden zelfs hun loopschoenen aan hunne rugzak,
en als ze aan een klimpassage kwamen van het type "zware GR", dan verwisselden ze van schoeisel, en liepen letterlijk naar boven,
Elke dag kwamen er wel minstens 2uur wandelstukken in voor,
Mijne maat heeft dat vervloekt tot en met.. zijn zolen van zijn nieuwe northwave's eraan moesten,
Velen hadden ook al de transalp meegereden, en vroegen me waarom ik niet eerst daar aan mee deed, "veel gemakkelijker en bijna constant alles berijdbaar"
Tja, het zij nu zo, misschien toch maar eens de TAC, en wie weet moest ik eens zo goed worden, doe ik binnen een paar jaar nog een mee met de Ironbike,
Als je het etappeschema, en of foto's wild aanschouwen, vraag maar,
Veel sterkte....
Beny
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

Benny,

ahum, aan een dergelijk antwoord had ik mij niet verwacht :-)

zelfs met 3 TA's in de benen ... ik ga er nog es goed over nadenken
comfort in TA is ook niet "super" maar ge zit toch alle dagen in een overdekt kot, ge moet geen tentje opzetten en zo, en de douches en wc's zijn meestal ook wel OK

als ik het goed lees heeft die Ironbike meer iets van "survival" weg
en ik ben ook geen zo'n voorstander van wandelen tijdens een fiets"vakantie"

nog es goed over nadenken, volgende week komt mijn broer terug van de Crocodile Trophy, misschien dat ie nu enkel maar in een tentje meer wil slapen en ik hem naar ginder meekrijg, maar 'k vrees er voor
en alleen is ook maar alleen ... zijn er vrijwilligers??? Benny ??? :-)

alleszins bedankt voor de info, heb je soms geen video, foto's, ... thuis liggen?

thanks
gunther
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ja, heb hier wel wat foto's
ook digitale,
in klein formaat wil ik er wel een paar opsturen naar je e-mail adres
of als je eens in de buurt bent van diest....
Plaats reactie