Routes in Zuid-Frankrijk, Gardameer en Toscanië

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gerrit
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 14:05
Rijdt met: Specialized Epic

Routes in Zuid-Frankrijk, Gardameer en Toscanië

Bericht door Gerrit »

Ik heb zojuist mijn vakanties gepland voor dit jaar.
In April 7 dagen naar Grimaud (Côte d'azur), in juli 10 dagen naar het Gardameer en daarna 7 dagen naar Toscanië. En... telkens gaat mijn mountain bike mee!!!

Weet er iemand sites waar ik MTB-routes voor deze streken kan vinden?
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

Als ik mij niet vergis dacht ik dat er in een van de O2 bikers van enkele maanden geleden iets stond van het Gardameer
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

Voor Frankrijk denk ik dat je eens moet zoeken op internet naar "Centre VTT-FFC" waar je bewegwijzerde parcours zult vinden ...
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

Weet niet juist waar Grimaud ligt maar als het in de buurt van Fréjus is heb je enorme mogelijkheden om daar te mtb'en. Elk jaar wordt de Roc georganiseerd in Fréjus, als ik mij niet vergis wordt deze gereden in "Les Petites Maures", dat is de naam van die bossen aldaar. Je zal daar wel vaste parcours vinden.
L.J.
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized S-Works M5 HT, XTR '03, Hope Mini, Crossmax XL, SID Team

Bericht door L.J. »

Voor Toscanië kijk je best maar eens naar volgende URL, Thomas Frischknecht zou daar blijkbaar ook regelmatig gaan trainen :

http://www.massavecchia.it/
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

Yep, zandbijterke, als het Port Grimaud is dat hij bedoelt (tussen Saint-Tropez en Cogolin) dan kan hij best eens naar het Centre VTT-FFC te Fréjus gaan (Office de Tourisme, rue Jean Jaurès 325, 0033/494518383 of 0033/494518387) da's wel enkele kms daar vandaan, maar het loont toch de moeite! D'er zijn daar 141 km bewegwijzerde parcours ...
Gerrit
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 14:05
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Gerrit »

Het is inderdaad Port Grimaud.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

mmmmm, Port Grimaud, zelf al een paar keer daar geweest, schitterend badplaatsje (autoloos) ... het Venetië van Frankrijk ... enjoy man! Wat ik jou 100% aanraad is om eens naar de stranden van Saint-Tropez (Pampelonne, Tahiti, ...) te gaan, als je van Port Grimaud naar St. Tropez rijdt, neem je vlak voor St.Tropez rechtsaf (op de weg staat er in 't wit "Plages" met een pijl naar rechts) en dan zie je een eind verder de borden staan van de plages naar links, go for it !!! De mooiste stranden van de Côte d'Azur: superhelder azuurblauw water, brede camel-kleurige zandstranden, traag afdalend in de zee zodat je gerust kunt pootje baden en last but not least, wandel maar eens langs het strand en geef je ogen de kost want daar liggen d'er velen poedelnaakt :bounce: en hopelijks voor jou veel schoon volk ... :D
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

Kurry schreef:mmmmm, Port Grimaud, zelf al een paar keer daar geweest, schitterend badplaatsje (autoloos) ... het Venetië van Frankrijk ... enjoy man! Wat ik jou 100% aanraad is om eens naar de stranden van Saint-Tropez (Pampelonne, Tahiti, ...) te gaan, als je van Port Grimaud naar St. Tropez rijdt, neem je vlak voor St.Tropez rechtsaf (op de weg staat er in 't wit "Plages" met een pijl naar rechts) en dan zie je een eind verder de borden staan van de plages naar links, go for it !!! De mooiste stranden van de Côte d'Azur: superhelder azuurblauw water, brede camel-kleurige zandstranden, traag afdalend in de zee zodat je gerust kunt pootje baden en last but not least, wandel maar eens langs het strand en geef je ogen de kost want daar liggen d'er velen poedelnaakt :bounce: en hopelijks voor jou veel schoon volk ... :D
Gerrit,
als je nog een mede-biker zoekt, laat je maar me iets weten :wink:
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

tututut Frens, geen strand voor jou dees jaar ! trainen, trainen en nog eens trainen voor de Cristalp verdoemme !!! :wink:
Plaats reactie