Roc d’azur

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jurre
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 jun 2004 21:10
Rijdt met: Be One ,Canyon Nerve AL 9.0

Re: Roc d’azur

Bericht door jurre »

Ingeschreven Roc d'azur dit jaar intussen al twee weken Certificat Medical doorgestuurd maar blijft PENDING vermelden. Moet je je Covid certificaat
meesturen ? Na twee weken zou je toch een reactie mogen verwachten . Grtz
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc d’azur

Bericht door KrisMaes76 »

jurre schreef: do 23 sep 2021 09:23 Ingeschreven Roc d'azur dit jaar intussen al twee weken Certificat Medical doorgestuurd maar blijft PENDING vermelden. Moet je je Covid certificaat
meesturen ? Na twee weken zou je toch een reactie mogen verwachten . Grtz
De vorige jaren heeft dat ook altijd lang op pending gestaan
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc d’azur

Bericht door KrisMaes76 »

Wie gaat er dit jaar naar toe?

Er is precies nog geen enkele race uitverkocht... dat is al anders geweest
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: Roc d’azur

Bericht door Enfant terrible »

Yip, Roc rijders.
Ik deed deze nog nooit, dit jaar zal het eens moeten als ik het nog eens wil meemaken in mijn oude mtb carrière :wink:

Ik heb een paar vraagjes :
. Als men spreekt van de Marathon, is dit dan de "Ford Roc Marathon" op vrijdag van 91 Km ?
. Ik zou die wel willen combineren met de "Roc D'azur" op zondag (54Km).
. Ik veronderstel dat het Azur-parcours dan geen onderdeel is van het Ford-parcours zodat je geen 2x hetzelfde doet ?
. Hoe zit het met slaapgelegenheden daar ? Iemand goeie (hotel/chambre d'haute/gite/...) tips ?

Merci voor de info !
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc d’azur

Bericht door KrisMaes76 »

Enfant terrible schreef: vr 17 feb 2023 22:07 Yip, Roc rijders.
Ik deed deze nog nooit, dit jaar zal het eens moeten als ik het nog eens wil meemaken in mijn oude mtb carrière :wink:

Ik heb een paar vraagjes :
. Als men spreekt van de Marathon, is dit dan de "Ford Roc Marathon" op vrijdag van 91 Km ?
. Ik zou die wel willen combineren met de "Roc D'azur" op zondag (54Km).
. Ik veronderstel dat het Azur-parcours dan geen onderdeel is van het Ford-parcours zodat je geen 2x hetzelfde doet ?
. Hoe zit het met slaapgelegenheden daar ? Iemand goeie (hotel/chambre d'haute/gite/...) tips ?

Merci voor de info !
Veel van het parcours is hetzelfde en de marathon is idd die van 91km. Onderschat de moeilijkheid van sommige afdalingen niet (ook al doordat sommige in paniek schieten en halfweg proberen te stoppen) en hou er rekening mee dat je ook in de file zal staan.

Breng zeker ook regenkledij mee, er is altijd wel kans op 1 (of meer) regendagen. echte blubber wordt het daar gelukkig niet

Logies moet je zelf zoeken, er is genoeg aanbod, maar je moet er rap bij zijn. Kijk ook goed naar de mogelijkheid om je fiets binnen te zetten. Fietsdiefstal is daar een echte plaag en tot de 2e verdieping durven ze van het terras geplukt worden.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: Roc d’azur

Bericht door Enfant terrible »

En wat banden betreft : Zullen mijn Maxxix Ikon's voldoen, of beter de Maxxis Ardent ?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Roc d’azur

Bericht door KrisMaes76 »

Enfant terrible schreef: do 23 feb 2023 19:32 En wat banden betreft : Zullen mijn Maxxix Ikon's voldoen, of beter de Maxxis Ardent ?
Ik heb nog nooit met ikon's gereden, mn ardents heb ik wel gebruikt voor de roc (behalve de endurando, dan rij ik met Michelin wild enduro). Ik ben sowieso geen race konijn en de ardents geven naar mijn gevoel een goeie mix tussen rolweerstand en grip / remkracht.
Plaats reactie