Mont Ventoux Off road

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door Joris »

_anonymus_ schreef:Wij hebben de afdaling enkele jaren geleden gedaan.
Via de weg naar boven en dan off-road naar beneden, terug naar Bédoin. Was een track die ik online had gevonden.
Ik vond het toen absoluut geen technische afdaling. in het begin inderdaad wat grote stenen, maar daarna zeer flowy en best wel fun. Od dit nu exact dezelfde afdaling was als hierboven beschreven weet ik natuurlijk niet.
Volledig akkoord: Vanaf Chalet Renard, zeer flowy, zonder echt gevaarlijke stukken.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door Bossi13 »

Hoi,

De laatste dagen begin ik dit echt meer en meer als een ultieme uitdaging te zien, een doel om (ooit) te bereiken. Deze Kale berg offroad beklimmen.

Ik ben alleen beginnend mtb'er en weet dus niet met wat het te vergelijken valt. Ik deed enkele dagen geleden de muur van de kluis in het Meerdaalbos. Gaat het op de Ventoux zo 28km omhoog? Of moet je bvb in staat zijn om 28 keer na elkaar de Koppenberg te beklimmen?

Het is nu niet bij de deur om eens even te gaan proeven wat je hiervoor moet kunnen. Vanuit Antwerpen zal het sowieso al een stuk rijden zijn om iets vergelijkbaar te vinden wat je probleemloos moet kunnen alvorens hier aan te beginnen.

Iemand die hier enige info over kan geven? Op het net is er niet veel te vinden, toch niet door mij...

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
SBIKER
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 19:48
Rijdt met: scott rc 29er

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door SBIKER »

Mont Ventoux is toch wel iets lastiger dan de muur of de koppenberg
Dit is volledig rotsgebied dus ongv 20km ervan is een rockgarden toch de 2 verschillende afdalingen die ik naar beneden heb gereden
Grt
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door Bossi13 »

Dank je Sbiker voor je reply.

Heb je hem ook beklommen of enkel afgedaald?

Ik was misschien niet helemaal duidelijk maar zocht de vergelijking eerder op fysiek en kracht. Ik heb ondertussen via de satelliet die beklimming kunnen bekijken en het is een volledige offroad weg en geen single-track.

Toevallig reed ik gisteren, tijdens de blauwe lus van Bazel, over een weggetje naast de boer, waar men net nieuwe "brikkeljon" (grof steengruis) had gekapt om de weg te herstellen of putten te dichten. Het ging misschien maar over 50m maar het werd me direkt duidelijk wat dat vraagt qua kracht.

Binnenkort toch eens naar Kluisbergen om dat ritje met de 3 beklimmingen te gaan proberen zodat ik een idee heb wat 12% eigenlijk is in realiteit, rekening houdend dat dit "vast" wegdek is.

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door bip bip »

ik heb al 2 keer een driedaagse op en rond de Ventoux gereden ( 235 km, 5500 hm , off road ) met onder andere een beklimming vanuit Montbrun Les Bains. De eerste km's een technische singletrack met veel stenen, daarna bredere paden, soms vlot bollend maar ook enkele steile stukken met grote stenen. Het pad komt uit net boven Chalet Reynard , het laatste stuk nog via de baan naar de top gereden. Qua zwaarte valt dit allemaal best mee, er zijn wellicht moeilijkere beklimmingen mogelijk van de Ventoux langs een andere flank. Qua puur mtb'en is er in buurt meer fun te beleven maar de Kale berg zelf mag uiteraard niet ontbreken op zo'n trip.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door Chemical Pete »

Deze zomer ga ik naar de streek van de Mont Ventoux. Ik zou deze langs de weg willen beklimmen met mijn zoon (14 jaar) om nadien off-road af te dalen. Kan er mij iemand zeggen wat het leukste en vooral het veiligste parcours is om te doen? Mijn zoon is sportief maar fietst meer met de koersfiets dan met de MTB. Echt geen zin om daar zotte dingen te doen en iets tegen te komen. Alvast bedankt voor de reacties! PS: een gpx is altijd welkom
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door wimwimwim »

De weg langs Bedoin tot Chalet Reynaerd is de meest eenvoudige. Is een gravelweg met hier en daar wat losse stenen, maar best ok.

https://www.strava.com/activities/2466129554 ( afdaling is langs de baan op deze gpx)
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door Chemical Pete »

Super bedankt! Ik kan die gpx wel niet downloaden. Geen premium abonnement op Strava...
almam25
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 jan 2021 17:00

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door almam25 »

Chemical Pete schreef: vr 04 jun 2021 20:52 Super bedankt! Ik kan die gpx wel niet downloaden. Geen premium abonnement op Strava...
Inloggen in strava >dan de drie bollekes links >route creëren > dan opslaan = zo gaat het .
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Mont Ventoux Off road

Bericht door wimwimwim »

zal proberen vnv de gpx even te uploaden op het forum ( + de forestier gpx die ik de volgende dag gereden heb)
Check ook even m'n blog, daar staat de gpx zeker ergens op
Plaats reactie