La Forestière - Jura

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

La Forestière - Jura

Bericht door spaghetti_2 »

Afgelopen zondag naar de Jura afgezakt om mijn allereerste marathon buiten België/Luxemburg te rijden. Meteen een UCI marathon en wat een ervaring! Prachtig maar zeer zwaar parcours. In vergelijking met de Ardennen veel minder vlot bollende stukken en veel technischer. Zeer veel wortel- en rotsstukken maar allemaal wel te doen. De klimmen zijn redelijk lang maar zeker nog niet op Alpenniveau, de afdalingen zijn dan weer een schitterende beloning. Na 20 km kregen we een singletrack/flowtrack van bijna 20 km in dalende lijn. 100% mtb. Het lijkt misschien goedkope propaganda maar ik kan deze marathon enkel maar aanbevelen voor wie in sept nog een doel zoekt :) Het is altijd wel wat geluk hebben met het weer in de Jura maar dit jaar hadden we dat geluk! Prachtige regio ook.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: La Forestière - Jura

Bericht door Reindert »

Bedankt voor de tip!

Vorig jaar ook eens bekeken, maar nog nooit gereden. Klinkt in elk geval goed :). Was het 100km? Meteen mooie afstand ook.
Relatief weinig volk aan de start?

Wil je begin oktober iets gelijkaardig: in Ornans, Extrem sur Loue. Eveneens van de Marathon Series.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: La Forestière - Jura

Bericht door julie »

had je een beetje redelijk weer?

Deze marathon wordt vaak geplaagd door de weersomstandigheden helaas.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: La Forestière - Jura

Bericht door roger »

Heb hem enkele jaren geleden ook gereden,maar dan wel in de gietende regen.Toen vond ik hem niet technisch maar wel een schitterend parcours,hou van open landschappen maar spijtig genoeg door regen en mist heb ik er toch wel veel van gemist.

Het enige waar ik niet zo van hou,is dat start en aankomst op verschillende locaties zijn,altijd een heel gedoe met wagens.

In ieder geval een aanrader.

Carabin 3°
Frans Claes 5°

Respect voor die mannen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: La Forestière - Jura

Bericht door spaghetti_2 »

Reindert schreef:Bedankt voor de tip!

Vorig jaar ook eens bekeken, maar nog nooit gereden. Klinkt in elk geval goed :). Was het 100km? Meteen mooie afstand ook.
Relatief weinig volk aan de start?

Wil je begin oktober iets gelijkaardig: in Ornans, Extrem sur Loue. Eveneens van de Marathon Series.
Jep, de UCI marathon was 100 km. Er was ook een 85 km met competitie formule indien je wilt. Op de 100 km waren er een dikke 200 starters.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: La Forestière - Jura

Bericht door Mister A »

http://extreme-sur-loue.com/extreme/" onclick="window.open(this.href);return false;

volgende week zondag is er ook deze daar in de buurt. Ook een uci marathon. Zelf nog niet gereden.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: La Forestière - Jura

Bericht door bip bip »

ook ooit gereden, inderdaad een mooie marathon die het midden houdt tussen onze ardennen marathons en de alpenritten. De terugrit met de bus en het feit dat de fietsen tegen elkaar worden gezet in een vrachtwagen was wel iets minder.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: La Forestière - Jura

Bericht door spaghetti_2 »

Start en aankomst op verschillende plekken is logistiek inderdaad niet zo evident. Aangezien ik ook de cyclo reed op zaterdag logeerden we bij Arbent en zijn we op zondag ochtend met de auto naar de startplaats gereden. Na de marathon dan nog de auto gaan halen, 45 km en 1000 hm erbij (wel op de weg).. Als je enkel de marathon rijdt lijkt het mij best om te logeren bij de start van de marathon, op zaterdag je auto aan de aankomst te gaan zetten en dan met de fiets terug.
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: La Forestière - Jura

Bericht door BGT »

Mister A schreef:http://extreme-sur-loue.com/extreme/

volgende week zondag is er ook deze daar in de buurt. Ook een uci marathon. Zelf nog niet gereden.
Wel ooit gereden. Bij mooi weer super parcours, bij slecht weer extreem zwaar door de kleverige ondergrond.
Plaats reactie