Roc du Maroc 2018

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door Edlisjas »

Top!

Er is ook een FB pagina opgericht waar deelnemers zich kunnen aanmelden:

https://m.facebook.com/groups/571452453205369" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door Biestie1 »

Heb deze vorig jaar gereden.
Inderdaad heel goede en toffe organisatie.

Goed : variatie aan landschappen, heel goed keukenteam, alle slaapplekken (zowel de hotels als bivaks) dik in orde =D>

Minder : de route was lang niet zo zwaar als eerst beloofd omdat men gemerkt had dat er heel wat "mindere goden" zouden deelnemen en dat bleek ; de eersten waren dagelijks na een 3 a 4 uurtjes binnen terwijl sommigen er 8 of meer over deden. Hierdoor waren voor de kopgroep dikwijls de bevoorradingen nog niet op post of de kampen nog niet klaar bij aankomst :wink:

Slecht : de prijs vd drank in de bivaks : 2,5 euro voor een blikje bier heeft een wel erg hoog Werchter-gehalte [-X
De organisatie van het bike-transport : deze moet je een week op voorhand al binnendoen en ook een dikke week na terugkomst terug afhalen ; dit afhalen liep volledig verkeerd.
nistelrode
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 27 jan 2018 15:39
Rijdt met: cannondale F29 Team en Scalpel SI-2

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door nistelrode »

ik neem aan dat de organisatie hier lee uit trekt en dat dit dan in 2018 beter is geregeld. al vindt ik 100+ km in 3 uur wel erg rap...
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door Edlisjas »

@Biestie1, elke etappe is 100 km of meer, dat er deelnemers zijn die na 3 of 4 uurtjes al binnen zijn lijkt me toch wel wat overdreven...ik weet dat er 2 personen enkele maanden voor vertrek de originele tocht zijn gaan testrijden. Hun bevinding was dat de eerste 2 etappes veel te zwaar waren voor 75% van de deelnemers. Vandaar dat ze de eerste etappe met 1000 hm en de tweede etappe met 50 km hebben ingekort om de rest van de tocht draaglijk te maken.

Jupiler aanbieden in the middle of nowere is niet evident. Ik kan je vertellen dat voor de pintjes (33cl!) een koelwagen speciaal (over de weg) naar Marokko is gereden, kostprijs aan diesel en peage alleen al: een dikke €4000! Dus €2,5 voor een 33cl pils in het midden van de woestijn lijkt me zeer schappelijk! Bestel er maar ééntje op een terras in Spanje en je weet het wel!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door TaurineR »

'tja Jupiler.....
Waarom geen lokale specialiteit? (gefermenteerde schapenmelk 8) 8) )
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door Biestie1 »

Tja, ik was daar en heb em gereden. Als jij me niet wil geloven, so be it.
3 van de 6 etappes zijn ver onder de 100km. En de langere etappes hebben nauwelijks hoogtemeters.
Ik zat steeds in het 2e groepje en wij waren dagelijks binnen voor dat het kamp klaar was.

Maar jij zal het ongetwijfeld wel beter weten. :roll:
Enjoy, het is een fantastisch land.

BTW : laatste 2 dagen was de Jupiler op en vervangen door een lokaal biertje 25cl, nog steeds aan 2,5 euro :wink:
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door Edlisjas »

Vanmiddag het vliegtuig op voor de RocduMaroc 2018... volgens de parcoursmakers was de editie van 2017 een lachertje met deze van dit jaar. Ben benieuwd... 8) Het weer ziet er prachtig uit en hopelijk geen tegenslagen. 666 km en 8800 hm over 6 etappes. Keep you posted!
nistelrode
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 27 jan 2018 15:39
Rijdt met: cannondale F29 Team en Scalpel SI-2

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door nistelrode »

ik ben terug uit Marokko, Rocdumaroc 2018 zit er op. wat een belevenis. 666 km met 8800 hm. ik lag op de kamer met Henri. Henri heeft vorig jaar ook mee gedaan en bevestigde dat deze edite een stuk zwaarder was dan vorig jaar. velen hebben het onderschat. de hoogtemeters maar ook de wind (op kop) brak vele mensen op. van de oraganisator heb ik vernomen dat er plannen zijn om er een wedstrijd van te maken die zicht kan meten met de cape-epic en de crocodale trophy. En ik denk dat dat hem gaat lukken. met zijn andere evenement "Marokko Desert Challange" is hij al groter dan "Parijs-Dakar". Dus wie nog eens mee wil doen en de sfeer van het bivac en de saamhorigheid wil proeven moet snel zijn. als straks de toppers met hun eigen koks en campers mee gaan doen is dit denk ik wel voorbij.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door Headshot »

8800hm op 666km stelt eigenlijk niet veel voor... Toch niet vergeleken met onze Ardennen. Maar zal zeker een belevenis zijn...
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Roc du Maroc 2018

Bericht door Edlisjas »

Headshot schreef:8800hm op 666km stelt eigenlijk niet veel voor... Toch niet vergeleken met onze Ardennen. Maar zal zeker een belevenis zijn...
Klopt maar de omstandigheden zijn niet te onderschatten.

Dag 1: 115 km, 1700 hm
Dag 2: 103 km, 2350 hm
Dag 3: 76 km, 1230 hm
Dag 4: 124 km, 1700 hm
Dag 5: 151 km, 900 hm
Dag 6: 66 km, 330 hm

4 nachten bivak in tenten, weinig tot niets geslapen, vooral omwille van de wind, tenten flapperden heen en weer. 1 overnachting in hotel na dag 3, toen wel goed geslapen. Mijn rechterarm stond vol blaren, verbrand door de zon. Lippen volledig gesprongen door inwerking van zon en wind. Ook de hoogte is niet te onderschatten, sommige dagen vertrokken we op 1800 meter hoogte. We waren elke dag tussen 15.30-16.30 binnen en hadden voldoende tijd om te recupereren. Sommige rijders kwamen in het donker binnen, om 07.00 uur 's ochtends moest je weer starten, niet te onderschatten.
Plaats reactie