Sunshine Cup

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Sunshine Cup

Bericht door zoveelstebiker »

Mijn interesse was reeds gewekt, maar na het verslag hier op de site was ik helemaal verkocht. Dat ziet er daar fameus de moeite uit!
Nog mensen hier die naar de sunshine cup trekken? (22-25 Feb). Of mensen die ervaring hebben door eerdere deelname?
Zoja, hebben jullie al iets geboekt? Waar? Wat met transfers na de etappes? Verplaatsingen zijn beperkt meen ik?


Misschien kan ik nog ergens aansluiten voor overnachting en/of huurwagen, dan kunnen we kosten delen?

Groeten,

Michiel
Simon_L
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 19:59

Re: Sunshine Cup

Bericht door Simon_L »

zoveelstebiker schreef:Mijn interesse was reeds gewekt, maar na het verslag hier op de site was ik helemaal verkocht. Dat ziet er daar fameus de moeite uit!
Nog mensen hier die naar de sunshine cup trekken? (22-25 Feb). Of mensen die ervaring hebben door eerdere deelname?
Zoja, hebben jullie al iets geboekt? Waar? Wat met transfers na de etappes? Verplaatsingen zijn beperkt meen ik?


Misschien kan ik nog ergens aansluiten voor overnachting en/of huurwagen, dan kunnen we kosten delen?

Groeten,

Michiel
Mijn ervaringen op basis van vorig jaar:

De marathonritten finishen in de startplaats, de finish van de proloog ligt dichtbij de startplaats. De startplaatsen lagen vorig jaar binnen een straal van een goed half uurtje met de auto. Dus idd gemakkelijk te doen met huurauto.

Lefkara is prima als uitvalbasis. Alleszins vorig jaar want daar vertrok de proloog en rit 1. Rit 2 is ook niet zo ver. Toeristisch maar pittoresk stadje.

Vorig jaar in Tochni geslapen, heel gezellig dorpje. Daar zijn ook redelijk wat vakantiehuisjes, o.a. van de organisator. Van daaruit reed dagelijks een busje naar de start voor de deelnemers. Misschien eens de organisator mailen. En doe hem de groeten van Simon van Mountainbike.be, want de review was van mijn hand :wink:
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Re: Sunshine Cup

Bericht door zoveelstebiker »

Ondertussen maar gewoon iets geboekt in Pano Lefkara. En een huurauto.
Het belgen-aantal zal blijkbaar eerder beperkt zijn,en bevindt zich allesinds niet op dit forum. Bedankt voor de reactie!
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: Sunshine Cup

Bericht door Jochem1 »

Late beslissing maar ik heb mij net geregistreerd. Ik heb voor het package gekozen dus slapen in de vakantiehuisjes van Tochni. Hopelijk valt dat wat mee.

Nu nog een goede bike case zoeken. Mijn zadelpen zit muurvast :roll: dus heb wel een heel grote case nodig (.min 120x90). Indien iemand kan helpen?
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Re: Sunshine Cup

Bericht door zoveelstebiker »

Dan vlieg je ook met Ryannair waarschijnlijk? Eventueel laat je maar iets weten, dan kunnen we samen de proloog verkennen? Ik dacht dat maandag al te doen.
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Re: Sunshine Cup

Bericht door Jochem1 »

Hallo, ik heb wel interesse om de proloog samen te verkennen. Ik kom wel pas woensdagnamiddag toe. Als er nog tijd is woensdag zou ik dat doen maar zal welicht nipt worden. Zoniet zal het pas donderdag op de dag zelf zijn.

Heb je ook de package genomen met verblijf in Tochni?
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Re: Sunshine Cup

Bericht door zoveelstebiker »

Zoals ik hierboven al schreef heb ik zelf een studio gehuurd in Pano Lefkara, de startplaats van de proloog en de 1e rit :wink:
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Re: Sunshine Cup

Bericht door zoveelstebiker »

Kleine bump voor 2019! Ik ga terug!

Al wat belgisch (of nederlands) is mag hier laten weten dat hij ook gaat!
Wie eventueel nog op zoek is naar verblijf kan mij ook contacteren, ik heb een appartement voor 2 gereserveerd (opnieuw in Lefkara) en heb dus nog een plaats vacant!
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Sunshine Cup

Bericht door dirkdierickx »

kende het niet, maar waw, dat ziet er geweldig uit.
met het vliegtuig er naar toe, en hoe vervoer je dan veilig je fiets?
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Re: Sunshine Cup

Bericht door zoveelstebiker »

Ik heb een eigen fietskoffer, omdat ik wel vaker "vlieg" met mijn fiets.

Je kan dat ook huren, bijvoorbeeld hier(heb ik allereerste keer ook gedaan bij deze website): https://www.wiel-rent.nl/nl/huren/fietskoffers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of Eventueel is op het forum horen of iemand je er een kan verhuren/in bruikleen geven.

Afbeelding
Plaats reactie