toertocht hemelvaartsweekend 2018

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
mariew
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 sep 2017 21:31

toertocht hemelvaartsweekend 2018

Bericht door mariew »

Hallo allemaal,

Wij rijden vooral op de weg en sinds een aantal jaar tijdens de winter ook op de mtb. We vinden dit steeds leuker.
Graag wil ik samen met mijn vriend een (meerdaagse) toertocht rijden in het buitenland tijdens het Hemelvaartsweekend. Dit mag uitdagend zijn maar niet te.
Is de Raid Les Chemins de Soleil hier geschikt voor?
Zijn er nog andere mooie toertochten dan die jullie kennen?

Mvg
Marie
blackpearl
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 03 nov 2011 00:08
Rijdt met: Blind Solo/scott scale 29

Re: toertocht hemelvaartsweekend 2018

Bericht door blackpearl »

mariew schreef:Hallo allemaal,

Wij rijden vooral op de weg en sinds een aantal jaar tijdens de winter ook op de mtb. We vinden dit steeds leuker.
Graag wil ik samen met mijn vriend een (meerdaagse) toertocht rijden in het buitenland tijdens het Hemelvaartsweekend. Dit mag uitdagend zijn maar niet te.
Is de Raid Les Chemins de Soleil hier geschikt voor?
Zijn er nog andere mooie toertochten dan die jullie kennen?

Mvg
Marie
Heel mooi om te rijden ,
wel zeer uitdagend je moet rekenen op 3 dagen doe je ongeveer 220km en meer dan 9000hm .
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: toertocht hemelvaartsweekend 2018

Bericht door aresius »

Chemins du soleil is een prachtige tocht maar zeker niet te onderschatten.

Alvorens aan de CdS te wagen zou ik toch al wat meer MTB ervaring opdoen dichter bij huis (in de Ardennen bv.).
Als je de Belgische MTB marathons vlot uitrijdt zal de CdS ook wel lukken (en die zijn niet in de winter).
De CdS is naast zwaar in afstand en hoogtemeters ook iets technischer dan de gemiddelde winterveldtoertocht.

Ik wil jullie kunen zeker niet onderschatten, maar als ik lees "vooral op de baan" en "winter op de mtb" denk ik dat jullie niet het die-hard CdS publiek zijn.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: toertocht hemelvaartsweekend 2018

Bericht door bip bip »

Misschien kunnen jullie overwegen om in eigen land te blijven en de LCMT te fietsen ? Ik heb deze al verschillende keren gereden , vroeger als 4-daagse maar sinds 2 jaar nog "slechts" 3 bikedagen. Lijkt me ideaal om kennis te maken met het fietsen van een meerdaagse op de mtb. Qua klimwerk kan het toch ook al tellen , al is dit nog niet te vergelijken met de CdS ( en geen draagwerk en natuurlijk en pak minder technisch ) .

grt,
bip bip
Blue&White
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 16:56
Rijdt met: Scott Spark SL

Re: toertocht hemelvaartsweekend 2018

Bericht door Blue&White »

Hi Marie,
Indien je een georganiseerde optie voor het Hemelvaartweekend wil overwegen, kijk dan eens op http://www.flowtrack.be/bike/mountainbi ... kreuznach/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flowtrack heeft een zeer goede reputatie en ik ben er vaste klant :-D
Hun formule in een notedop: de volledige groep deelnemers start de eerste dagrit gezamelijk en na een eerste beklimming worden de zwarte, rode en groene groepen ingedeeld volgens eigen kunnen en keuze.
Op wat extra lussen na rijden vervolgens alle groepen min of meer zelfde track met gezamelijke middag break ... de zwarte groep zijn de gevorderden en snelle bikers, de groene doen het allemaal wat rustiger aan. De rode groep zit er tussenin :-)
Elke dag kan je eventueel van groep wisselen (hoger of lager), zowel op de middagbreak als 's morgens bij aanvang van de dagrit.
Ik ben al ingeschreven voor twee 2018 Flowtrack weekends maar Bad Kreuznach niet omdat we dan ons MTB clubweekend hebben.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groeten,
Bart
jeanke855
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 20:01
Rijdt met: bmc teamelite te01 xtr ; bmc teamelite te02 xt/slx

Re: toertocht hemelvaartsweekend 2018

Bericht door jeanke855 »

hey marie,

indien je uitkijkt nr een verlengd weekend of meerdaagse mtb activiteit in binnen of buitenland, check dan ook eens de website van http://www.transactief.be" onclick="window.open(this.href);return false; . Ikzelf ben al een aantal keer met hen mee geweest en heb me steeds kostelijk geamuseerd, de parcours zijn zalig, de bevoorradingen om van te smullen, de sfeer onder deelnemers is telkens top en het avondeten is geweldig! Er wordt daar op gps track gereden (kan je ook bij hen huren voor een kleine meerprijs indien je er geen moest hebben), het grote voordeel van op gps te rijden is dat je niet steeds op iemand moet wachten (indien je dat niet wilt) en ook niemand op jou hoeft te wachten, maar om de een of andere reden fiets je daar eigenlijk nooit alleen, er zijn altijd wel andere deelnemers van hetzelfde niveau! Ze hebben ook een assitentiewagen op het parcours waar je steeds kan nr bellen indien je mechanische of medische problemen zou hebben onderweg. Ik heb gezien dat er voor het hemelvaartsweekend geen mtb event op de agenda staat bij hen,maar mss kunnen andere evenementen jullie wel overtuigen :-D

ps. ze organiseren ook in 2018 op regelmatige tijdstippen een "geurillaride" in verschillende delen van het land. Dit zijn vrij ritten om nieuwkomers te laten proeven van het gps rijden en de gemoedelijke sfeer onder de deelnemers.
Alles is ook te volgen via facebook; https://www.facebook.com/Transactief/" onclick="window.open(this.href);return false;

gr jan en mss tot binnenkort op de fiets want ik denk dat ik me opnieuw voor enkele evenementen ga inschrijven :bounce: :bounce:
Blue&White
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 16:56
Rijdt met: Scott Spark SL

Re: toertocht hemelvaartsweekend 2018

Bericht door Blue&White »

Helemaal met Jeanke eens ... ik ben al met zowel FlowTrack als Transactief op schitterende bike weekends geweest en er zullen er zeker nog volgen :-D
Plaats reactie