Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
---jakke---
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 20:11
Rijdt met: Stevens sorona

Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Bericht door ---jakke--- »

Ik ga eind augustus voor twee weekjes naar de ardeche namelijk Labastide-de-virac. Dit ligt in de omgeving van Salavas en Vallon-Pont-d'Arc. Nu is mijn vraag of iemand wat leuke gps MTB tracks zou willen geven. Mogen wel wat hoogtemeters inzetten :wink.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Bericht door dannyvk »

---jakke--- schreef:Ik ga eind augustus voor twee weekjes naar de ardeche namelijk Labastide-de-virac. Dit ligt in de omgeving van Salavas en Vallon-Pont-d'Arc. Nu is mijn vraag of iemand wat leuke gps MTB tracks zou willen geven. Mogen wel wat hoogtemeters inzetten :wink.
Denk dat je hier wel iets aan gaat hebben ...http://www.gpsies.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
---jakke---
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 20:11
Rijdt met: Stevens sorona

Re: Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Bericht door ---jakke--- »

Alvast bedankt, meer tips zijn natuurlijk altijd welkom. 8)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Bericht door Christ D. »

Stuur mij eens een mailke op christmtb at gmail dot com 8)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Bericht door scelter »

Even off topic, maar ik moest denken aan een herinnering van op vakantie 2 jaar geleden. We lagen daar toen in de buurt op een camping en zochten een mooie plek om te cayakken. Een van de nederlanders op diezelfde camping (hoe kan het ook anders) wist wel een leuke plek, namelijk Pont Flon (op z'n hollands uitspreken). Het even ons even tijd gekost om dat te vertalen naar Vallon Pont d'Arc :-D. De cayak tocht was overigens wel prachtig :-)
Gebruikersavatar
MTBart
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: di 27 mar 2007 12:27
Rijdt met: Commencal Meta HT & Ridley Shark

Re: Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Bericht door MTBart »

Ik ben net terug van 2 weekjes Barjac (ligt net ten zuiden van La Bastide) . GPS tracks kan ik je niet geven, ik rij zonder zo'n ding op mijn stuur omdat ik ervan hou zelf mijn weg voor te bereiden en te zoeken.
Wel heb ik een GPS app op mijn telefoon gezet met gedetailleerde openstreet map kaarten, zo kan je meteen zien waar je zit. Dit werkte heel goed omdat werkelijk elk paadje hierop getoond wordt.

Tussen Salavas en Vagnas moeten er veel mooie paden liggen, deze ben ik niet gaan op zoeken (ik zou teveel bike tijd verliezen om tot daar te rijden). Ik heb vooral de bossen tussen Barjac en Orgnac gedaan alsook de vallei van de Cèze. Maar het is een heel mooi gebied om te biken, hou wel rekening met de temperaturen. Ik vertrok tegen 7h30 en was tegen 10h terug, op die tijd was ik al veel zweet verloren.

Dit jaar geen enkele keer lek gereden, maar neem enkele biba's mee want de ondergrond is nogal rotsachtig en het onkruid kan er lange doornen hebben.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: Gps tracks rond Vallon-Pont-D'arc

Bericht door BGT »

Ben net terug van 2 weken in Rosieres. Heb er niet veel met de MTB gereden, hoofdzakelijk met de koersfiets.
Wat MTBart zegt kan ik enkel beamen, veel stenen en stekels. Mijn eerste rit had ik al prijs, een scheur van 2cm in de buitenband. Gelukkig kunnen maken en binnenkomen.

Als je ook graag mooie uitzichten ziet moet ik je aanraden langs de Ardeche via Vallon naar Bidon, St-Remeze te rijden. De Gorges de l'Ardeche. Machitge vergezichten en canyons. (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=icodnftgjmxddxqi)

Ik vertrok meestal rond tussen 9 en 10. In de namiddag is het er redelijk drukkend warm.

Veel plezier.
Plaats reactie