Zillertal bike challenge

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
K!C
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 sep 2013 11:03
Rijdt met: Grand canyon cf slx

Zillertal bike challenge

Bericht door K!C »

Iemand al ooit de zillertal bike challenge gereden?! Denk er aan om deze volgend jaar mee te doen. De moeite??
Died
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 07:40
Rijdt met: Specialized

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door Died »

Al wel in de buurt gebiked, zeer mooi!
Ziet er in elk geval de moeite uit!
9200hm op 200km! Das stevige kost, zeker die laatste dag, 3055hm op 55km ](*,)

Died
bramf
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 aug 2013 09:04

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door bramf »

Vorig jaar mee gedaan (wel de prince, niet de king). Mooie streek, geweldig goed georganiseerd, mooie tracks, maar weinig technisch. Bestaat vooral uit klimwerk, over brede paden. De laatste dag is idd afzien, maar echt mooi uitzicht over het hintertux gletcher.

Het leuke is dat de startplaatsen dicht bij elkaar liggen, en je dus centraal kunt blijven in het zelfde hotel. Wij verbleven in Mayrhofen. Voor de prijs kun je het in ieder geval niet laten...
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door henkdetank »

idd weinig technisch, 2 single trails op de gehele rit, bijna geheel schotterpaden en behoorlijk zwaar laatste dag klimmen naar de gletcher om in de sneeuw te finishen.
beste plek om te overnachten is Zell dan zit je er precies tussen is finish van dag 1 en start dag 2.
kost wel 200 euro is best prijzig, overnachten is vrij goedkoop
er liggen heel veel mooie paden daar maar die zijn te gevaarlijk voor de wedstrijd
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door aj kwak »

henkdetank schreef:idd weinig technisch, 2 single trails op de gehele rit, bijna geheel schotterpaden en behoorlijk zwaar laatste dag klimmen naar de gletcher om in de sneeuw te finishen.
beste plek om te overnachten is Zell dan zit je er precies tussen is finish van dag 1 en start dag 2.
kost wel 200 euro is best prijzig, overnachten is vrij goedkoop
er liggen heel veel mooie paden daar maar die zijn te gevaarlijk voor de wedstrijd
Persoonlijk vind ik dit goedkoop voor zo een goeie organisatie.
Elke dag warm buffet na de rit, er is telkens vervoer voorzien tussen aankomst en start (trein of bus), bvr's met repen a volonte, zeer veel medewerkers, overal seingevers,... dit nog maar weinig gezien voor zo een prijs.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door Tabula Rasa »

Hey,

Ik plan mij in te schrijven vr editie 2016. Ik ben wel nog aan het twijfelen wat betreft verblijf. Mayrhofen lijkt me het meest strategisch. Juist? Voorziet de organisatie net als de Alpentour, een gezamelijke diner voor de deelnemers 's avonds?

Tips welkom,

Steven
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door henkdetank »

meest strategisch is zell am ziller,
na elke etappe is er eten maar niet gezamenlijk dus meer een lunch voor de snelle mannen
Jink
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 17 dec 2010 17:04
Rijdt met: prorace talos

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door Jink »

Ik heb 2 jaar geleden meegedaan met de king. Het is niet technisch maar het vele klimmen maakt het wel een uitdaging. De laatste dag is echt loodzwaar, maar de finishlocatie is geweldig.

Ik zat in Mayrhofen en vandaar uit steeds op de fiets naar de start en naar huis gereden. Mayrhofen is dus een goede uitvalsbasis.
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door WS »

Wij zaten dit jaar in Zell am Ziller, centraal gelegen en dus het handigst. Reken 's morgens niet te veel op het treintje om aan de start te geraken, want dat zit heel snel overvol.
Het pastabuffet sluit om 17uur.

Idd lekker veel klimmen zonder veel techniek. Op dag 2 100m moeten stappen op een stuk van 30%, op dag 3 een klein stukje op de slotklim (we waren al wat moekes).
Eigenlijk zijn de drie dagen even zwaar, want alle hoogtemeters zitten telkens in de eerste 50 km. Op dag 1 en 2 zijn de laatste 25 km afdaling of vlak.
Gebruikersavatar
Tabula Rasa
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 10:50
Rijdt met: Alma 29R S
Contacteer:

Re: Zillertal bike challenge

Bericht door Tabula Rasa »

Jink schreef:Ik heb 2 jaar geleden meegedaan met de king. Het is niet technisch maar het vele klimmen maakt het wel een uitdaging. De laatste dag is echt loodzwaar, maar de finishlocatie is geweldig.

Ik zat in Mayrhofen en vandaar uit steeds op de fiets naar de start en naar huis gereden. Mayrhofen is dus een goede uitvalsbasis.
Hey,

Mayrhofen lijkt me inderdaad een goede keuze. Was het hotel ok? Met eigen bike-wash?
Heb dit jaar de Alpentour gereden dus besef dat de uitdaging in het klimmen zit en niet zozeer in het technische. De Tirol-streek lijkt me machtig om te doen.

Greetz,
Steven
Plaats reactie