Transalp 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Transalp 2016

Bericht door Den jjag »

De route is online, zijn er nog liefhebbers?


Etappe Strecke Kilometer Höhenmeter Link
Etappe 1 Imst - Nauders 89,28 2.960 zu Etappe 1
Etappe 2 Nauders - Scuol 56,35 2.135 zu Etappe 2
Etappe 3 Scuol - Livigno 72,77 2.623 zu Etappe 3
Etappe 4 Livigno - Bormio 73,55 2.573 zu Etappe 4
Etappe 5 Bormio - Mezzana 86,32 3.073 zu Etappe 5
Etappe 6 Mezzana - Trento 88,15 2.363 zu Etappe 6
Etappe 7 Trento - Arco 53,09 2.024 zu Etappe 7
Gesamt 519,51 17.751hm

http://www.bike-transalp.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Re: Transalp 2016

Bericht door lowflyer »

Korte Transalp ....
Verleden jaar 625km met 19300HM's achter de kiezen
jorre28
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 02 jan 2008 11:13
Rijdt met: canyon grand canyon cf slx 29

Re: Transalp 2016

Bericht door jorre28 »

De transalp 2015 was inderdaad een pak zwaarder. Al denk ik dat deze qua parkoer niet moet onderdoen.
Zitten toch enkele mooie klimmen in (umbrailpass, passo gavia). Volgend jaar alvast mijn 2de transalp.
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Re: Transalp 2016

Bericht door balphydus »

De Transalp zal nog zwaar genoeg zijn me dunkt.
2014 was zwaar door het slechte weer, vorig jaar vond ik relatief makkelijk desondanks het aantal km's.
Op papier is 2016 kort en gemakkelijk, maar ik denk dat we een technischere route mogen verwachten met zware klimmen.
Hopelijk even goed weer als 2015 [-o<
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Transalp 2016

Bericht door Den jjag »

Heb nog een filmke gemaakt van onze tweede rit in 2014, van Imst naar Nauders.
Dat is zo goed dezelfde als de eerste rit van dit jaar.
Hopelijk dit jaar droger, toen de ganse dag regen gehad.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Transalp 2016

Bericht door R1ALAIN »

Ik was daar toen ook. Man, man, man, wat een miserie die dag. Ik geloof dat het op dag 5 nog erger was !
Den jjag schreef:Heb nog een filmke gemaakt van onze tweede rit in 2014, van Imst naar Nauders.
Dat is zo goed dezelfde als de eerste rit van dit jaar.
Hopelijk dit jaar droger, toen de ganse dag regen gehad.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Transalp 2016

Bericht door MC Jo »

Ikke dit jaar er ook naar toe! Maar eerst (de eerste week van juli) ride2heaven met http://www.mtbclinics.be!" onclick="window.open(this.href);return false;!
En momenteel in revalidatie van een meniscus operatie!! En er zou toch nog ne kilo of 7 afmoeten!!!

Ale info is welkom!!
- Hoeveel fietskledij neem je mee?
- Hoe technisch is het? (Volg ook wel clinics momenteel)
- 't is daar toch ook eens goe weer hé????
- Kom ik toe met ground control banden? Of is dit een te zwaar profile? (is vergelijkbaar met noby nic)?
- Hoe scherp zijn die tijdslimieten? Niet dat ik in de wedstrijd geinteresseerd ben, maar binnen tijd binnen komen lijkt mij wel leuk!
jorre28
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 02 jan 2008 11:13
Rijdt met: canyon grand canyon cf slx 29

Re: Transalp 2016

Bericht door jorre28 »

MC Jo schreef:Ikke dit jaar er ook naar toe! Maar eerst (de eerste week van juli) ride2heaven met http://www.mtbclinics.be!" onclick="window.open(this.href);return false;!
En momenteel in revalidatie van een meniscus operatie!! En er zou toch nog ne kilo of 7 afmoeten!!!

Ale info is welkom!!
- Hoeveel fietskledij neem je mee?
- Hoe technisch is het? (Volg ook wel clinics momenteel)
- 't is daar toch ook eens goe weer hé????
- Kom ik toe met ground control banden? Of is dit een te zwaar profile? (is vergelijkbaar met noby nic)?
- Hoe scherp zijn die tijdslimieten? Niet dat ik in de wedstrijd geinteresseerd ben, maar binnen tijd binnen komen lijkt mij wel leuk!
Hey MC Jo

Ik heb hem vorig jaar voor de eerste maal gereden.

-fietskledij is zeer afhankelijk van het weer. Je moet op elk weertype voorbereid zijn, van sneeuw en koude boven op de bergtoppen tot 30°C. Vorig jaar was het vrij simpel, gewoon elke dag korte broek en korte mouwen, het heeft toen 7 dagen 28°-33°C geweest. Hopelijk is dat dit jaar opnieuw het geval...
- Techniciteit valt zeer goed mee. Al gaan ze dit jaar wel meer technische tracks opzoeken denk ik ten koste van pure kilometers.
-Qua banden, wij hadden beide racing ralph snakeskin 2.25 steken vorig jaar. Op die 7 dagen eenmaal lek gereden en dat was dan nog mijn eigen fout, steen iets te bruut gepakt. Als je het mij vraagt moet je hier niet over twijfelen, RR is gewoon ideaal en kan ook nog modder aan moest het slecht weer worden. (al worden die grindpaden meestal nooit echt modderig)
-Die tijdslimieten zijn zeer ruim. Indien je moeite hebt om deze te halen heb je ofwel pech gehad ofwel was je er gewoon bijlange niet klaar voor. Vorig jaar een belg gesproken die de 2de dag 2 minuten voor de tijdslimiet binnen was, die is de dag erna gewoon niet meer gestart. Indien je voldoende voorbereid bent kan de tijdslimiet halen nooit een probleem zijn.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Transalp 2016

Bericht door MC Jo »

jorre28 schreef:
MC Jo schreef:Ikke dit jaar er ook naar toe! Maar eerst (de eerste week van juli) ride2heaven met http://www.mtbclinics.be!" onclick="window.open(this.href);return false;!
En momenteel in revalidatie van een meniscus operatie!! En er zou toch nog ne kilo of 7 afmoeten!!!

Ale info is welkom!!
- Hoeveel fietskledij neem je mee?
- Hoe technisch is het? (Volg ook wel clinics momenteel)
- 't is daar toch ook eens goe weer hé????
- Kom ik toe met ground control banden? Of is dit een te zwaar profile? (is vergelijkbaar met noby nic)?
- Hoe scherp zijn die tijdslimieten? Niet dat ik in de wedstrijd geinteresseerd ben, maar binnen tijd binnen komen lijkt mij wel leuk!
Hey MC Jo

Ik heb hem vorig jaar voor de eerste maal gereden.

-fietskledij is zeer afhankelijk van het weer. Je moet op elk weertype voorbereid zijn, van sneeuw en koude boven op de bergtoppen tot 30°C. Vorig jaar was het vrij simpel, gewoon elke dag korte broek en korte mouwen, het heeft toen 7 dagen 28°-33°C geweest. Hopelijk is dat dit jaar opnieuw het geval...
- Techniciteit valt zeer goed mee. Al gaan ze dit jaar wel meer technische tracks opzoeken denk ik ten koste van pure kilometers.
-Qua banden, wij hadden beide racing ralph snakeskin 2.25 steken vorig jaar. Op die 7 dagen eenmaal lek gereden en dat was dan nog mijn eigen fout, steen iets te bruut gepakt. Als je het mij vraagt moet je hier niet over twijfelen, RR is gewoon ideaal en kan ook nog modder aan moest het slecht weer worden. (al worden die grindpaden meestal nooit echt modderig)
-Die tijdslimieten zijn zeer ruim. Indien je moeite hebt om deze te halen heb je ofwel pech gehad ofwel was je er gewoon bijlange niet klaar voor. Vorig jaar een belg gesproken die de 2de dag 2 minuten voor de tijdslimiet binnen was, die is de dag erna gewoon niet meer gestart. Indien je voldoende voorbereid bent kan de tijdslimiet halen nooit een probleem zijn.
Bedankt voor de info. Hier kan ik iets mee!!!
Zal meer dan waarschijnlijk dan een set RaRa kopen, maar dan wel in 2.35
En heb ondertussen een rugzak waar één en ander in kan.
Nu nog juist team-kledij zoeken.

Moeten beide leden van het team dezelfde kledij aan hebben of maakt dat niet uit?
Plaats reactie