Madeira

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Madeira

Bericht door Vos in de bossen »

Heeft iemand daar ooit ge-mountain-biked ???
Ik vind in de rubriek ZOEKEN geen verwijzing ernaar.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ook nog nooit geweest
maar de reportage vandaag en gisteren in vlaanderen vakantieland was wel mooi
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Het is inderdaad mooi, en omdat het zo grillig van vorm is, meit het ook goed zijn om te MTBiken (heb via Google een paar filmpjes bekeken, op You tube).
Tomas
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 21:58
Rijdt met: Kona King Kahuna / Kona Hei Hei Supreme

Bericht door Tomas »

Ben er geweest, maar niet gefietst. Niet meteen een aanrader om te fietsen. De (wandel)paden langs de levada's (aangelegde waterkanaaltjes van 50 cm breed) zijn relatief vlak, maar niet overal berijdbaar. De andere wegen zijn meestal zeer steil.
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

Ik heb er al willen fietsen, maar we vonden geen deftige huurbike's (meer dan 5 jaar geleden). 'k Heb me wel laten vertellen dat er inmiddels ergens een MTB-verhuurder moet gekomen zijn (of hij nog bestaat is dan weer iets anders).

Om te wandelen is't er prachtig, en sommige van die wandelpaden zijn heel goed te doen met de MTB. Andere dan weer pure miserie wegens idd te steile paden of langdurige grillige trappen, smalle doorgangen,...

Je moet heel goed opletten welke routes je neemt naargelang uw niveau, dat zal allesbepalend zijn om u enorm te amuseren of u dood te vervelen.
Gebruikersavatar
bylken
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 feb 2004 20:36
Rijdt met: Speciallized Epic Expert

Bericht door bylken »

Hallo,

Ben er al tweemal geweest en hoewel ik een fervent biker ben zou ik
bij een volgende reis daarnaartoe niet overwegen om mijn bike mee te doen. Het is inderdaad een mooi wandeleiland maar geen mountainbikeland.Iedere verplaatsing moet met de wagen gebeuren.
Er is niks voorzien voor fietsers zelfs geen fietswinkel.
Peter IV
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 15 mei 2004 22:06
Rijdt met: Specialized Epic
Contacteer:

Bericht door Peter IV »

Ben er ook al geweest. Wandelen is de boodschap. Mountainbiken of zelfs op de weg fietsen is niet meteen aan de orde daar. Bovendien zit je met de factor vervoer. Taxi's zijn niet voorzien op fietsen meenemen, en het openbaar vervoer al helemaal niet. Maar prachtig eiland. Je moet zeker eens gaan wandelen omgeving pico ruivo. Prachtig.
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Madeira

Bericht door tipi »

Toch even een kleine update hier. Vorige week op Madeira geweest en er de hele dag gaan biken met Freeride Madeira. Echt vette all mountain/ endurotrails gereden op verschillende ondergronden. Een echte aanrader, zie filmpje op http://freeridemadeira.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Putkop
Mountainbiker
Berichten: 493
Lid geworden op: za 26 dec 2009 18:51
Rijdt met: Cotic Solaris 29" und eine OneOne Codeine

Re: Madeira

Bericht door Putkop »

Mahtih!
Plaats reactie