zillertal bike challenge

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
lexx
Mountainbiker
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

zillertal bike challenge

Bericht door lexx »

Ben aan het uitkijken naar een meerdaagse voor volgend jaar en mijn oog viel op deze.
Graag wat info van deelnemers aan de vorige edities.

merci
jocca
Kerstman
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

ben daar een paar jaar geleden op reis geweest, weinig uitdagen tracks gezien daar. Vooral schotter en gravé tot boven.
Na 2 dagen heb ik mij uiteindelijk om de wandelpaden begeven die technisch wel de nodige uitdaging bieden.

Ik heb al gelezen dat deze challenge ook veelal over schotter gaat ...

wel een mooie streek om eens gewoon op reis te gaan en een tochtje met de madam te doen.
flip
Mountainbiker
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: zillertal bike challenge

Bericht door flip »

Heb hem dit jaar gereden. Dat het veelal schotterwegen of gravel is klopt.

Technisch zeker niet moeilijk. Dag 1 weinig moeilijke afdalingen. Dag 2 een tweetal, met wel een pittige afdaling in het begin na de eerste klim oa over sneeuw en dikke stenen, en een mooie singletrail voor Gerlos. Dag 3 in het begin van de eerste afdaling effe opletten voor dikke keien en nogal steil, dat is het zowat voor de afdalingen.

Het ding is dat je hier echter blij bent dat vooral bij het klimmen de paden niet te moeilijk berijdbaar zijn. Er zitten klimmen in tot 20km lang met stijgingspercentages van ver boven de 20%. De hoogtemeters spreken voor zich. Je moet echt wel van klimmen houden, ik denk dat ik dik 75% van de tijd aan het klimmen was, hou daar rekening mee, zowel fysiek als mentaal. Van de 155 deelnemers aan de KING/QUEEN versie zijn er slechts 105 of zoiets die officieel de finish hebben gehaald.

Afdalingen zijn dus niet supertechnisch en het gevaar zat hem daardoor meer in de snelheden. Soms daal je km's lang boven de 50-55km/u, de pro's halen hier zelfs een pak hoger.

Qua organisatie moet ik wel zeggen, zeker een aanrader, alles TOP georganiseerd. En ook qua sfeer en beleving toch wel speciaal.

Ik doe hem in 2013 alvast opnieuw.
Plaats reactie