Transalp Challenge 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
stefan
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 22:16
Rijdt met: GT I-DRIVE

Bericht door stefan »

Ik ben ook benieuwd naar de uitslagen, vooral naar wie er heeft uitgerden. Want ik vond het dit jaar zware toebak.
De mannen haden beloofd om verslag uit te brengen, maar na de tweede helft van de week heeft er niemand nog zijn site bijgewerkt. Hieruit versta ik dat het idd. wel zwaar zal zijn geweest.
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ik ben geeindigd op de 184ste plaats bij Men, het was inderdaad zwaar maar ben nooit in problemen geraakt. De sfeer onder Belgen was de moeite (fastforwardmtb, tim/johan, e2team, reevax, united bikers)...
Volgend jaar met veel plezier opnieuw maar dan rijden we wel eens voor het klassement :wink:

De teams van dit forum hebben wel uitgereden enkel Marnik (Joybiker) heeft daar nog voor de TAC startte zijn ribben gebroken bij een trainingsongeluk :(

Oh ja, Gerben De Kneght (Brentjes zijn teamgenoot) heeft gecrashed en zijn been en sleutelbeen gebroken. Kijk anders alvast eens bij de verslagen op www.reevax.be
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Ik ben ook niet gefinished.
Ziek geworden (eigenlijk al ziek vertrokken) na 3e etappe ; uit mijn slaapzaak gekropen met hevige keelpijn na al 3 nachten geen oog dicht gedaan te hebben. Toch nog 3 dagen weten vol te houden, elke dag een beetje leger en zwakker.
Na 6e dag hevige koorts gekregen en diarree en dus over and out.
Van de meereizende dokter (?) kreeg ik enkel heel lichte anti-biotica zuigtabletjes !
Gisteren hier naar dokter geweest : salmonella-vergiftiging ! Heb nog steeds diarree en koorts.
Het was voor mij 1 grote nachtmerrie, mijn 2e transalp.
Bovendien spatte in de 6e dag mijn bus ketting-ontvetter kapot in mijn tas waardoor alles uren in de wind stonk, kleren, slaapzak, alles ...
NOOIT logeer ik nog in dat transalp-camp : dat is horror. Half uur aanschuiven om naar wc te kunnen gaan of te kunnen douchen onder 1 straaltje ijskoud water.

DIKKE proficiat aan Marius en zijn pa !!!!!!!!!! Schitterend om dat met een tandem uit te rijden !
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

Wij zijn ook terug van onze 3 weken Alpen... Eerst Dolomiti, dan een weekske Garda meer (Torbole), dan TAC en dan weer uitbollen in Torbole.

Alle verslagen staan ondertussen volledig op de site www.E2Team.be
(Het is niet altijd makkelijk om dit dagelijks bij te houden vanuit telkens weer een andere finish locatie en zeker ook niet omdat je toch al een hele dagtaak hebt tijdens zo'n TAC. Recuperatie is belangrijker...)

De massa foto's ben ik nog aan het bewerken en komen er tijdens het weekend bij.

We zijn dus allebei gefinished dit jaar 8)
En allebei in het camp geslapen. Ik vond dat nogal meevallen, misschien omdat ik wist wat te verwachten. Maar ik vind dit ook deel van de uitdaging. De WC's was soms niet makkelijk, maar een beetje creatief zijn helpt (en kakken op commando ook 8) ). Douches waren altijd in orde, behalve 1 koude...

't was blijkbaar voor iedereen behelpen: de hotelboekers zaten soms zover weg, dat ze voor alles en nog wat moesten pendelen ofwel zelf maar een pasta party organiseren. De mobilhomes moesten ook altijd vechten voor een plaatsje en op zoek naar electriciteit en sanitair (ofwel delen met het camp). Ik denk dat dit nu eenmaal deel is van de TAC...

JeTeR
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

Eddyyyy en Errriicc Bellens yyou are so eearly today ???
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

Hallo allemaal,

We zijn van gisteren terug van Italie en ik heb me dan ook bezig gehouden met het maken van een verslag. Het staat er nu ongeveer allemaal op. Dit zijn wel de ervaring van de stoker ( de achterste ); de ervaringen van de Machinist (de voorste ) zullen iets later op het net staan.

We zijn in ons opzet geslaagd om te finishen, de 219 plaats op 317 vertrekkende teams is zelfs mooi meegenomen ! Het was een loodzware maar zeer toffe ervaring.

Jammer dat Geert ziek werd, maar toch knap dat hij in rit 6 nog probeerde en zelfs finishte ! Hopelijk hou je er niks erg aan over !

De aankomst zelf was wat verregend maar dat was allesbehalve erg, we finishten en dat was alles wat toen telde !

De foto's kan je later op de site vinden, ik ben nu een beetje groggy van al dat typen. Alvast een mooi voorsmaakje vind je op

http://www.transalpchallenge.com -> impressionen -> TAG 8 -> tandem.jpg

Das de finishfoto !

Het uitgebreide verslag kan je vinden op

http://tax.zoenk.be/ -> taC-Live

Marius



ps: een proficiat aan alle forumgangers die finishten ! Twas schoon !
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Inderdaad proficiat aan alle forum-TaC-deelnemers en finishers =D> =D> =D>

Enne Masjar, je knappe prestatie had ik wel een beetje verwacht mits geen tegenslagen tijdens de ritten en met de gezondheid gezien je sterke prestaties dit voorjaar hoor. Nietemin knap gedaan !

Gunther, Veel beterschap aan Marnik gewenst en ook dikke proficiat aan de drie finishers hé !

E2 Team, knap gedaan om deze blijkbaar loodzware editie mooi uit te rijden ondanks de haperende voorbereidingen wegens blessure.

Geert, echt rot om tijdens de TaC ziek te worden, ik ken het gevoel spijtig genoeg. Jij hebt natuurlijk niets meer te bewijzen als het op zulke raids aankomt maar dat maakt de teleurstelling voor jouw er natuurlijk niet lichter op. Op naar een volgende deelname !!! =D>

Dit is maar een snel-snel berichtje dus moest ik even iemand overgeslagen hebben ... duizendmaal excuses 8)
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Luc schreef:Geert, echt rot om tijdens de TaC ziek te worden, ik ken het gevoel spijtig genoeg. Jij hebt natuurlijk niets meer te bewijzen als het op zulke raids aankomt maar dat maakt de teleurstelling voor jouw er natuurlijk niet lichter op. Op naar een volgende deelname !!! =D>
Ik denk niet dat er nog een volgende deelname komt. De Transalp is volgens mij serieus buiten zijn grenzen gegroeid. Veel te veel deelnemers.
Door die ziekte heb ik een paar ritten in het achterveld doorgebracht en daar moesten we verdorie soms een kwartier in file staan om een single-track op te draaien ; alla La Reid !
Velen vinden de Tac HET van HET maar ik heb toch een paar bedenkingen, zeker rekening houdend met de toch wel erg hoge prijs die je moet neertellen !
* 2 bevoorradingen per dag ; fruit (sponsor), energierepen (sponsor) en energiedrank (sponsor) en heel uitzonderlijk ook eens een cakeje.
* camp barst uit zijn voegen ; met 500 of meer in een sporthal met 2 wc-kes ; sorry hoor maar ik zie niet echt in wat sommigen hieraan "het avontuur" of "de uitdaging" vinden ; ik vind da gewoon walgelijk voor +700 euro !
* als je opgeeft of uitvalt : TIREZ VOTRE PLAN ! Zoek het zelf maar uit hoe je in Riva raakt met uwen bike. Vind ik toch wel straf.
* Bikes die gestolen worden uit het Parc Fermé !!!!
* Bikewash : DROEVIG ! Dagelijks minstens 30 minuten aanschuiven.
* Idem voor BIKER-wash ; soms 3 douchkes voor gans camp met 1 straaltje ijskoud water ; avontuur ? uitdaging ?
* Slapen in supervochtige bunker op natte matrassen in Scuol ! 1 douchke daar !
* Het vervoer van de bikes terug naar Mittenwald : amai, mijne Rocky heeft daar heel wat lak verloren ! En dan kreeg ik hem verdomme nog niet terug in Mittenwald omdat ik geen bonneke had ; dat had ik nooit gekregen, maar die vette duitser wou daar niks van weten.

Nee, de Tac is te groot geworden en alles wordt te fel toegespitst op die 20-tal profteams in de eerste blok.
Enkel als je zorgt dat alles voor je geregeld wordt door medereizigers (via mobilhome of hotelovernachtingen) dan is het nog te doen. Nu vult ge de helft van den dag met wachten ; aan de wc, douche, bike-wash, ontbijt, pasta-party ...

En kom nie zagen van de uitdaging of het avontuur hé. Zolang ge niks aan de hand krijgt, valt da misschien allemaal nogal mee, maar wacht maar eens tot ge iets voor krijgt.
Ik kan u nu verzekeren dat ge nie meer zult lachen of denken aan "een uitdaging" als ge om 3 uur snachts met hevige koorts en diarree, 15 minuten moet wachten aan ne wc om dan op ne al verstopte pot te gaan zitten !

Ik denk dat ik in het vervolg eerder naar zo'n alternatieve transalp ga zoeken. Met bagagevervoer en overnachtingen in hotels/pensions.

Geert.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

@Masjar: 'So Early' sloeg op het feit dat wij 40 plaatsen voor onze normale finish plaats zaten... 't was onze (mijne) enige goeie dag in de TAC. De rest was afzien en afzien en af en toe genieten. ;-)

En ons ontvangst comité was er nog niet helemaal klaar voor omdat we zo vroeg waren ;-)

@Legolas: Tis inderdaad niet al rozegeur en maneschijn in het TAC kamp. En volgens mij is de enige interessante manier zoals je zelf al zei met een support team.

Wat duidelijk te zien is, is dat Oostenrijk moeite doet voor de TAC (zie maar naar de bevoorradingen en de pasta parties de eerste dagen waar niks op aan te merken viel) in Italie is het steeds een stuk minder (en zelfs het absolute minimum, enkel de gesponsorde spullen)

* 2 bevoorradingen per dag:
Aantal was vorig jaar ook zo, kwa inhoud heb ik geen opmerkingen: fruit (sponsor), energierepen (sponsor) en energiedrank (sponsor) en heel uitzonderlijk ook eens een cakeje. Wat wil je nog meer, ik had zelf voldoende bij om te vermijden dat ik van die 'sneekopfe' repen moets gaan eten die ik sinds vorig jaar niet meer kan zien. Ik heb mij dan ook kunnen beperken tot 3 exemplaren en al de rest van eten had ik zelf bij. Drank was er iedere keer voldoende

* camp barst uit zijn voegen: Dat is nu eenmaal het TAC camp, ik vond het persoonlijk dit jaar beter dan vorig jaar. ;-)
Als al die macho niet inventief zijn en enkel de mannen wc wensen te gebruiken, kan ik daar alleen maar van profiteren, die 4 vrouwen (of misschien wel meer) waren snel geweest en dan was het mijn beurt op het vrouwen toilet. Ik ben één keer 2 keer geweest terwijl de rij aan de mannen wc nog niet bewogen had.


* als je opgeeft of uitvalt : TIREZ VOTRE PLAN ! Zoek het zelf maar uit hoe je in Riva raakt met uwen bike. Vind ik toch wel straf.
Ik vrees dat dit zelfs in de regelementen staat. Tis niet schoon, maar op zoiets moet je op één of andere manier voorbereid zijn. En zoals we in 2003 kunnen ervaren hebben werkt de organisatie perfect bij accidenten en dergelijke en daarvoor is ook geld nodig om die gasten daar op de baan te houden voor onze gezondheid.

* Bikes die gestolen worden uit het Parc Fermé !!!!
Dat is inderdaad wel HEEL grof

* Bikewash : DROEVIG ! Dagelijks minstens 30 minuten aanschuiven.
Gewoon links laten liggen, ik ging liever rusten dan aanschuiven.

* Idem voor BIKER-wash ; soms 3 douchkes voor gans camp met 1 straaltje ijskoud water ; avontuur ? uitdaging ?
Euh... ik heb maar 1 keer een koude douche gehad, al de rest had ik geen problemen mee.

* Slapen in supervochtige bunker op natte matrassen in Scuol ! 1 douchke daar !
Dat trok inderdaad op niet veel, maar in de sporthal waren er douches a volonte en nog goed warm ook... wie zoekt die vind (meestal)

Eric B
Plaats reactie