Pagina 14 van 18

Geplaatst: ma 23 apr 2012 14:55
door viperke
Als de remblokken een beetje slijten kan je al rijdend aan de stelknop draaien zodat de blokken dichter bij de schijf komen te staan, zo komt de helling automatisch iets meer 'op spanning' en komt hij meteen terug naar de oorspronkelijke stand.

Ik kan me bijna volledig vinden in bovenstaande ervaring, al vind ik het juist positief dat je de hendel zodanig kan aandraaien dat de blokken continu slepen. Dit gevoel wil je natuurlijk nooit als je gaat biken, maar het is wel handig om in vlaanderen je remblokken in te remmen als je gaat losrijden op het vlakke.

Nog voordeel van die draaiknop, je draait hem volledig 'open' en zo kan je makkelijk nieuwe (dus dikkere) blokken monteren, bij andere remmen moet je steeds de zuigers terugduwen en hopen dat je ze niet beschadigt.

Geplaatst: ma 23 apr 2012 18:23
door Jeanke6
Geen idee hoe ik dat probleem van de limieten zou aanpakken. Da's ook niet meteen mijn probleem. Maar een onderlimiet zetten lijkt me sowieso gaan probleem want die ga je niet nodig hebben als blokken slijten. De onderlimiet komt er volgens de mannen van BFO wel aan in ieder geval. Gewoon al om te vermijden dat mensen zagen (zoals ik) dat de remhendel blijft hangen. Bovenlimiet zullen we dus zo laten. Dan kan je ze in Vlaanderen volledig dichtdraaien om je blokjes in te rijden, klimtrainingen te doen en met tragere makkers op stap te gaan :-)

Geplaatst: zo 10 jun 2012 09:40
door ianaprilia
momenteel zijn er 3 setjes, bijna niet gebruikte, BrakeForce One remmen aan verlaagde prijs te verkrijgen, voor meer info PB me...
=D>

Geplaatst: do 14 jun 2012 07:22
door ianaprilia
upje, nog steeds beschikbaar...

Geplaatst: za 16 jun 2012 18:40
door Cherub
Wat is verlaagd natuurlijk ;-) Het zijn binnenkort solden hé ...

solden

Geplaatst: ma 18 jun 2012 15:57
door ianaprilia
voor soldenprijzen even informeren via PB... :)

Geplaatst: di 19 jun 2012 11:40
door viperke
Tijdens de Trans Germany heb ik de remmen een eerste keer in lange (+500hm) afdalingen kunnen testen. Setup was 160-140mm op een 29er, rijdersgewicht 60kg en agresieve rijstijl. Een deel van de afdalingen ging over de weg bij snelheden tot 75km/u om dan bij haarspeldbochten vol in de remmen te gaan.

Na enkele afdalingen heb ik de remschijven schijnbaar 'verbrand', op advies van BFO en de mecanicien van Sauser ben ik de schijven blijven gebruiken waarna tot mijn verbazing de remkracht merkbaar was toegenomen. Verder pluspunt was dat m'n remmen nooit oververhit werden, dit had ik vroeger duidelijk wel bij xx en marta carbon remmen. Gevolg was uiteraard een veel veiliger remgevoel en dus tijdswinst tov de concurrentie met oververhitte remmen.

Geplaatst: ma 25 jun 2012 07:15
door ianaprilia
Voor diegenen die nog twijfelen, kom ze vooral es testen op het Summerbike Festival dit weekend... :evil:

Geplaatst: wo 08 aug 2012 21:14
door ianaprilia
Momenteel kunnen de BFO remmen aangekocht worden op volgende plaatsen:

http://www.bikearena.be
http://www.hip-c.be


Officiele testcentra BFO ( fietsen aanwezig om te testen ):

http://www.bikearena.be

Re: Brake force one

Geplaatst: di 05 feb 2013 11:59
door ianaprilia
Effe een update, voor de Nederlandse forumbezoekers !!

Momenteel kunnen de BFO remmen aangekocht worden op volgende plaatsen:

http://www.bikearena.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hip-c.be" onclick="window.open(this.href);return false; ( ook webshop )
http://www.e-maxx.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ( BrakeForce One staat niet op hun site vermeld, maar je kan ze wel via hen bestellen !!! )


Officiele testcentra BFO ( fietsen aanwezig om te testen ):

http://www.bikearena.be" onclick="window.open(this.href);return false;

nog wat beeldmateriaal :
De witte versie, nieuw voor 2013
Afbeelding
Een rode versie , gevuld met rode remolie :
Afbeelding
Welk kleurtje remolie had u gewenst???? :)
Afbeelding