Brake force one

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

KVDB schreef:Zeer waarschijnlijk allemaal te wijten aan het productieproces. Controle, controle, controle en testen, testen, testen. Ergens zijn ze iets vergeten.
De rem die we getest hebben op de testdag van BFO voelde veel beter aan dan het testsetje dat we gehad hebben, dus wellicht schort er iets aan het productieproces. Het is de eerste generatie van deze rem, er is nog ruimte voor verbetering maar daar mogen de kopers natuurlijk niet de dupe van worden.
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

Ik denk inderdaad dat veel problemen te wijten waren aan een onzorgvuldige productie. Dit gezegd zijnde, de enige set remmen van de eerste generatie die geleverd was hier in België, was spijtig genoeg die van de mtb.be jongens. Ik gunde ze de absolute primeur om als eersten te testen.Nu deze set is ondertussen omgeruild naar de ge-update versie, misschien kan Saiko even zijn ervaringen posten met de nieuwe versie van de BFO remmen, ben k ook wel benieuwd naar...
Ik heb persoonlijk zelf alleen maar met de nieuwe versie gereden en die presteren bij mij zoals het hoort...
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

ik heb mijn verhaal hier enkele pagina's geleden nog eens uit de doeken gedaan dacht ik.

- In duitsland hadden de remmen een zeer goede indruk achter gelaten en ik keek er dus naar uit om dit product te kunnen testen

- eens ik de remmen had gaven ze me zeker niet hetzelfde gevoel als in Duitsland volgens BFO zouden de remmen enorm lang ingereden moeten worden, iets wat ik zeker gedaan heb, maar nog altijd had ik niet hetzelfde gevoel als in Duitsland.

- Toen bleven de zuigers steken, iets wat op andere fora ook al gemeld was en zijn de remmen dus terug gegaan naar BFO en kreeg ik een vervang exemplaar. ook voorzien van de nieuwe remblokken.

En nu heb ik wel hetzelfde gevoel als in Duitsland, een krachtige rem die goed doseerbaar is.
Bijkomend voordeel is dat de blokken ver van de schijf af staan waardoor ze minder snel slepen.
Nu staan ze op de Sandman fatbike, en ik krijg daar het achterwiel aan het slippen als ik de banden op 0.6 bar heb staan met een 160mm schijf.
Met mijn marta's gaat dat ook, maar met mijn XTR985 lukt dit niet altijd (afhankelijk van de ondergrond)
G.Derckx
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 08:52
Rijdt met: Cannondale Flash Hi-mod 1

Bericht door G.Derckx »

Na de meldingen van het negatieve nieuws kan ik nu gelukkig positief nieuws berichten.

Jakob heeft mij afgelopen dinsdag zijn rem toegestuurd en ik heb deze vrijdag ontvangen.

De set is nu gemonteerd en functioneert echt fantastisch en beter dan verwacht en gehoopt! De set heeft nu echt ontzettend veel remkracht. De achterrem is niet vervangen maar hetgeen deze rem eerder al deed doet de voorrem nu ook, en dat is gewoon oerhard remmen.

Ik moet nog even wennen aan deze remkracht, als je nietsvermoedend in de remhendel knijpt dan is de vertraging groter dan je armen op voorbereid zijn en schiet je een stuk op de fiets naar voren...om een idee te geven.

Daarbij wil ik wederom de service van Jakob en zijn team vermelden, hij heeft bij de laatste zending kostenloos een setje BFO makers (de matchmakers van BFO) en een 203mm schijf toegevoegd. (al denk ik dat ik deze laatste nooit zal hoeven gebruiken.)
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

dat laatste moesten ze wel doen met alle negatieve berichten van de laatste tijd.

Beetje jammer dat het allemaal zo is moeten lopen op het laatste. Ik denk dat als ze de verkoop nog enkele maanden hadden uitgesteld en de remmen helemaal op punt hadden gezet voor verkoop dat dit op lange termijn toch beter was geweest.

maar in ieder geval goed te horen dat je nu dus een functionerende rem hebt met dezelfde ervaringen als mij ondertussen.
Gebruikersavatar
xuomi
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 21:31
Rijdt met: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch
Contacteer:

Bericht door xuomi »

Is het echt de moeite om deze remmen te kopen?

Ik heb nu XTR op mijn nieuwe mountainbike staan maar heb deze nog niet kunnen testen wegens omstandigheden.
Op mijn vorige fiets had ik Formula The One staan en was daar heel tevreden over.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

xuomi schreef:Is het echt de moeite om deze remmen te kopen?

Ik heb nu XTR op mijn nieuwe mountainbike staan maar heb deze nog niet kunnen testen wegens omstandigheden.
Op mijn vorige fiets had ik Formula The One staan en was daar heel tevreden over.
Zoals ne 29" ook een must is #-o
Kudde volk noem ik dat !

Maarja als geld toch geen probleem is.... waarom niet.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

endorfin schreef:
xuomi schreef:Is het echt de moeite om deze remmen te kopen?

Ik heb nu XTR op mijn nieuwe mountainbike staan maar heb deze nog niet kunnen testen wegens omstandigheden.
Op mijn vorige fiets had ik Formula The One staan en was daar heel tevreden over.
Zoals ne 29" ook een must is #-o
Kudde volk noem ik dat !

Maarja als geld toch geen probleem is.... waarom niet.
vind ik een redelijk domme uitspraak van iemand in uw positie
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Soms eens een eigen mening hebben is niet slecht... :wink:
Ik test het liever om nadien een eigen mening te hebben en niet alles zomaar te volgen dat we voorgeschoteld krijgen.

Daarom, kom ze testen op de summerbike !
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

hANDYman schreef:
endorfin schreef:
xuomi schreef:Is het echt de moeite om deze remmen te kopen?

Ik heb nu XTR op mijn nieuwe mountainbike staan maar heb deze nog niet kunnen testen wegens omstandigheden.
Op mijn vorige fiets had ik Formula The One staan en was daar heel tevreden over.
Zoals ne 29" ook een must is #-o
Kudde volk noem ik dat !

Maarja als geld toch geen probleem is.... waarom niet.
vind ik een redelijk domme uitspraak van iemand in uw positie
+1

2 maten, 2 gewichten
Plaats reactie