Brake force one

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Brake force one

Bericht door _alain_ »

Hahahaha,
begin ik teveel mensen op hun zenuwen te werken?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Brake force one

Bericht door De Wreter »

:-D

Om niet te vertrekken van een vooroordeel (ja, heb dat ook maar ga het niet uiten 8) ), nog iemand getest laatste tijd ? Of in 't buitenland ?
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: Brake force one

Bericht door ianaprilia »

Das tegelijkertijd de sterkte en zwakte van een forum zeker, iedereen mag en kan zeggen wat ie wil, hoe ie wil, zolang de forum regels gerespecteerd worden...

Maar toch, voor diegene die t wel willen horen even wat actuele feiten op een rijtje zetten:

Charlotte Coen rijdt ondertussen haar tweede jaar Trial op hoog niveau, internationale wedstrijden, met BFO remmen. Trial, volgens mij niet simpel als er geen merkbaar drukpunt zou zijn :)

Jimmy Tielens rijdt sinds begin dit seizoen met BFO remmen in competitie voor team C-Bear/MTBServicepunt, heeft in zijn categorie bijna alles gewonnen waar hij gestart is... Ok k geef toe, misschien niet de beste referentie, want hoe meer hij zou remmen, hoe trager hij zou rijden :)

Ronald Vranken van Bike Arena rijdt ondertussen al het tweede jaar met BFO remmen, op zijn Solid downhill fiets, ook hier weer "Braking is losing time !", maar toch :) Jawel, der is iets stuk gegaan aan zijn BFO remmen, de remhendel gebroken, na een valpartij tijdens de wedstrijd in Dinant...

Ikzelf, maar k ben bevooroordeeld :), rij ondertussen al twee jaar met eenzelfde setje BFO remmen op mijn Scalpel en ja, k heb er nieuwe olie ( was eigenlijk niet nodig, maar k wou een ander kleurtje remleidingen steken :) ) en nieuwe remblokjes moeten insteken, anders zouden ze niet blijven remmen hebben...

Diegenen die wat meer info willen, kunnen bij mij of bij hen terecht, diegene die graag es de remmen zouden zien of testrijden kunnen zeker terecht bij:

MTBServicepunt van Bjorn Eerdekens, hij heeft zo goed als alle kleuren en toebehoren op voorraad
Bike Arena in Kozen, dichtbij St Truiden
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Brake force one

Bericht door _alain_ »

Het enige wat ik hier nog kwijt wil is dat sommige mensen hun eigen veel te serieus nemen.
Als een bericht eindigt met een lachende smiley, relativeer jezelf dan eens en neem dat op met een (glim)lach.

En toch blijft het brol :lol:
Dingeske
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 10 apr 2006 21:01
Rijdt met: marin team titanium, Xizang 9R, Lynskey 29er, Pace 129,Liteville 301, KLEIN attitude 1993

Re: Brake force one

Bericht door Dingeske »

Na een jaar testen even mijn hart luchten
De remmen van 2013 zijn rommel. Die van 2015 met de alu remhendels en alu remcilinder zijn super! De mijn zijn de 2013 Kill Hills met een upgrade naar 2015 door de ander remhendels. Na een half jaar met problemen heb ik ze na de upgrade een half jaar intensief getest, en het zijn bij de beste XC remmen die je kan vinden! Ze voelen aan als een spons, maar in actie zijn ze perfect te doseren. Van licht afremmen in het begin van de slag, tot brute remkracht op het einde. De feedback in de hendels is enorm! met geen andere rem te vergelijken.
En met 20 jaar mtb ervaring (waarvan 6 jaar wedstrijd xco (2 jaar elite)) weet ik waarover ik praat.
Dus voordat je commentaar post, test ze eerst! En in de remgrepen knijpen van een stilstaande bike, is niet testen.
Cheers

Afbeelding
Afbeelding
u500062
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 20:36
Rijdt met: Lynskey ridgeline 29er, on one 29er inbred,radon stage,banshee scirroco

Re: Brake force one

Bericht door u500062 »

heel zeker dingeske!!!!!!!
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Re: Brake force one

Bericht door Winno »

En dingeske weet waarover hij spreekt !! ;-)
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: Brake force one

Bericht door ianaprilia »

BFO nieuws voor 2016:

http://www.bike-magazin.de/eurobike/eur ... 27217.html

https://www.youtube.com/watch?v=72AYQH4mxyo

K ga ze zo snel mogelijk zelf es uitgebreid testen, want zoals velen frons ik nu ook even mijn wenkbrauwen, maar zonder testen kan ik er geen mening over hebben he 8)
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: Brake force one

Bericht door ianaprilia »

wegens de in aantocht zijnde 2016 remmen zijn er momenteel enkele remsets aan interessante prijs te verkrijgen, indien interesse, stuur even PB voor meer info...
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: Brake force one

Bericht door ianaprilia »

nog een setje 2015 Tune Kill Hill Black M limited edition verkrijgbaar tegen mooie prijs, info via PB berichtje...
Plaats reactie