Brake force one

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
xuomi
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 21:31
Rijdt met: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch
Contacteer:

Bericht door xuomi »

endorfin schreef:Ik test het liever om nadien een eigen mening te hebben en niet alles zomaar te volgen dat we voorgeschoteld krijgen.
Awel dat is iets wat ik ook het liefste doe maar wat niet altijd mogelijk is.
Wanneer is de summerbike?
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

1 juli...
Spijtig genoeg ook de tour start en de 24u v zolder.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

endorfin schreef:Soms eens een eigen mening hebben is niet slecht... :wink:
Ik test het liever om nadien een eigen mening te hebben en niet alles zomaar te volgen dat we voorgeschoteld krijgen.

Daarom, kom ze testen op de summerbike !
Dan stop maar met uw produktiekosten, want we moeten zelf testen...... of nie? Ge kunt toch nooit alles zelf uitvoerig testen voor ge iets koopt, daarom is er toch net dit forum en de testen, om ervaringen te delen en eventueel daarna iets te kopen.
Beter dan ne pipo die iets koopt en dan komt vragen of het goed is.

Ma bon, da is mijn mening eh, die móet ge nie volgen 8)
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

xuomi schreef:Is het echt de moeite om deze remmen te kopen?

Ik heb nu XTR op mijn nieuwe mountainbike staan maar heb deze nog niet kunnen testen wegens omstandigheden.
Op mijn vorige fiets had ik Formula The One staan en was daar heel tevreden over.
XTR, magura MT8, BFO allemaal topremmen.
Er is een verschil tussen de BFO en de XTR in prestaties en gewicht.
Maar natuurlijk ook in prijs.
Als ik u was, dan zou ik eerst die XTR eens uitvoerig gebruiken.
Als je dan merkt dat je ergens iets tekort komt dan kan je nog altijd upgraden.
Gebruikersavatar
xuomi
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 21:31
Rijdt met: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch
Contacteer:

Bericht door xuomi »

saiko schreef:
xuomi schreef:Is het echt de moeite om deze remmen te kopen?

Ik heb nu XTR op mijn nieuwe mountainbike staan maar heb deze nog niet kunnen testen wegens omstandigheden.
Op mijn vorige fiets had ik Formula The One staan en was daar heel tevreden over.
Als ik u was, dan zou ik eerst die XTR eens uitvoerig gebruiken.
Als je dan merkt dat je ergens iets tekort komt dan kan je nog altijd upgraden.
Ik weet één ding zeker, mijn Formula The One hebben mijn nooit in de steek gelaten op marathons en in Riva. Maar ik zal dus eerst de XTR's testen en zal dan wel zien hoe ze remmen.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Om jullie veel stress te besparen, het gaat erom als je xtr remmen hebt, nog niet eens mee hebt gereden en dan uzelf de vraag stellen of andere niet nog beter zijn...
Gebruikersavatar
HDTVdevil
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 11:36

Bericht door HDTVdevil »

Ik heb nu een kleine 100km met de BFO-1's gereden en ze hebben me nog niet teleurgesteld.
G.Derckx
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 08:52
Rijdt met: Cannondale Flash Hi-mod 1

Bericht door G.Derckx »

Ik zou inderdaad eerst lekker met die XTR 985 of 988's gan rijden, zijn ook geweldige remmen, ik heb een fiets waar deze op zitten en een met de BFO's... de BFO's remmen nu wel knoerhard, maar de XTR remmen nog stukken beter dan alle andere remmen welke ik gehad heb (heb nooit the ones gehad)...

Groet Guus
xuomi schreef:
saiko schreef:
xuomi schreef:Is het echt de moeite om deze remmen te kopen?

Ik heb nu XTR op mijn nieuwe mountainbike staan maar heb deze nog niet kunnen testen wegens omstandigheden.
Op mijn vorige fiets had ik Formula The One staan en was daar heel tevreden over.
Als ik u was, dan zou ik eerst die XTR eens uitvoerig gebruiken.
Als je dan merkt dat je ergens iets tekort komt dan kan je nog altijd upgraden.
Ik weet één ding zeker, mijn Formula The One hebben mijn nooit in de steek gelaten op marathons en in Riva. Maar ik zal dus eerst de XTR's testen en zal dan wel zien hoe ze remmen.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Na meer dan een maand (sporadisch) testen kreeg ik dit weekend voor het eerst de indruk die werd beloofd, dosering én erg veel remkracht. Op aanraden van BFO maak ik nu tijdelijk gebruik van remblokken van swisstop en magura, remblokken van ebc test ik volgende week. Het probleem zat hem idd in de remblokken die snel verglaasden. Jammer dat deze fout nu pas naar voor komt, maar eens deze opgelost is en BFO zelf nieuwe remblokken zal uitgeven zal iedereen de negatieve eerste kritieken snel vergeten zijn denk ik. De 'bite' zoals vb xtr-remmen lijkt er niet te zijn, dit komt volgens mij door dat intern ventiel waardoor de rem sponziger aanvoelt, ik kan hierdoor de rem beter doseren dan me vroeger lukte met avid, magura, xtr,..
G.Derckx
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 08:52
Rijdt met: Cannondale Flash Hi-mod 1

Bericht door G.Derckx »

even met je checken of ze inderdaad al voldoende in zijn gereden, ik heb namelijk wel echt een bite in de rem. Anders dan met andere remmen maar een bite is er wel zeker.

Bij mijn remmen is het nu zo, je trekt aan de hendel tot het moment dat de blokken tegen de schijf aankomen, dan zul je nog geen bite hebben.

Daarna heb je het moment van overspringen van de circuits, tijdens deze +/- 5mm hendelspeling is het doseermoment maar direct na dit moment is er zeker te weten de "bite" en sta je zo stil....

Wat wel grappis is, is om de remmen voor de gein eens met twee vingers te bedienen, dan weet je niet wat je meemaakt....
Plaats reactie