Museeuw geen co-commentator meer

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Museeuw geen co-commentator meer

Bericht door Thorgal »

Johan Museeuw is geen co-commentator meer
wo 13/10/04 - Johan Museeuw zal geen commentaar meer geven bij wielerwedstrijden op de VRT. Vlaams minister van Media Geert Bourgeois had daarop aangedrongen in het Vlaams parlement.

Zondag gaf Museeuw nog commentaar bij de wereldbekerwedstrijd Parijs-Tours. Minister Bourgeois vond dat niet kunnen omdat de renner twee dagen daarvoor geschorst werd door de wielerbond voor zijn aandeel in de zaak-Landuyt.

De VRT had al een afspraak gemaakt met Museeuw en omdat de schorsing pas nu vrijdag ingaat, werd beslist hem toch uit te nodigen. Tot het voorjaar van 2005 zal Museeuw nu in ieder geval geen co-commentator meer mogen zijn.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Beetje logisch, zou ook ik denken.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Ah ja ? Kent iemand die op dopinggebruik is 'gepakt' opeens niks meer van de wielersport ?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ergens vind ik het logisch dat men hem dat forum afneemt, hij is uiteindelijk veroordeelt, en naar de lengte van schorsing te oordelen niet voor een paar wespen of gesneden brood (sic)

In Museeuws plaats zou ik wel enige duidelijkheid verschaffen, want de speculaties gaan van kwaad tot erger gaan.

Ook vreemd dat men het proces Landuyt niet afwacht, er moeten toch wel sterke bewijzen geweest zijn om die renners nu al te veroordelen.
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

A d r i schreef:Ook vreemd dat men het proces Landuyt niet afwacht, er moeten toch wel sterke bewijzen geweest zijn om die renners nu al te veroordelen.
HastaLaPasta! Denk ik er ook van. Der zal wel ietskes meer achterzitten dan wat grappen over ne frigoboks of wespen bestellen via de telefoon! Ik ga der vanuit dat dien mensen, die de schorsingen hebben uitgesproken, toch geen halfgebakken idioten zijn hé! Eer je een icoon als museeuw zo'n schorsing oplegt, dan moet je over keiharde en torenhoge elementen beschikken, anders laat je je daar toch niet aan vangen hé!
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

P° schreef:Ah ja ? Kent iemand die op dopinggebruik is 'gepakt' opeens niks meer van de wielersport ?
Nee, maar ge vraagt Dutroux ook niet om de zaak Fourniret van commentaar te voorzien, hé, om een extreem voorbeeld te nemen (maar dat maakt het punt wel duidelijk).

Ethiek, heet dat. Doet beroep op iets genaamd "morele verantwoordelijkheid", vaak een wegkwijnend geval.
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

Jack77 schreef:Nee, maar ge vraagt Dutroux ook niet om de zaak Fourniret van commentaar te voorzien, hé, om een extreem voorbeeld te nemen (maar dat maakt het punt wel duidelijk).
of beleggingsadvies door Jo Lernhout en Pol Hauspie \:D/
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Pas op, één van beiden of beiden verlenen momenteel aan een deel bedrijfjes "consultancy services".

Maar goed, back on topic.
Gebruikersavatar
Xploded
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 dec 2003 13:57
Rijdt met: Dual Shockx Royal ;-)

Bericht door Xploded »

Awel ik vind het echt belachelijk, dat Museeuw geen co-commentator mag zijn. Hij moet commentaar geven op de koers he en niet komen lullen over doping.
Zolang hij niet aanmoedigt tot doping moet het toch kunnen.
Eddy Merckx is ook gepakt en ik ben er zeker van, dat die al iets niet-traceerbaar pakte in al die jaren er voor en die is er zelfs sportman van de eeuw mee geworden! #-o
Stop dus met het schijnheilige gedoe, van jij mag wel komen en den andere niet. 90% procent in de professionele wielersport "gebruikt" en kan je dat niet onder ogen zien, zoek dan een andere sport.
Kantklossen of borduren of biljarten of zo :drunk:
Laatst gewijzigd door Xploded op do 14 okt 2004 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Mmmm... bewezen dopingzondaars belonen en media-aandacht geven.
Dat geeft echt wel de juiste signalen naar de buitenwereld.

Dat zou zoveel zijn als een betrapte frauderende collega van je promoveren.

Dopinggebruik is zowieso ook broodroof van niet-gebruikers.
Plaats reactie