Scott Spark 2012

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Scott garantie is ook niet goed heb nu een rc en door het schuren van de band 2.2 race king een klein gaatje in men frame .Nog geen twee jaar oud en geen garantie was anders wel heel tevreden tot dit voorval.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Da's toch normaal dat je daar geen garantie op krijgt ... eigen fout. Je moet zelf ook aandacht besteden aan je materiaal.
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Leg mij eens uit wat dat mijn eigen schuld is wielen zijn recht geen slag in en scott zet zelf 2.25 eronder, als antwoord kreeg ik dat het door de modder en steentjes kwam .Wist niet dat een mtb voor op de weg was . En kwa onderhoud denk ik niet wordt na elke rit gepoest en waar nodig gesmeerd .
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Als je oder je auto te brede banden zet, en die schuren in de carroserie, is dat ook geen garantie.

Bij een nieuwe fiets ben ik ongeveer een halve dag bezig met patches uitsnijden & kleven, overaal waar kabels e.d kunnen schuren.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Bericht door kootje »

malmedy schreef:...En kwa onderhoud denk ik niet wordt na elke rit gepoest en waar nodig gesmeerd .
Niet eerder opgemerkt dat er schuurplekken ontstonden??
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

ja zelfs een stuk binne band erop gekleeft en tape er rond en toen naar de fietsemaker gegaan met probleem en die vond da normaal en zij dat dit de eenige oplossing was. Ging goed tot op hot van houfalize de laatste rit daar is het terug door geschuurd nu is het niet groot 2 mm .Ben wel voorstander van scott is nog altijd supper fiets ze moeten enkel dan zeggen dat niet geschikt is voor banden 2.1 . Als je andere merken ziet cube focus niner kunnen allemaal 2.4 banden in op dat opzicht loopt scott wel wat achter.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

madskatingcow schreef:Da's toch normaal dat je daar geen garantie op krijgt ... eigen fout. Je moet zelf ook aandacht besteden aan je materiaal.
+1 in dit geval .. dat hoor en voel je toch dat er iets schuurt ...
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Dus als het een modder rit is stop jij bij het minste om te poetsen michien zelf is zo een geval meemaken . Heb da zeker gehoord vandaar die binneband met tape .Buiten mijn voorval zijn er ergere dingen een goede fiets of merk wil niet altijd zeggen goede service ! Michien moet er maar een topic geopend worden waar foto's van schade gevallen op staan en het verhaal erbij en wat er aan gedaan werd.
Gebruikersavatar
Ozz
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 25 apr 2011 20:49
Rijdt met: Scott Scale 29 PRO

Bericht door Ozz »

Vind dit toch ook een serieus minpunt van Scott zenne! En het feit dat er op die plaats zo'n uitsparing zit is toch dat ze ervan weten éh... Is mij maar opgevallen na aankoop :-?
Dan maar een laagje zwarte elektriekers plakband gekleefd. De wielen gaan er toch regelmatig uit en dan controleer ik meteen even of de tape nog niet is doorsgesleten... So far so good. Rij tegenwoordig ook met Geax AKA 2.2 en scheeld toch ook (een beetje)
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Continental 2.2, Notubes the Raven 2.2, Schwalbe 2.25 hier en niks problemen op mijn spark... zelfs nog plek over :-D
Gesloten